1

اسکان خانواده بی‌سرپناه با پیگیری دادستانی و کمیته امداد در اردبیل

 خانواده‌ای که به دلیل تنگنای مالی سرپناه خود را از دست داده بود، با پیگیری دادستانی و کمک کمیته امداد امام خمینی (ره) در اردبیل دوباره اسکان یافت.

 موتور سه‌چرخی که تریلری کوچک در پشتش داشت، از چندی پیش در یکی از مبادی ورودی شهر اردبیل مستقر شده بود که گویا افرادی به طور دائم در تریلر کوچک این موتور ساکن بودند.

در این زمینه گزارشی به دستگاه قضا ارسال شد که بنابر اعلام مرکز رسانه دادستانی اردبیل، موضوع با دستور دادستان موضوع از طریق معاونت پیشگیری دادسرای عمومی و انقلاب اردبیل پیگیری شد.

پس از اعزام کارشناسان اورژانس اجتماعی مشخص شد که خانواده به دلیل گرفتاری‌های مالی با موتورسیکلت تریلردار از استان همجوار به اردبیل آمدند و با استقرار در یکی از مبادی ورودی شهر، همان کنار جاده زندگی می‌کنند.

از این رو با دستور قضایی صادر شده و پیگیری جدی کمیته امداد امام خمینی (ره) مبلغی به عنوان رهن پرداخت شده و نامبردگان طی سه روز در ساختمانی استیجاری در اردبیل اسکان یافتند.

یکی از شهروندان نیکوکار اردبیلی نیز به محض اسکان، مقداری لوازم اولیه و ضروری مورد نیاز زندگی را برای این خانواده تامین کرد و منزل مذکور تجهیز نیز شد.

همچنین پس از اسکان با دستور دادستان اردبیل، کارشناسان تیم خدمات سیار دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی برای بررسی وضعیت و پیگیری‌های لازم در خانه جدید این خانواده حاضر شدند.

ب