1

قدرت فوتبال؛ محبوبیت شهرداری

برد تیم فوتبال شهرداری در مقابل پاس گیلان و بازتاب آن در سطح جامعه، بار دیگر بر این مسئله که فوتبال صرفاً یک بازی نیست مهر تأیید زد.

فوتبال به یک جهان متفاوت تبدیل شده است. این رشته پرطرفدار ابعاد متعددی دارد. از بعد اقتصادی تا فرهنگی و سیاسی و اجتماعی. همین درگیر شدن فوتبال با ابعاد مختلف برای بیشتر گروه‌های اجتماعی ایجاد کشش می کند.

وقتی برای تماشای آن، نوجوان و پیر، کارمند و بازاری، دانش‌آموز و دانشجو و خلاصه همه اقشار سر و دست می شکنند و با پیروزی‌اش می خندند و با ناکامی‌هایش اشک از چشم‌ها جاری می کنند یعنی اینکه فوتبال یک ورزش ساده نیست. او به تنهایی قادر است که شور و شوق را به جامعه برگرداند و در معادلات پیچیده جامعه برای خود جایگاه خاص تعریف نماید.

موفقیت در فوتبال و فعالیت سالم و به دور از حاشیه آن برای هر منطقه‌ای نعمتی است بزرگ. حمایت‌ها از فوتبال نباید جرقه‌ای باشد و زود خاموش شود. رسالت فوتبال در تربیت نوجوانان و پر کردن اوقات فراغت و ایجاد انگیزه در بین جوانان برای مبارزه و دلسرد نشدن از شکست‌ها، قابل توجه است. باید همه کمک کنند تا پیروزی‌ها، سربلندی‌ها و موفقیت‌ها در فوتبال ما نهادینه شود، باید ریشه بدواند و کارها به دست افرادی سپرده شود که با سنگ اندازی‌ها، مانع تراشی‌ها و فریبکاری‌ها بیگانه باشند و دغدغه‌ای جز شادی و نشاط جوانان در مسیر درست و اصولی‌اش نداشته باشند.

شهرداری با برد در مقابل پاس گیلان و بهبود وضعیت‌اش در جدول رده‌بندی برای هواداران صادق و بی‌ریایش مایه خرسندی شد اما باید از برخورد صمیمی با واقعیت‌ها غافل نبود. این تیم راه درازی در پیش دارد و با هر موفقیت باید با اعصاب سالم‌تر و با روحیه‌ای با نشاط و سعه صدر بیشتر نشست و برای هفته‌های پیش‌رو برنامه‌ریزی کرد، موانع بر سر راه اعم از فنی و غیرفنی را شناسایی نمود و با تمام وجود در پی رفع مشکلات شد.

پیروزی شهرداری در یک دیدار از مرحله اول لیگ دسته سه و عکس‌العمل جامعه و به خصوص فعالان فضای مجازی قدرت فوتبال و محبوبیت تیم شهرداری را به وضوح در برابر دیدگان همه ترسیم کرد.فعالیت دوباره تیم شهرداری و استقبال علاقه‌مندان از آن، سند محکم و خدشه ناپذیری بر مردمی بودن تیم شهرداری است. در سال‌های اخیر خیلی‌ها تلاش کردند تا به نوعی پرونده آن را مختومه بکنند، با توسل به روش‌های نیرنگ و ریا کوشیدند در سطح استان برایش رقیبی بتراشند و به خیال خود از عظمت و محبوبیت شهرداری بکاهند ولی گذشت زمان نشان داد که هیچ اقدامی برای زدودن محبوبیت این تیم در سطح منطقه کارساز نیست. هر فرد و هر مجموعه‌ای که بخواهد در فوتبال استان قد علم نماید، خودی نشان بدهد و یا در آن غزل مدیریت سر بدهد چاره‌ای جز سر تعظیم فرود آوردن در مقابل گذشته فوتبال اردبیل و نماینده آن شهرداری نداشته و نخواهد داشت.

همه باید دست به دست هم بدهند و برای سربلندی شهرداری و فوتبال اردبیل دوندگی بکنند. و خدا را شاکریم که مخالفان به ظاهر دوست نیز به این نتیجه رسیده‌اند که با محبوبیتی که در قلب‌های هواداران لانه کرده است نمی توان مبارزه نمود .

خبر پیروزی شهرداری در مقابل پاس گیلان فضای مجازی استان را به تسخیر خود درآورد. این خبر دیگر خبرهای روز استان از جمله مطالب مربوط به انتخابات را نیز تحت تأثیر قرار داد.قدرت فوتبال و محبوبیت تیم شهرداری مسئله ای است آشکار و غیر قابل انکار.

در این هفته آینده سازان نیز در کرج با یک گل در برابر رقیب‌اش به برتری رسید و شادی تماشاگران و فوتبال اردبیل را مضاعف نمود.

به کادر فنی هر دو تیم و مخصوصا به کادر فنی صد در صد بومی شهرداری خسته نباشید می گوئیم و امیدواریم در باد این پیروزی‌ها گرفتار نشویم و قدم‌های بعدی را عاقلانه و مقندرانه برداریم و برای فوتبال اردبیل هر روز بیشتر از روز قبل موفقیت و سربلندی به ارمغان بیاوریم.