1

موانع  ۱۰۲ واحد تولیدی و صنعتی استان اردبیل شناسایی شد

 مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: کلینیک کسب و کار این استان موانع ۱۰۲ واحد تولیدی و صنعتی را شناسایی کرده و نسبت به رفع این موانع اقدام می‌کند.

هاشم علایی  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به استقرار کلینیک کسب و کار در چهار شهرک و ناحیه صنعتی استان اظهار کرد: در جریان بررسی‌های این کلینیک مشخص شد که مشکلات ۸۰ درصد این واحدها مربوط به کمبود نقدینگی ، تسهیلات بانکی ، فرسودگی خطوط تولید و نبود بازار رقابت است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل افزود: استفاده از ظرفیت‌های کلینیک کسب و کار برای احیای واحدهای نیمه فعال و راکد ضروری است و می‌تواند واحدهای غیرفعال را احیا کرده و به چرخه تولید بازگرداند.

علایی اضافه کرد: تشکیل کلینیک کسب و کار یکی از اقدامات مهم شرکت شهرک‌های صنعتی برای عارضه‌یابی و مشاوره به واحدهای صنعتی است که می‌توان با عارضه‌یابی درست و دقیق، آسیب‌های متعددی را از دوش صنایع برطرف کرد.

وی با بیان اینکه یکی از مزایای کلینیک کسب و کار استفاده از ظرفیت و تجربیات آن برای احیا و راه‌اندازی دوباره واحدهای صنعتی راکد و نیمه‌فعال است، افزود: مشکلات واحدهای تولیدی تنها مختص به مسائل مالی نبوده و برخی از مشکلات از قبیل بحث‌های مدیریتی و فناوری می‌تواند باعث بروز مشکلات عدیده برای واحدهای تولیدی گردد که با عارضه‌یابی می‌توان آنها را مرتفع کرد.

علایی بیان کرد: هدف از ایجاد کلینیک‌های کسب و کار، استفاده از ظرفیت مشاوران برای عارضه‌یابی و رفع مشکلات واحدهای تولیدی است که این مشاوران در قالب بازدید از واحدهای تولیدی تلاش می‌کنند با احصا مشکلات، راهکارهای مناسبی برای رفع آن ارائه کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل همچنین با اشاره به بازدیدهای مستمر و دوره‌ای کلینیک‌های تخصصی گفت: این بازدیدها در قالب کلینیک‌های سیار و با هدف رفع موانع تولید و احیای واحدهای راکد و نیمه‌فعال انجام می‌شود و هزینه‌های آن توسط شرکت شهرک‌های صنعتی پرداخت می‌شود.

وی همچنین از آماده‌سازی و آسفالت‌ریزی خیابان‌های‌ شهرک صنعتی ۲ اردبیل خبر داد و ادامه داد: با توجه به فرسودگی و مستهلک شدن برخی از خیابان‌های شهرک صنعتی ۲ اردبیل، طرح آماده‌سازی و آسفالت هفت خیابان این شهرک با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال از محل منابع داخلی و عمرانی آغاز شده است.

علایی ادامه داد: با وجود محدودیت‌های مالی، این میزان اعتبار از سوی دولت برای بهسازی معابر و خیابان‌های شهرک صنعتی ۲ اردبیل با هدف توسعه زیرساختی توام با رونق تولید و اشتغال تخصیص یافته است.

وی ایجاد زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی را در توسعه، آماده‌سازی، بهبود و استقرار واحدهای تولیدی بسیار موثر دانست و گفت: با توجه به فراهم بودن زیرساخت‌های اولیه، شهرک‌های صنعتی به عنوان اولین و بهترین مکان ممکن برای حضور و جذب سرمایه‌گذاران در استان محسوب می‌شود و این شرکت از تمام ظرفیت‌های قانونی خود برای تکمیل زیرساخت‌ها و حمایت از واحدهای تولیدی استفاده خواهد کرد.

استان اردبیل دارای ۲۰ شهرک و نواحی صنعتی است.