1

فضول‌باشی و فضای انتخابات

از وقتی‌که با تأیید صلاحیت نامزدهای مجلس، یک گام دیگر به برگزاری انتخابات نزدیک شدیم دلم به شور افتاد که نکند اوضاع فضای مجازی از این‌که هست بدتر شود و اقداماتی که در شأن نامزدها و طرفداران آن‌ها نیست در این فضا مشاهده گردد. فضایی که بیشتر به توسط عوامل پشت پرده ایجاد شود و هدفی جز ناامید کردن مردم و ضربه زدن به روند سالم انتخابات نداشته باشد.

ادعای رسانه‌ای داشتن و خبر و خبررسانی را دستاویز قرار دادن و انصاف و مروت را نادیده گرفتن و بر طبل تفرقه و اختلاف افکنی کوبیدن فضای مجازی را ناامن و اعتماد به آن را از بین می‌برد.

دوستداران آرامش و استفاده از ویژگی‌های مثبت فضای مجازی برای دستیابی به اهداف از پیش تعیین‌شده در انتخابات از این نگرانند که عده‌ای منفعت طلب از خدا بی‌خبر این عرصه را به فضایی برای رجزخوانی خود و هم‌پیمانان‌شان تبدیل بکنند.

فضای مجازی با فعالیت کسانی که دغدغه نظام و انقلاب و ملت را دارند می‌تواند در ایجاد انگیزه و افزایش شور و نشاط انتخاباتی و معرفی چهره‌های خدمت‌گزار در بالاترین حد تأثیرگذار باشد و از قدرت‌نمایی آن‌هایی که کارنامه روشنی ندارند و به جز حرف و آشفتگی فضا و اتهام زدن و ایجاد بدبینی و یأس کار دیگری ندارند کاملاً ممانعت نماید.

گفتم: فضول باشی این روزها خیلی اتو کشیده حرف می‌زنی، احساس مسئولیت می‌کنی و از عصبانیت و فریادهای گوش‌خراش دیگر خبری نیست. چرا به فضای مجازی مدام گیر می‌دهی و در مورد آن به یک نظریه پرداز تبدیل می‌شوی؟ البته در این راه اگر بتوانی در معرفی چهره‌های تأثیرگذار گام برداری و بدون حب و بغض، واقعیت‌ها را با مردم درمیان بگذاری و در انتخاب اصلح یار و یاور مردم باشی به کار بزرگی دست می‌زنی.

گفت: مردم بهتر از من و تو می‌دانند که کاندیداها چند مرده حلاج‌اند. آنها را خوب می‌شناسند و می‌دانند که کدام یک با مردم در یک خط‌اندو کدام‌شان ضعف‌هایی دارند و چه اهدافی در سر می پرورانند. در این راه همه وظایفی دارند که باید به آن عمل بکنند و از راهیابی افراد طماع،مقام‌پرست و قدرت طلب به مجلس ممانعت نمایند.

گفتم: این که حرف جدیدی نیست. همیشه به این امر تأکید و برای تحقق‌اش تلاش شده‌است. همه باید دست‌به‌دست هم بدهند و تا روز برگزاری انتخابات برای آماده‌سازی فضا و برخورد صادقانه با واقعیت‌ها اقدام نمایند.

گفت: اگر برخی از فعالان فضای مجازی آتش بیار معرکه نشوند و به‌راستی و بدون حب و بغض فعالیت نمایند و از تخریب و تضعیف نامزدها و رقبا خودداری کنند و در همه حال، خدا را ناظر بر اعمال و رفتارشان بدانند مشکلی نخواهد بود ولی دل‌شوره‌ها و نگرانی‌ها موقعی افزایش می‌یابد که انسان‌ها جامه جعلی بر تن بکنند و قلم را به قداره تبدیل نمایند و رقابتی سالم را به عرصه‌ای برای انتقام گیری‌ها و تسویه‌حساب‌های باندی و گروهی و جناحی تبدیل نمایند و بساط راست‌گویی و حفظ حرمت را برچینند و خود و منافع‌شان را به ترازویی برای اظهارنظر در مورد دیگران تلقی نمایند.

گفتم: فضول باشی نگران نباش، مردم به‌راحتی خدمت‌گزاران را از پهلوان پنبه‌ها تشخیص می‌دهند، مردم می‌دانند که چه کسانی با آن‌ها همراه هستند و چه کسانی در خدمت دوستان و اقربا و آشنایان. مردم کسانی را که دغدغه پیشرفت و توسعه منطقه را دارند به‌خوبی از آن‌هایی که اهل شعار اند و در عمل ناکارآمد جدا می‌کنند و به افرادی که رسیدن به صندلی نمایندگی را وسیله‌ای برای پر کردن چاله‌های زندگی اطرافیان و خود تلقی می کنند اهمیتی نخواهند داد.

گفت: امیدواریم که چنین شود و افراد فاقد صلاحیت، جواب دندان‌شکن از ملت دریافت بکنند.