1

خون کودکان غزه دنیای استکبار و صهیونیسم را رسوا کرد

رئیس قرارگاه جهاد تبیین کشور گفت: خون کودکان شهید غزه دنیای استکبار و صهیونیسم را رسوا کرد و آن را دچار فروپاشی خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، عظیم ابراهیم‌پور روز شنبه در تجمع بزرگ مردم اردبیل که در پیاده‌راه عالی قاپو و در حمایت از مردم مظلوم غزه برگزار شد، با تبیین رخدادهای تاریخی جبهه حق و باطل اظهار کرد: حضرت موسی (ع) در مقابل مثلث زر و زور و تزویر قرار داشت و فرعون و قارون و هامان با حمایت و پشتیبانی یکدیگر با حضرت موسی (ع) مقابله می‌کردند و امروز هم صهیونیسم تجلی همان مثلث زر و زور و تزویر تاریخی است.

رئیس قرارگاه جهاد تبیین کشور به نقش مخرب سرمایه‌داران صهیونیست در نظام جهانی اشاره کرد و گفت: صهیونیست‌های خون آشام امروز در غزه مرتکب جنایت می‌شوند اما ما افتخار می‌کنیم که اولین ملت و امتی هستیم که مقابل برنامه‌های این جریان خون آشام و جنایت‌های آن ایستادیم.

 

ابراهیم‌پور با اشاره به بیانات سال گذشته مقام معظم رهبری مبنی بر شکل‌گیری یک نظم جدید جهانی ادامه داد: یکی از شاخصه‌های نظم جدید انزوای آمریکا در نظام بین‌المللی است کما اینکه در سال‌های اخیر در تحولات منطقه عقب‌نشینی کرده است.

وی تصریح کرد: امروز آمریکا با ۵۷۶ هزار میلیارد دلار بدهی ابربدهکار اقتصادی دنیاست و دلار آمریکا در حال حذف شدن از معادلات اقتصادی است. از سوی دیگر این کشور از درون هم در حال فروپاشی است و ایالت‌های مختلف آن اعلام خودمختاری می‌کنند.

رئیس قرارگاه جهاد تبیین کشور در ادامه انتقال قدرت از اروپا و آمریکا به آسیا را شاخص دیگر نظم جدید جهانی عنوان کرد و گفت: در نظم جدید قدرت‌های بزرگ به واسطه جایگاه ایران به کشور ما نیاز خواهند داشت و نقش و جایگاه ایران ارتقا خواهد یافت.

وی جهانی شدن تفکر مقاومت را از دیگر شاخص‌های نظم جدید جهانی برشمرد و افزود: واقعیت است است که در نظم جدید جهانی آمریکا دیگر محور نیست به طوری که برژنیسکی از نظریه‌پردازان معروف آمریکایی اعتراف می‌کند که چه بخواهید و چه نخواهید دنیا وارد مرحله تاریخی شده است که تابلوهای آن را امام خمینی (ره) و آیت‌الله خامنه‌ای قبلا نصب کرده‌اند.

ابراهیم‌پور با بیان اینکه امروز جبهه مقاومت آماده و مصمم‌تر از هر زمان دیگری است، گفت: قبل از سخنرانی روز جمعه سیدحسن نصرالله تمام دنیا به‌ویژه استکبار جهانی مترصد بودند ببینند که وی چه می‌گوید اما وی در سخنان خود گفت که تاکتیک و استراتژی مقاومت را نه در سخنرانی بلکه در میدان خواهید دید.

رئیس قرارگاه جهاد تبیین کشور با بیان اینکه امروز و بعد از گذشت ۴۰ روز، صهیونیست‌ها در جنگ شهری فلج شده‌اند و نمی‌توانند وارد شهر غزه شوند، خاطرنشان کرد: امروز و با وجود اینکه اسرائیل به اندازه سه بمب هسته‌ای مردم غزه را بمباران کرده اما با صبر و مقاومت مردم غزه زمین‌گیر شده است ضمن اینکه زیرساخت‌های نظامی و راداری این رژیم نابود شده است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تحلیل ژئوپلتیک حوادث غزه ادامه داد: یکی از سریع‌ترین و ارزان‌ترین مسیرهای جاده ابریشم از مسیر ایران به سمت ترکیه و اروپاست اما آمریکا مخالف این مسیر است و به دنبال اجرای خط و مسیر جایگزینی هستند که در راستای آن طرح صلح ابراهیم هم با برخی کشورهای منطقه امضا شد.

ابراهیم‌پور یادآورشد: یکی از مفاد ضمنی این طرح، نابودی فلسطین غزه و حماس برای برقراری امنیت جاده ابریشم است که قرار بود اول ۲۰۲۴ این جنگ شروع شود اما حماس با حمله خود پیش‌دستی کرد و با این اقدام هم کل این طرح منتفی شد و هم خیانت کشورهای عربی به فلسطین برملا شد.

وی با اشاره به شکاف بین دولت‌ها و ملت‌ها در تحولات اخیر گفت: در هفته‌های اخیر ملت‌های آمریکا، انگلیس، آلمان هلند، فرانسه ایتالیا در حمایت از مردم غزه تظاهرات کردند اما دولت‌های این کشورها حامی اسرائیل هستند.

رئیس قرارگاه جهاد تبیین کشور اظهار داشت: از سوی دیگر برخی کشورهای منطقه علیرغم شعارها و لفاظی‌ها علیه اسرائیل پشت پرده نفت و غذای مورد نیاز این رژیم را تامین می‌کنند و انتظار می‌رود ملت‌های این کشورها این سیاست نفاق‌آمیز را برملا کنند.

 

به گزارش ایرنا ، امروز همزمان با اردبیل مردم سایر شهرهای استان اردبیل هم با تجمعات گسترده جنایت‌های صهیونیست‌ها و حامیان آنها را در حق مردم مظلوم غزه محکوم کردند.