1

استاندار اردبیل: ظرفیت مولدسازی برای تکمیل زیرساخت‌های عمرانی استفاده شود

استاندار اردبیل با بیان اینکه راهبرد اصلی توسعه در استان تکمیل زنجیره‌های توسعه است، گفت: باید از ظرفیت‌های مولدسازی برای تامین منابع مورد نیاز زیرساخت‌های عمرانی استان استفاده شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا سید حامد عاملی در نهمین جلسه شورای اداری استان اردبیل که به مناسبت هفته بسیج برگزار شد، از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست مولدسازی را جدی بگیرند و با اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان به عنوان دبیرخانه کارگروه مولد سازی همکاری کنند تا فرایند تکمیل زیرساخت‌های عمرانی تسریع شود.

وی رونق تولید را راهبرد دیگر برای توسعه استان برشمرد و گفت: تمامی دستگاه‌ها موظف شده‌اند معاون سرمایه گذاری و بهبود محیط کسب و کار برای خود انتخاب و معرفی کنند تا مسائل مربوط به این بخش با جدیت بیشتری در دستگاه‌های اجرایی استان پیگیری شود.

استاندار اردبیل ضمن قدردانی از حضور مردم در راهپیمایی حمایت از مردم مظلوم غزه از مدیران و مسئولین استان خواست در برنامه‌های بزرگداشت هفته بسیج مشارکت جدی داشته باشند.

وی با اشاره به گستره فعالیت‌های بسیج خواستار توجه و همکاری و مدیران و روسای ادارات در فعالیت‌های گروههای جهادی شد و گفت: برخی از این اقدامات تاثیرات مهمی در لایه‌های زیرین جامعه دارد به طوری که با یک اقدام کوچک ممکن است گره از معیشت و زندگی خانواده‌ای رفع شود.

عاملی اضافه کرد: مدیران دستگاه‌ها علاوه بر این باید خودشان سراغ این مجموعه‌ها بروند و از آنها حمایت کنند تا این گروه‌ها در فعالیت‌های خود با انگیزه بیشتری داشته باشند.

پرستاران در خط مقدم حوزه درمان حضور دارند

مقام عالی دولت در استان اردبیل همچنین با تبریک روز پرستار گفت: پرستاران در خط مقدم حوزه درمان حضور دارند و باید قدردان زحمات این قشر باشیم.

عاملی با بیان اینکه بر اساس آمارها استان اردبیل یک هزار و ۷۰۰ تخت کمبود دارد، گفت: با توجه به اینکه خدمات درمانی بر اساس واحد تخت ارائه می شود، با توجه به این کمبودها فشار مضاعفی به کادر درمان و پرستاران استان وارد می‌شود.

بسیج ادارات و محلات برای گره گشایی از مشکلات مردم همکاری کنند

وی با تبیین بخشی از بیانات امام راحل(ره) درباره ویژگی‌های تفکر بسیجی گفت: بسیج از همان ابتدا با دست خالی و مظلومیت کار خود را شروع کرد و در جریان دفاع مقدس و تحولات بعد از آن در مقابل دنیای استکبار ایستادگی کرد.

استاندار اردبیل اضافه کرد: دشمنان بسیج فکر می‌کردند می‌توانند این تفکر را از بین ببرند اما امروز این تفکر تبدیل به درخت تنومندی شده و اثرات شگرفی در منطقه دارد.

مقام عالی دولت در استان اردبیل اخلاص و مجاهدت را از دیگر ویژگی‌های تفکر بسیجی عنوان کرد و گفت: هفته بسیج فرصت خوبی است که ببینیم چقدر و چگونه می توان با این خصایص و ویژگی‌ها خود را تطبیق دهیم.

عاملی با تاکید بر لزوم اشاعه روحیه بسیجی در دستگاه‌های اجرایی و جامعه گفت: با مردم بودن و در کنار مردم بودن بزرگترین توفیق برای انسان است و در این راستا باید با همکاری بسیج ادارت و بسیج محلات از کارهای مردم گره گشایی شود.

مقام عالی دولت در استان اردبیل با تاکید بر تکریم ارباب رجوع و جلب رضایت مردم از سوی دستگاه‌های اجرایی گفت: مدیران دستگاه‌ها باید هر هفته جلسات ملاقات مردمی برگزار کنند و حضورشان را در کنار مردم تقویت کنند و برای رفع مشکلات مردم اهتمام داشته باشند.

تعارضات در تصمیم‌گیری‌ها به نفع مردم رفع شود

وی همچنین گفت: اگر در تصمیماتی که در دستگاه‌های اجرایی گرفته می شود تعارض پیش بیاید حتما باید این تعارض به نفع مردم و در راستای منافع مردم رفع شود.

استاندار اردبیل خواستار تبیین خدمات دولت به مردم و افکار عمومی شد و گفت: اتفاقات بزرگی در سطح استان در حال وقوع است که اطلاع رسانی درباره آن می‌تواند منجر به امیدبخشی در سطح جامعه شود.

عاملی افزود: اجرای خط دوم انتقال گاز استان ظرفیت گاز را به بیش از ۲ برابر افزایش می‌دهد و ضمن جبران کمبودها، انرژی پایدار بخش های تولیدی و گلخانه‌های استان را فراهم می‌سازد.

وی کسب رتبه اول استان در ساخت مسکن، خدمات رسانی به محرومین، رشد اشتغال استان دستاوردها در حوزه صنایع دستی و گردشگری را از جمله تحولات مثبت استان در ماه‌های اخیر برشمرد و گفت: مردم باید بدانند چه اقداماتی در استان انجام شده وچه اقداماتی در دست اجراست و باید این خدمات برای مردم تبیین شود.