1

۱۵ هزار واحد «مسکن محرومان» در استان اردبیل احداث می‌شود

 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل گفت: در حال حاضر پروژه ساخت ۱۵ هزار واحد مسکن محرومان در مناطق مختلف این استان در دست اجرا است.

به گزارش روابط عمومی استانداری اردبیل، سیدکمال‌الدین میرجعفریان روز یکشنبه در جلسه بررسی وضعیت مسکن محرومان در استان بیان کرد: لازم است پروژه‌های در حال اجرای مسکن محرومان به تفکیک شهرستان‌ها احصا شود و با همکاری قرارگاه بسیج سازندگی، راه‌وشهرسازی و دستگاه اجرایی مربوط بر اساس تفاهم‌نامه اجرای این پروژه‌ها سرعت گیرد.

وی با اشاره به تسهیلات ودیعه مسکن که برای اجاره واحد مسکونی به اقشار نیازمند مصوب شده، افزود: مساعدت بانک‌ها در پرداخت به‌موقع این تسهیلات به متقاضیان ضروری است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: کم‌کاری و تأخیر در پرداخت این تسهیلات از سوی بانک‌ها پذیرفتنی نیست و باید با پیگیری از مرکز در راستای تشکیل پرونده و پرداخت آن اقدام کنند.

میرجعفریان با بیان اینکه با تأمین زمین دولتی به‌صورت رایگان و اختصاص تسهیلات با کم‌ترین قیمت، می‌توان نسبت به خانه‌دار کردن اقشار نیازمند فاقد مسکن اقدام کرد، گفت: احداث واحدهای مسکونی با تعداد طبقات کم‌تر، با هزینه پایین‌تری نسبت به واحدهای مسکونی با طبقات بالا ممکن بوده و در صورت همکاری و تأمین مقدمات، این موضوع تا پایان دولت امکان‌پذیر است.