1

صدور هشدار نارنجی هواشناسی درباره تشدید فعالیت سامانه بارشی در برخی مناطق استان اردبیل

اداره‌کل هواشناسی استان اردبیل در خصوص تشدید فعالیت سامانه بارشی و سرد در شهرستان‌های خلخال، کوثر، سرعین و نیر از عصر دوشنبه ۲۹ آبان تا شب سه‌شنبه ۳۰ آبان، هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

بر این اساس، وزش باد تند تا شدید، بارش متناوب باران گاهی رگبار و رعدوبرق طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در مناطق جنوبی و مرکزی استان اردبیل، بارش برف طی روزهای دوشنبه تا چهارشنبه در ارتفاعات و روز سه‌شنبه در برخی مناطق شهری جنوب استان و شهرستان‌های نواحی کوه سبلان و کاهش دمای هوا به‌ویژه در روز سه‌شنبه، انتظار می‌رود.

سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی بر اثر بارش رگباری، افزایش حجم روان‌آب و آب‌گرفتگی برخی معابر عمومی، لغزندگی بر اثر بارش برف در جاده‌های کوهستانی و برف‌گیر و اصابت صاعقه به‌ویژه در ارتفاعات، از آثار این سامانه جوی پیش‌بینی می‌شود.

احتیاط در تردد در جاده‌های کوهستانی استان به‌ویژه در گردنه الماس و صایین و به همراه داشتن تجهیزات زمستانی، بازدید ضدیخ رادیاتور وسائط نقلیه و ماشین‌آلات کشاورزی جهت جلوگیری از خسارت یخ‌بندان، توقف عملیات عمرانی و ساختمانی در فضای باز و اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، از توصیه‌های هواشناسی در مدت فعالیت این سامانه جوی است.