1

معاون استاندار اردبیل: انقلاب اسلامی کرامت را به ملت ایران هدیه داد

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: حکومت‌ها سه شعار و وظیفه مهم از جمله امنیت، رفاه و آزادی را برای خود تعریف می‌کنند اما به برکت انقلاب اسلامی در کشور ما علاوه بر آنها، ۲ اصل اساسی مهم یعنی عدالت و کرامت نیز از رسالت‌های حکومت شمرده می‌شود.

 رضا قاسمیان در آئین بدرقه کاروان کالاهای خانگی مورد نیاز سیل‌زدگان در اداره کل بهزیستی اردبیل اظهار کرد: امنیت به عنوان زیربنای سایر وظایف حاکمیت است و کرامت را مدیون اقتدار ولی فقیه هستیم که عزت و آزادگی و سرخم نکردن در مقابل قدرت‌های جهانی را برای ما به ارمغان آورده است.

وی ادامه داد: در حوزه عدالت ۲ جناح سیاسی موجود در کشور، یکی واژه مستضعف را برای خانواده‌های تحت حمایت به کار می‌برد و دیگری از واژه آسیب‌پذیر استفاده می‌کند و در معنی و محتوای این ۲ تفاوت بسیار است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل تصریح کرد: امام راحل واژه مستضعف را بکار می‌برد، یعنی عاملی برای تضعیف کردن آن قشر در جامعه وجود داشته و به خودی خود آسیب‌پذیر نبوده است، بنابراین ما با اقتباس از نگاه امام راحل در کنار اداره کل بهزیستی و سایر نهادهای حمایتی برای کمک به نیازمندان هستیم.

وی ادامه داد: به تعبیر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، اگر امام حسین (ع) در روز عاشورا تسلیم می‌شد، ما در طول تاریخ سرافکنده می‌شدیم در حالی که او عزت و آزادگی را به ما هدیه کرد و عدالت و کرامت، از نظر حاکمیت در کنار سایر مولفه‌ها برای زندگی بشر ضرورت دارد.