1

خانواده شهدا و جانبازان اردبیلی تحت حمایت ستاد دیه قرار می‌گیرند

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل گفت: خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگرانی که در زندان به سر می‌برند، از این پس از حمایت‌های ویژه این ستاد برخوردار خواهند شد.

کریم‌الله محبوبی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ستاد دیه با توجه به تفاهم‌نامه‌ای که با بنیاد شهید و امور ایثارگران دارد، در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین خانواده‌های گرانقدر شهدا، جانبازان و ایثارگران از آنها به طور ویژه حمایت می‌کند.

وی افزود: بر همین اساس پرونده آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی شامل بستگان درجه یک شهدا، آزادگان (پدر، مادر، همسر و فرزندان) همچنین جانبازان ۲۵ درصد به بالا و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد در اولویت رسیدگی قرار می‌گیرد.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل با اشاره به اهمیت و ضرورت تکریم و خدمت‌رسانی به خانواده‌های شهدا و ایثارگران، اضافه کرد: مردم اردبیل در دوران دفاع مقدس هزاران شهید، جانباز، ایثارگر و آزاده پرافتخار تقدیم کردند که خدمت‌رسانی به آنها و خانواده‌های آنها موهبتی الهی است.

وی اظهار کرد: امیدواریم با این اقدام در راستای برطرف کردن مشکلات خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگرانی که به دلیل محکومیت مالی در زندان به سر می‌برند، گامی برداشته و خدمات بیشتری به آنها ارایه شود.

نمایندگی ستاد مردمی دیه در استان اردبیل سال ۱۳۸۱ تاسیس شده است که از بدو تاسیس با کمک مالی نیکوکاران و این ستاد، چهار هزار و ۴۷۵ نفر با مجموع مبلغ بدهی یا محکومیت افزون بر ۶ هزار و ۷۴۰ میلیارد ریال از زندان‌ آزاد شدند.

استان اردبیل که با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در شمال‌غربی کشور و همجوار با جمهوری آذربایجان واقع شده، حدود سه هزار و ۴۰۰ شهید، ۱۲۰ جاوید الاثر، یک هزار و ۲۵۹ آزاده، بیش از ۱۰ هزار جانباز و ۱۰ شهید مدافع حرم تقدیم کرده‌ است.