1

هواشناسی اردبیل هشدار نارنجی صادر کرد

اداره‌کل هواشناسی استان اردبیل با صدور اطلاعیه‌ای در مورد شرایط جوی روزهای پیش‌رو و احتمال وزش بادهای تند و شدید، هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

در این اطلاعیه که روز شنبه با شماره ۶۰ انتشار یافت، در توصیف پدیده‌های مورد انتظار آمده است: تشدید جریانات جنوبی پیش از ظهر فردا در استان اردبیل آغاز می‌شود و اواخر وقت دوشنبه پایان می‌یابد.

وزش بادهای تند تا شدید و خیزش گرد و خاک در مناطق مستعد برای این مدت در اطلاعیه پیش‌بینی شده است که تمامی مناطق استان به‌ویژه مناطق مرکزی و شهرستان گرمی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

بر اساس هشدار هواشناسی استان اردبیل، افزایش غلظت گرد و خاک، احتمال آسیب به بعضی از تجهیزات درون‌شهری و برون‌شهری، خسارت به سازه‌های موقت و گلخانه‌ها، شکسته شدن شاخه‌های درختان، اختلال در عملیات پروازی فرودگاه و کولاک برف در ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود.

این اطلاعیه با اشاره به ضرورت توجه به توصیه‌های کارشناسان حوزه سلامت همچنین احتیاط در انجام عملیات عمرانی و ساختمانی در فضاهای باز، تقویت و محافظت از سازه‌های موقتی و آسیب‌پذیر، خودداری از توقف در کنار ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان خشک را مورد تاکید قرار داده است.