1

پول پاشی معیار قضاوت نامزد‌های احتمالی مجلس!!

قبل‌از اعلام نتایج تأیید صلاحیت کاندیداهای مجلس، در فضای مجازی تلاش‌ها برای اثبات کارایی، لیاقت و توانایی نامزدها ادامه دارد.

کانال‌ها و صفحات متعددی در فضای مجازی، مسئولیت حمایت و تخریب کاندیداها را برعهده گرفته‌اند. اقدام برخی‌ها چنان می‌نماید که گویا با چنگ‌ودندان برای تصاحب یک کرسی به معنی واقعی می‌جنگند و در این راه برای استفاده از هر وسیله‌ای نیز ترسی به دل راه نمی‌دهند.

انتخابات صحنه رقابت است، رقابتی سالم و پرشور که می‌تواند در آینده کشور و منطقه بیشترین و بالاترین تأثیر را داشته باشد. حال اگر فضای رقابت آلوده شود و عوام‌فریبی‌ و سطحی‌نگری هم مورد توجه قرار بگیرد و یا برای برخی از نامزدها زور و پول و تدارکات ستاد انتخابی از قدرت برنامه و افکارش بیشتر باشد، برای افکار عمومی چاره‌ای جز افسوس خوردن باقی نمی‌ماند.

شایعات مربوط به هزینه‌های میلیاردی و پول‌پاشی‌های حیرت‌آور، برای اکثریت جامعه ایجاد سؤال می‌کند. ادعای نوکری مردم را داشتن و خود را شیفته خدمت معرفی کردن در تضاد با پول پاشی‌ها و راه‌اندازی تیم‌های تخریب و بازی با آبرو و حیثیت افراد است. مردم در قبال چنین شایعات به وجود نقص در کار این قبیل نامزدها معتقد می‌شوند و اعتمادشان را به چنین افراد از دست می‌دهند.

در روزها و هفته‌های اخیر، مبنا قرار گرفتن پول برای تعریف‌ها و تمجیدهای کاندیداها در فضای مجازی از قوت بیشتری برخوردار شده‌است. این‌که شایعات تا چه حد درست و تا چه میزانی بی‌پایه و اساس است سؤالی است که پاسخ آن فقط در حد حدس و گمان می‌تواند باشد و بس.

اما پذیرش این امر که برای فعالان و زحمتکشان عرصه رسانه، معیار قضاوت درمورد کاندیداها پول باشد سخت بوده و قابل‌قبول نمی‌تواند باشد.

قضاوت براساس پول، انسان را از توجه به دیگر ویژگی نامزدها از جمله خصوصیات شخصی، اخلاق، ارتباطات اجتماعی، خلاقیت، موقعیت شغلی و کارنامه کاری باز می‌دارد.

زمانی‌که دریافت پول و میزان آن پایه‌ای برای ارزیابی یک نامزد و چگونگی تبلیغ و تخریب رقبایش قرار بگیرد ارزش واقعی نامزدها پوشیده می‌ماند و برای آن‌ها موقعیت کاذب ایجاد می‌شود که نهایت سود آن به عده‌ای اندک وضررش، کل جامعه را دربرمی‌گیرد.

قرار گرفتن در صف حامیان یک نامزد براساس میزان پول پاشی و پرداخت‌ها، ظلمی در حق مردم و خیانتی بزرگ برای جامعه و آینده‌ی کشور می‌تواند باشد.