1

تجلیل از فعالان و رابطان سلامت در محلات اردبیل

 ۶۰ نفر از رابطان سلامت فعال به همراه ۱۲ نفر از افراد فعال در کانون سلامت محلات طی آیینی در مسجد حضرت قائم (عج) شهر اردبیل تقدیر و تجلیل شدند.

 این افراد در مراسم افتتاحیه برنامه آموزشی محله محور و بزرگداشت هفته داوطلب سلامت طی آیینی با حضور جمعی از مسئولان حوزه بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل و تعدادی از رابطان و داوطلبان سلامت تجلیل شدند.

دفتر کانون سلامت محله در اردیبهشت ماه سال جاری در مرکز شهید سیدحاتمی اردبیل افتتاح شده و هدف از ایجاد این دفتر، اجرای برنامه‌های سلامت با مشارکت مردم در جهت ارتقای سلامت اعلام شده است.

با ایجاد این کانون و در ادامه اجرای برنامه آموزشی محله محور، ۱۰ محله از شهرستان اردبیل انتخاب شده که با تشکیل تیم مردمی در هر محله شامل رابطان سلامت و اهالی محله، مشکلات بهداشتی هر محله شناسایی و اولویت‌بندی شده و بر اساس آن، اقدامات آموزشی و یا مداخلات اجرایی برنامه‌ریزی می‌شود.

در اجرای این برنامه، داوطلبان سلامت با انگیزه فردی و به صورت داوطلبانه با مرکز بهداشت شهرستان اردبیل در پایگاه‌های سلامت محلات همکاری و فعالیت دارند و با استفاده از تجربیات به دست آمده، برنامه محله محور به تدریج در تمام محلات شهرستان اردبیل اجرا خواهد شد.

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل جزو پیشگامان اجرای این برنامه در کشور محسوب می‌شود و این برنامه به‌زودی در تمام دانشگاه‌های علوم‌پزشکی کشور به اجرا در می‌آید.