1

فاز اول مجتمع آبرسانی خروسلو مغان به بهره‌برداری رسید

 فاز اول مجتمع آبرسانی منطقه خروسلو مغان موسوم به “آج اشمه” با هدف پایدار سازی آب شرب ۲۳۴ روستا و قشلاقات شهرستان‌های بیله سوار، پارس آباد و اصلاندوز با حضور نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از مسئولان استانی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل روز پنجشنبه در آئین بهره برداری از فاز اول مجتمع آبرسانی خروسلو در شهرستان بیله‌سوار مغان اظهار کرد: فاز اول این پروژه شامل ایستگاه پمپاژ مجتمع آبرسانی است و با انتقال ۱۰۰ لیتر بر ثانیه آب، بیش از ۲۱ هزار و ۴۱۸ روستانشین از آب پایدار برخوردار می‌شوند.

علیرضا نعمت سلطانی افزود: مجتمع آبرسانی خروسلو با دورنمای تامین آب ۲۳۴ روستا تا سال ۱۴۲۵ اجرا می‌شود و در فاز دوم این پروژه بزرگ عمرانی، تصفیه خانه نیز احداث خواهد شد.

وی ادامه داد: برای رفع مشکل آب روستاها و قشلاقات مغان، تاکنون ۴۳۴ کیلومتر خط انتقال، ۲۵۰ کیلومتر شبکه، ۱۱ ایستگاه پمپاژ آب و ۱۶ مخزن با حجم کلی هشت هزار و ۴۰۰ متر مکعب گنجایش اجرا و احداث شده است.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل اعتبار هزینه شده برای ایستگاه پمپاژ و اصلاح و تکمیل خطوط انتقال، شبکه توزیع و مخازن آب را یکهزار و ۱۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

نعمت سلطانی خدمات شرکت آب و فاضلاب در شهرها و روستاها را از برکات نظام اسلامی دانست و گفت: دولت سیزدهم از هر فرصت و امکانی برای خدمات رسانی در دورترین روستاها و تامین آب شرب سالم برای شهرها و روستاها استفاده می‌کند.

وی تاکید کرد: خدمات رسانی در حوزه آب و فاضلاب، رسالت ماست اما این گفتمان و حساسیت باید در جامعه شهری و روستایی ترویج یابد که کمبود آب جدی است و در کنار امیدواری به نزولات آسمانی، حتما باید مصارف خود را مدیریت کرده و از زیاده‌روی و اسراف خودداری کنیم.

شهرستان‌های بیله سوار، پارس آباد و اصلاندوز دشت مغان در شمال استان اردبیل و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده‌اند.

۳۰ شهر و ۹۹۱ روستای استان اردبیل زیرپوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل قرار دارند و ۴۰۱ هزار نفر جمعیت در مناطق روستایی از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره‌مند هستند.