1

تا انتخابات……

نگرانی نامزدها

این روزها کاندیداهای احتمالی سخت دل‌شوره دارند و نگرانند. اندیشیدن به صلاحیت‌ها بد جوری بر‌گردن آنها فشار وارد می‌کند. البته ما ها که ازدور تماشاگریم نباید خودمان را ناراحت بکنیم و به حال‌وروز آنها دل بسوزانیم. کسی که آن‌ها را به ‌زور وارد صحنه انتخابات نکرده است، از همان روزی که برای تست کردن بخت و شانس‌شان کمر همت بسته‌اند پیه همه‌ی این مشکلات و زحمات را به تن کشیده‌اند. خلاصه به برخی ها که سخت نگران و برآشفته‌اند توصیه می‌کنیم حتماً یک روان‌پزشک متخصص و ماهر را شناسایی بکنند تا اگر در صلاحیت‌ها اتفاق ناگواری افتاد برای جلوگیری از هر آسیب احتمالی به‌موقع اقدام نمایند.

بقال سر کوچه

این قدر در رابطه با پول پاشی نامزدهای احتمالی سخن گفته‌اند که کم‌کم آدم به همه با تردید نگاه کرده و با شک به حرف‌ها گوش می‌دهد. بقال سر کوچه‌ی ما هم این روزها همه توانش را در راه افشاگری به خدمت گرفته و خبرهای گوناگون از بده و بستان‌های فضای مجازی به مشتریان عرضه می‌نماید. به او می‌گویم به این قبیل حرف‌ها که بیشتر رنگ‌وبوی شایعه دارد دامن نزند ولی معتقد است درحالی‌که همه اقشار در این مورد صاحب نظر شده‌اند او چرا باید سکوت بکند و مشت برخی از نامزدها را باز ننماید؟

لعنت بر خودم

خودم کردم که لعنت بر خودم باد. البته این بحث به نگارنده این سطور  ارتباطی ندارد بلکه یکی از رسانه‌ای‌ها که پای برخی‌ها را به این عرصه باز کرده‌است گفته که لعنت بر آن کسی باد که برخی عقده‌ای‌های بیمار روانی را به رسانه‌ها تحمیل کرده‌است. درست می‌گوید، ضربه‌ای که رسانه از چنین افرادی خورده است با هیچ معیاری قابل اندازه‌گیری نیست.

سلطان جنگل

اصلاً فکر نمی‌کردم که برخی از کاندیداهای احتمالی مجلس اهل شکار و گرفتن شیر و این‌جور چیزها باشند. یکی از آنها درجایی گفته‌است که اگر تأیید بشوم رأی را از دهان شیر هم که شده بیرون می‌کشم. به همه کسانی که در اسفندماه، پای صندوق‌های رأی خواهند رفت ازهم

اینک سفارش می‌کنم که در آن روز مواظب خودشان باشند چون این قبیل نامزدها به سلطان جنگل هم رحم نمی‌کنند چه برسد به افرادی که نام آنها را در روی برگه‌های آرا ننویسند.

دو قطبی سازی

هواداران تعدادی از کاندیداهای احتمالی بدجوری در تلاش هستند تا با دو قطبی سازی در انتخابات برای کاندیدای خودشان حاشیه امن درست بکنند. فکر می‌کنند اگر بتوانند افکار عمومی را متوجه اختلاف‌ها و تفاوت‌ها و جنگ زرگری دو کاندیدا بکنند شاید بتوانند با گل‌آلود کردن آب ماهی بگیرند و بار خود را برای تکیه زدن بر صندلی مجلس ببندند، غافل از این‌که تاریخ مصرف چنین ترفندهایی گذشته است.

پیش‌گویی

وقتی پیش‌گویی درمورد صلاحیت‌ها در سطح جامعه به سوژه روز تبدیل شد دل خیلی‌ها از غصه آب گردید، زانو‌ها به لرزه درآمدند و ناخودآگاه در دریای غم غوطه‌ور شدند. آن‌ها باید سنگ زیرین آسیاب باشند و به این قبیل شایعات اهمیت ندهند و منتظر باشند که صلاحیت‌ها به‌طور رسمی اعلام شود شاید فرجی حاصل گردد و همای صلاحیت بر شانه آنها بنشیند

دلالان انتخاباتی

یک جایی با خط درشت نوشته بودند که زیاد به دلالان انتخاباتی اعتماد نکنید. آنها جز سرکیسه کردن کاندیداها، هنر دیگری ندارند. خود را گرگ باران‌دیده انتخابات و صاحب رأی و نفوذ در بین اقشار معرفی می‌کنند درحالی‌که تو طبل توخالی بیش نیستند. فقط زبانی دارند که می‌توانند با استفاده از آن، خود را قهرمان بدون رقیب در انتخابات جا بزنند. به این قبیل کاندیداها توصیه می‌شود که دور این دلالان شناخته‌شده را خط بکشند و به توانایی‌ها و قدرت خود تکیه بکنند.

حرمت کیلویی چند؟

صفحات جعلی در فضای مجازی در آشفتگی این فضا تأثیرگذار هستند. آن ‌جا در زیر نقاب، حیا می‌خورند و آبرو قی می‌کنند. عده‌ای اندک با واژه اخلاق غریبه هستند و تخریب و بازی با حیثیت افراد را در دستور کار قرار می‌دهند. این افراد با نوشته هایشان فریاد می‌زنند که حرمت کیلویی چند؟