1

مرکز خدمات مشاوره راه و زندگی در اردبیل افتتاح شد

مرکز خدمات مشاوره راه زندگی (رز) با حضور قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) در اردبیل افتتاح شد.

 جعفر صباغیان  در آیین افتتاح این مرکز گفت: ماموریت کمیته امداد صرفا رفع نیازهای معیشتی نیست، بلکه رفع نیازهای معنوی و فرهنگی خانواده‌های زیرپوشش هم به اندازه رفع نیازهای معیشتی ضروری است و برای کمیته امداد اولویت دارد.

وی اضافه کرد: بر همین اساس در تمامی ادارات تابعه کمیته امداد، مرکز مشاوره راه‌اندازی شده است که در حوزه‌های مختلف برای مددجویان و نیازمندان مشاوره لازم را به صورت رایگان ارائه می‌کند.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی اظهار کرد: علاوه بر دانش‌آموزان و دانشجویان، باید به سرپرستان خانوارها نیز مشاوره‌های لازم ارائه شود تا با اتخاذ تصمیمات درست خانواده‌ها دچار مشکل نشوند و یا مشکلات آنها برطرف شود.

صباغیان خاطرنشان کرد: کارشناسانی که در این مراکز خدمت می‌کنند، به کار خود و خدمتی که به مردم خصوصا اقشار نیازمند ارائه می‌کنند، باید افتخار کنند و بدانند که این افتخار نصیب هر کسی نمی‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان اردبیل هم در این آیین گفت: در کلینیک راه و زندگی که با مجوز سازمان نظام مشاوره و روانشاسی راه‌اندازی شده است، کارشناسان خبره به مددجویان و نیازمندان مشاوره‌های لازم را به صورت رایگان ارائه می‌کنند.

علیرضا حسین‌نژاد اضافه کرد: در این مرکز به خانواده‌های نیازمند و مددجویان خدماتی از جمله مشاوره و روان درمانی فردی، ازدواج و خانواده، کودک و نوجوان، مشاوره شغلی و تحصیلی کارگاه‌های آموزشی ارزیابی و روان‌سنجی ارائه می‌شود.

وی بازسازی و روان درمانی، استعدادیابی کودکان و نوجوانان، جلوگیری از اختلالات اضطرابی، ارائه آموزش‌های قبل، حین و بعد از ازدواج برای نوعروسان، فرزندپروری، جلوگیری از افسردگی و روان درمانی را از دیگر خدماتی ذکر کرد که در این مرکز ارائه خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه هدف از ایجاد این مرکز ارتقای سطح زندگی نیازمندان و کاهش آسیب‌های اجتماعی این قشر است، گفت: علاوه بر اردبیل، در شهرستان‌های خلخال، مشگین‌شهر، پارس‌آباد، بیله سوار و گرمی هم مراکز مشاوره این نهاد راه‌اندازی شده و خدمات مورد نیاز مددجویان را به آنها ارائه می‌کند.