1

سه هزار ۲۰۰ تن نخاله از حریم راه‌های استان اردبیل جمع‌آوری شد

 مسئول حریم راه های اداره کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان اردبیـل حفظ حریم راه های استان را از وظایف این اداره کل عنوان کرد و گفت: در هشت ماه امسال سه هزار و ۲۰۰ تن نخاله ساختمانی از حریم راه‌های استان جمع‌آوری شد.

محسن کلانتری با بیان اینکه وجود نخاله در حریم راه‌ها از جمله مهم‌ترین معضلات این بخش است، افزود: با تلاش راهداران سه هزار و ۲۰۰ تن نخاله از حریم محورهای مواصلاتی استان برداشته و بخش مهمی از راه‌های ارتباطی استان پاکسازی شد.

وی با بیان اینکه این امر در راستای ارائه خدمات بهتر به بهره‌برداران از راه‌ها و بهبود منظر راه‌های استان صورت گرفته است، اظهار کرد: تخلیه نخاله‌های ساختمانی درحریم جاده از موارد بارز تجاوز به حریم راه است که علاوه بر تضییع حقوق بیت‌المال باعث ایجاد منظر زشت و آلودگی بصری برای مسافران و تردد کنندگان می‌شود.

کلانتری بیان کرد: با وجود جمع‌آوری مستمر نخاله‌های ریخته شده در حریم راه‌های استان، متاسفانه افراد سودجو و منفعت طلب مجددا اقدام به تخلیه نخاله‌های ساختمانی در حریم راه‌های استان می‌کنند.

مسئول حریم راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: در همین خصوص با دستور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و همکاری مراجع انتظامی، پلیس راه، شهرداری، جهاد کشاورزی، محیط زیست و راهداری و با عنایت به ماده ٧ قانون ایمنی راه‌ها و راه‌آهن ضمن تشکیل پرونده کیفری برای متخلفان و توقیف کامیون های حامل نخاله، با نظر کمیسیون مربوطه کارت هوشمند وسایط نقلیه متخلف ابطال خواهد شد.

کلانتری از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف ساخت و ساز و تخلیه نخاله در حریم راه‌ها با سامانه ١٤١ تماس گرفته و راهداری را در اجرای قانون یاری کنند.