1

۱۷ هزار و ۹۳۵ متقاضی مسکن در اردبیل به بانک‌ها معرفی شدند

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: ۱۷ هزار و ۹۳۵ نفر در این استان برای دریافت تسهیلات مسکن به بانک‌های عامل معرفی شدند که از این تعداد عقد قرار داد ۱۴ هزار و ۲۷  نفر با بانک‌های مسکن، تجارت، صادرات، ملت و ملی انجام شده است.

محبوب حیدری  اظهار کرد: در این استان ثبت‌نام متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در هشت فاز در سامانه جامع طرح حمایتی مسکن انجام شد و پس از بررسی مدارک شامل انجام استعلامات سه‌گانه و بررسی سابقه پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا ۴۱ هزار و ۲۳۹ نفر به تایید نهایی رسید.

وی گفت: از این تعداد ۳۴ هزار و ۴۳۰ نفر مربوط به شهر اردبیل و بقیه مربوط به سایر شهرهای استان می‌باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: پس از ارسال پیامک افتتاح حساب برای متقاضیان تایید نهایی شده در کل استان ۲۸ هزار و ۷۸۳ نفر نسبت به واریزآورده اولیه ۴۰۰ میلیون ریالی و ۱۹ هزار و ۶۸۷ نفر هم به تکمیل آورده ۸۰۰ میلیون ریالی در شهر اردبیل اقدام کردند.

حیدری اظهار کرد: برنامه ابلاغی چهار ساله استان اردبیل بر اساس توزیع نیاز به مسکن شهری در برنامه‌های مختلف شامل تامین مسکن گروه‌های کم‌درآمد ، درآمد متوسط، درآمد متوسط به بالا ، تفاهم‌نامه‌های منعقده ، محلات بازآفرینی شهری و تامین مسکن توسط بخش خصوصی به تعداد ۶۳ هزار و ۵۳۱ واحد می‌باشد.

زمین ۵۰۵ هکتاری برای طراحی سایت سردار سلیمانی در اردبیل تامین شد

وی درباره تامین زمین ۵۰۵ هکتاری در اردبیل برای ساخت مسکن افزود: اداره کل راه وشهرسازی پس ار تامین زمین ۵۰۵ هکتاری نسبت به طراحی سایت سردار شهید سلیمانی اقدام کرده و مقرر است ۱۴ هزار و ۹۶۰ واحد در این سایت در قالب ۱۳ قطعه احداث شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد: در شهرک شهید سلیمانی اردبیل در فرصت محدود، بتن‌ریزی و فونداسیون هفت هزار و ۷۵۲ واحد و اسکلت ۷۱۲ واحد اجرا شده است.

به گزارش ایرنا، طرح نهضت ملی مسکن، از سوی دولت و با هدف خانه‌دار کردن اقشار جامعه در سال جاری ارائه شده و هدف نهایی آن ساخت چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال آینده در کشور است.

بر این اساس سقف تسهیلات مسکن براساس مناطق مختلف شهری و روستایی اعلام شده و قرار بر این است که تسهیلات این طرح بر اساس قیمت تمام شده مسکن در مناطق مختلف تعیین شود.

سقف وام نهضت ملی مسکن در اردبیل پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و در شهرستان‌های استان پنج میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.