1

ادامه موفقیت های شمشیر بازی استان با حضور نوجوانان در اردوی تیم ملی

فدراسیون شمشیربازی از چها بازیکن و یک مربی از استان اردبیل برای حضور در اردوی تیم ملی نوجوانان اپه دعوت بعمل آورد.

بر اساس این دعوت احمد رضا کنعانی، نیما خانکشی اوغلی، امیر رضا حسین زاده و امیر حسین موشحی به همراه صادق آرامش اصل مربی تیم های ملی نوجوانان و جوانان از 12 اردیبهشت به مدت پنج روز در سالن شمشیر بازی مجموعه شهید شیرودی و اردوی تیم ملی نوجوانان حضور می یابند.

نکته قابل توجه در این اردو حضور امیر حسین موشحی با 12 سال سن می باشد که کم سن و سال ترین ملی پوش تیم ملی جوانان به شمار می رود.

رشته زیبای شمشیربازی در ده سال اخیر با تلاش مسئولین و دست اندرکاران هیات به جایگاه با ارزشی در کشور دست یافته است.

آغاز به کار این هیات از زیر پله های ورزشگاه شهید آسمانی و بدون بهره بردن از کمترین امکانات انجام پذیرفت و آنهم در حالی که تا آن زمان هیچگونه فعالیتی از این رشته در سطح استان صورت نگرفته و کاملا یک رشته ناشناخته برای جامعه ورزشی و خانواده های منطقه بود ولی چون هادی صباغی به همراه تنی چند از همکاران خود تصمیم به راه اندازی این رشته گرفته بودند گام به گام با موفقیت پیش رفتند و به مرور به اهداف خود دست یافتند.

امروز اگر چهار نفر از نوجوانان به اردوی تیم ملی دعوت شده و در همه رده ها قهرمانان اردبیلی در رشته شمشیربازی پیراهن مقدس جمهوری اسلامی را بر تن می کنند همه افتخارات آن به هیات شمشیربازی می رسد چرا که این هیات همه علاقه مندان این رشته از مربی گرفته تا بازیکن را تحت پوشش قرار می دهد .

باید بین شمشیربازی و برخی از هیات های ورزشی از جمله فوتبال کاملا تفاوت قائل شد. اگر از فوتبال به اردوی تیم ملی نونهالان و نوجوانان بازیکنی دعوت می شود این کار حاصل زحمات باشگاهها و مربیان آنها می باشد.

آیا هیات فوتبال استان در پرورش این استعدادها زحماتی را متحمل و هزینه ای را متقبل شده است؟ اما تا چنین اتفاقی می افتد دست اندرکاران هیات فوتبال سینه چاک می کنند و با براه انداختن کارناوال تبلیغاتی سعی بر آن می کنند که همه چیز را به نام خود به پایان برسانند و زحمات باشگاهها و مربیان زحمتکش را نادیده بگیرند. ولی هیات هایی مانند شمشیربازی با برنامه اصولی و منطقی همچنان به پیش می روند تا استان اردبیل را بعنوان قطبی بزرگ در شمشیربازی کشور و آسیا تبدیل نمایند.