1

بهای سنگین دانستن و فهمیدن در ورزش اردبیل

ورزش اردبیل از فضای مناسبی این روزها بهره نمی برد. در این عرصه نباید در زمره دانایان و آگاهان باشی. در این وادی نباید آن توان را داشته باشی که بخواهی حرف حق بزنی و در باند و گروهی قرار نگیری. در ورزش اردبیل نباید ضعف ها را بشناسی و بخواهی برای از بین بردن آنها تلاش کنی و چاره ای بیندیشی، در ورزش اردبیل بله قربان گو شدن و به همه باندها و گروه ها احسن گفتن و آنها را تمجید کردن ، بیمه ات می کند و کسی را با تو کاری نخواهد بود، در ورزش اردبیل این که جرئت پیدا بکنی و بخواهی مستقل باشی و زیر بار حرف زور، اقدام غیر منطقی و توقعی بیجا نروی دمار از روزگارت در می آورند.
در ورزش اردبیل اگر بخواهی از آنهایی که به ظاهر بزرگ شده اند و تاریخ مصرف محدودی دارند انتقاد بکنی و اشتباهاتشان را یادآوری نمایی به طرق مختلف مورد محبت و عنایت قرار می گیری و تو را عامل مهم تشویش اذهان عمومی و وسیله ای برای نشر اکاذیب قلمداد می کنند تا تو را بترسانند و از تو زهر چشم بگیرند تا دیگر جرئت حرف زدن در مورد آنها را نداشته باشی. در ورزش اردبیل برای رسیدن به هدف باید چند چهره باشی و از هر دری سخن بگویی و خوب بتوانی نقش ایفاء نمایی. در ورزش اردبیل اگر بر خلاف فکر و ایده و حرف کسی بگویی به چهره ای کریه، خاین، دورو، مزدور، فرصت طلب، عوضی ، حیوان و غیر ورزشی تبدیل می شوی و در صورت موفقت با رفتار و کردار و گفتار برخی ها ،کارشناسی خبره، آشنا به امور و درد ورزشکاران ، انسانی صادق، شجاع و نترس و در نهایت به معنی کامل، انسان تلقی می شوی. در ورزش اردبیل اگر گوش به زنگ نباشی و بر خلاف نقشه های کسانی که سودای مدیریت ، ریاست، قدرت و بزرگ شدن را دارند اقدام نمایی، پرونده ورزشی ات در روی میز آقایان و حامیانشان قرار می گیرد تا تکلیف تو را روشن نمایند و در این فضا اگر بخواهی از حق پشتیبانی کرده و ناحق ها و مروجان فساد در ورزش را رسوا بکنی، نوچه پرورت می نامند و تو را به آسانی نصف لیوان آب خوردن در معرض انواع تهمت ها، مارک ها، نامردی ها و ناجوانمردی ها قرار می دهند و به طور کلی باید بپذیری در ورزش اردبیل دانستن بهای سنگینی دارد.
اگر می خواهی همیشه بزرگ بمانی و به به و چه چه بشنوی، اگر دوست داری که کسی به تو نگوید که در بالای چشمهایت ابرو وجود دارد و اگر در اندیشه انعام و روزگار را به خوشی سپری کردن باشی در ورزش اردبیل باید نفهمی و به عبارتی ساده تر لازم است نادان باشی.
این فضا و این گونه تفکر از جانب طرفداران ، هواداران و سینه چاکان باید برچیده بشود تا اجازه بدهند با گسترده شدن هوای بهاری و سالم و عاری از هر گونه اخلاق زشت و مذموم دست در دست هم برای سربلندی جامعه ورزش تلاش شود.
اگر بودن در مسؤولیت و یا دست یافتن به پست و مقامی در عرصه ورزش به نیت خدمت باشد دیگر لزومی نخواهد داشت که در همه حال برای گل آلود کردن آب اقدام شود. نیازی برای بازی کردن نقش وجود ندارد. اگر در جامعه ما همه وظیفه خود را انجام بدهند و از دخالت در وظایف دیگران خودداری کنند و حاکمیت حق و عدل را پیگیری نمایند و در فکر به نان و آب رساندن دوستان و اقربا و آشنایان و هواداران به هر قیمتی نباشند، لایق ها و کارآها و خدمتگزاران واقعی بدون توجه به باندها و گروه ها می مانند و انگل ها و فرصت طلبان و نان به نرخ روز خورها عرصه را ترک می نمایند. یاحق.