1

مسؤولین هوای ما را ندارند!

مسابقات ورزشی در رشته های مختلف رزمی همیشه سؤال برانگیز بوده است. مسابقات متعددی که در سبک ها و مقاطع مختلف انجام می شود همیشه به  سؤالی در ذهن علاقه مندان تبدیل شده است . این که آیا با این حجم می توان به رقابت های قهرمانی جهان و آسیایی و بین المللی آنها اطمینان پیدا کرد ؟این امر چالش های مختلفی را در جامعه ورزش ایجاد کرده و به نوعی همواره بحث در این مورد مطرح بوده و هست..
از سال های گذشته که بحث اعزام به مسابقات بین المللی رزمی رواج پیدا کرد این شبهه که آیا برگزاری رقابت ها و سطح مسابقات قابل اعتماد است یا نه در میان ورزشکاران و وابستگان به این رشته ها بوده و است.
هنوز یادمان نرفته است که در گذشته ای نه چندان دور، بوده اند تیم ها و افرادی که برای شرکت در مسابقات به اصطلاح بین المللی رفته اند و در سطحی بسیار پایین و ابتدایی در مسابقاتی حضور یافته و با حکم قهرمانی برگشته اند و به وجود آمدن شبهه ها را بیشتر و بیشتر کرده اند.
اما در سال های اخیر با دخالت فدراسیون ها تلاش می شود تا حدودی نابسامانی های گذشته سر و سامانی پیدا بکند و اعزام ها شکلی اصولی و منطقی و با توجه به سطح رقابت ها و دیگر عوامل دخیل در بالا بردن اهمیت رقابت ها، صورت بگیرد.
قهرمانی تنی چند از ورزشکاران اردبیلی اواسپورت در رقابت های جهانی 2016 بحث های چندی را در سطح استان دامن زد. ولی قهرمانان و افتخار آفزینان این رشته با ارائه دلایل و مدارک کافی اثبات کردند که اعزام آنها توسط فدراسیون مربوطه انجام پذیرفته و در سطح رقابت ها و مدال های جهانی آنها هیچ شک و تردیدی  نباید کرد.
همچنین قهرمانان برخی از رشته های رزمی به مانند کیک بوکسینگ نیز حال و روز اواسپورت را دارند و مدال آوران این رشته نیز از برخی از برخوردها و تعبیرها در سطح جامعه گله مندند.
دو تن از قهرمانان رشته های رزمی به دفتر نشریه آمدند و سفره دل را گشودند و خواستند به نوعی گلایه ها و پیشنهادهای خود را از این طریق به گوش مسؤولان و دست اندرکاران ورزش و استان برسانند.
محمد داداشی در رقابت های جهانی 2016 اواسپورت ترکیه صاحب گردن آویز نقره شده است. او از سال 80 فعالیت در ورزش رزمی را آغاز نموده و از سال 85 به صورت حرفه ای در مسابقات مختلف حضور پیدا کرده است. او بیش از 20 دوره قهرمان استان و 10 دوره نیز در مسابقات قهرمانی کشور افتخارآفرین بوده است.در سال 2010 در مسابقات بین المللی کیک بوکسینگ ایران قهرمان شده و در سال 90 در رقابت های قهرمان قهرمانان کمربند طلا دریافت کرده و در سال 95 هم در رقابت های آسیایی مدال طلا و در مسابقات جهانی اواسپورت مقام دوم را کسب کرده است.
وی می گوید: بعد از بازگشت از رقابت ها به جای تجلیل و حمایت از قهرمانان رزمی متاسفانه بحث تخریب در دستور کار برخی ها قرار می گیرد و بدون شک این گونه برخوردها در روند تمرینات و حفظ آمادگی جسمی و روانی قهرمانان می تواند تاثیر منفی داشته باشد.
وی افزود: اگر اشتباه نکرده باشم از چهار سال قبل افتخارآفرینان ورزش استان مورد تجلیل قرار نگرفته اند. محبت مسؤولین استان باید شامل حال ورزشکاران و مدال آوران رشته های مختلف ورزشی استان باشد تا آنها را برای پیمودن راه قهرمانی ترغیب نمایند.
داداشی در ادامه گفت: بعد از بازگشت از رقابت های آسیایی از سوی اداره ورزش و جوانان شهرستان اردبیل به عنوان تقدیر یک دست گرمکن ورزشی داده شده است و این کار حتی بعد از رقابت های جهانی هم تکرار نشده است.
وی تصریح کرد: در اواسپورت رقابت های مهمی در آینده برگزار خواهد شد که متاسفانه به دلیل بی توجهی مسؤولین، نوعی بلاتکلیفی در بین قهرمانان حاکم است ، امید می رود برای برطرف کردن این مشکل اقدامات مورد نیاز از سوی مسؤولین انجام بپذیرد.
وی گفت: از زمان بازگشت از رقابت های جهانی در ارتباط با تجلیل و قدردانی از قهرمانان فقط وعده داده شده و هیچ یک از قول ها متاسفانه تحقق نیافته اند.
داداشی با مقایسه دیگر استان ها با اردبیل در برخورد با قهرمانان گفت: قهرمانانی که از استان های دیگر در تیم ملی و رقابت های جهانی 2016 بوده اند در بازگشت از رقابت ها مورد استقبال گرم مسؤولین قرار گرفته اند و به موقع تجلیل شده اند ولی این کار در اردبیل عملی نمی شود.
وی افزود: در میان همه بی توجهی ها باید از مسؤولین دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل که به خوبی از من به عنوان دانشجوی ارشد برق حمایت کرده اند قدردانی نموده و از دکتر شامل ریاست واحد و کلیه دوایر آن دانشگاه از جمله دانشکده فنی، تربیت بدنی و روابط عمومی تشکر نمایم.
وی در پایان از خانواده و مدیر کل ورزش و جوانان و عوامل زحمتکش اداره از جمله محمد برادران، نادر پیران و علی رضا بیداردل و از دکتر میر عباسی، مهندس جدی و اساتید بزرگوار معرفت جلالی و مهرداد امانی قدردانی نمود.
در ادامه این گفتگو عادل سعیدی قهرمان رزمی کار اردبیلی گفت: ورزش رزمی را از سال 87 آغاز کرده ام و چندین بار در سطح استان و قهرمانی کشور افتخار آفرینی نموده ام و در انتخابی تیم ملی اواسپورت نفر اول شده و در مسابقات آسیایی در ترکیب تیم ملی قرار گرفته ام که در این رقابت ها به مقام اول دست یافته ام و در رقابت های 2016 کیک بوکسینگ آلمان مدال در سکوی اول قرار گرفته ام.
وی ضمن تایید حرف های داداشی در ارتباط با عدم توجه به قهرمانان گفت: یکی از دغدغه های قهرمانان استان در رشته های مختلف مسئله بیکاری آنها می باشد. تامین شغل هر یک از قهرمانان می تواند آرامشی را در فضای زندگی ورزشکاران ایجاد نماید تا بتوانند با جدیت به تمرینات ادامه دهند و برای فتح سکو ها در میادین مختلف اقدام نمایند.
وی افزود: دکتر بهتاج مدیر کل ورزش و جوانان برای رفع بیکاری من اقداماتی انجام داده است که امیدوارم به نتیجه برسد و یکی از مشکلات من برطرف گردد.
وی گفت: از زمان بازگشت از مسابقات فقط توسط اتاق بازرگانی تجلیل شده ام و دیگر سراغی از ما گرفته نشده است .
وی افزود: هنوز هم از بابت هزینه های اعزام به مسابقات بدهکارم و امیدوارم با عنایت مسؤولین بتوانم بدهی های خود را تسویه نمایم.
سعیدی در پایان گفتگو از بهنام پیرموذن رئیس اتاق بازرگانی، اسلام عبدی رئیس هیات ورزش های رزمی استان، و اساتید محمد کوهی، معرفت جمالی و مهرداد امانی و از مدیر کل ورزش و جوانان و دیگر زحمتکشان این اداره کل و از عبدالرحیم عزیزی تشکر نمود.
این دو قهرمان بعد از بازگشت از رقابت های آسیایی اواسپورت به همراه دیگر مدال آوران و افتخار آفرینان مدال های خود را به فرزندان مدافع حرم شهید دهقانی نیا اهدا کردند.