1

شطرنج استان در مسیر پیشرفت و توسعه

شطرنج اردبیل در یک سال گذشته موفقیت های چشمگیری داشته است و این ها نشان از تلاش برای پیشرفت و احیای دوباره این رشته در سطح استان  می باشد.
بعد از رای اعتماد مجمع به هوشنگ خوش لحن ، حرکت های خوبی در سطح استان انجام پذیرفته است. یکی از موفقیت های قابل توجه خوش لحن، انتخاب همکارانی کاردان از جمع خانواده شطرنج است که این امر می تواند در تحرک بخشیدن هرچه بیشتر به این رشته ورزشی موثر باشد.
برگزاری مسابقات هفتگی با استقبال خوب علاقه مندان، عاملی مهم برای ایجاد انگیزه در بین دوستداران این رشته ورزشی است. ادامه این روش مناسب و قابل توجه می تواند در آینده ای نزدیک جمعیت تحت پوشش این رشته در سطح شهرستان اردبیل را به حد چشمگیر افزایش داده و زمینه لازم برای پرورش استعدادها و معرفی چهره های جوان و جویان نام به ورزش استان و کشور را فراهم نماید.
صعود تیم شطرنج استان به لیگ برتر یکی دیگر از موفقیت های هیات شطرنج استان است. در ایامی که کمبود اعتبار و مشکلات ناشی از آن ، هیات های ورزشی استان را آزار می دهد، همت هیات شطرنج استان برای شرکت در رقابت های لیگ یک ستودنی است و به دنبال آن صعود به لیگ برتر نیز نقطه درخشانی در کارنامه هیات به جای می گذارد.
میزبانی رقابت های بین المللی دهه فجر نیز از اقدامات موثر این هیات در یک سال گذشته می باشد. میزبانی رقابت هایی که در آن بیش از 200 شطرنج باز زن و مرد از کشورهای مختلف حضور داشته باشند کار آسان و ساده ای نمی تواند باشد.
کسانی که در امر برگزاری رقابت های ورزشی دارای تجربه باشند، می دانند که میزبانی از این حجم میهمان با سطح توقعات مختلف کاری بزرگ است که برای سربلندی و سرافرازی، تلاشی دوچندان لازم دارد و همکاری همه ارگان های ذیربط و بخصوص خانواده شطرنج استان را طلب می کند.
هیچ شک و تردیدی وجود ندارد که املای نانوشته غلط نخواهد داشت . مسلما کاری را که هیات شطرنج استان در برگزاری رقابت های بین المللی انجام می دهد عاری از ایراد و اشکال نخواهد بود و بجاست عزیزان و آنهایی که خود را از مجموعه شطرنج استان به حساب می آورند و نسبت به پیشرفت و تعالی آن حساسیت دارند، هیات شطرنج را مورد حمایت قرار بدهند و با پیشنهادهای خود برای از بین بردن مشکلات مساعدت نمایند.
رئیس هیات شطرنج استان در جلسه هماهنگی این مسابقات با اشاره به اولین تجربه میزبانی شطرنج در برگزاری رقابت های بین المللی به مطلب مهمی اشاره کرده است مبنی بر این که باید این رقابت ها به نحو احسن برگزار شود.
این امر می تواند خواسته همه کسانی باشد که توسعه ورزش استان را خواستارند و مسلما سربلندی اردبیل و هیات شطرنج استان در میزبانی مطلوب این رقابت ها می تواند فصلی جدید در تاریخ این رشته و بخصوص آینده آن در سطح استان بگشاید.
یکی از مهم ترین عوامل در میزبانی موفق ، استفاده از نیروهای جوان، فعال، کارآمد، کاربلد، با برخورد مناسب در ستاد برگزاری است و بدون شک با توجه به سابقه مدیریتی خوش لحن و برخورداری وی از همکارانی چون آصف افسرده دل در هیات، می توانند در سازمان دهی ستاد و هماهنگی هرچه بیشتر برای پشت سر گذاشتن سرافرازانه این رقابت ها موثر باشند.