1

یک طرفه به قاضی رفتند و راضی برگشتند

تطبیق شرایط کاندیداها با اساسنامه هیات های استانی فوتبال و رای به احراز هویت کاندیداها همچنان بحث روز فوتبال استان است.

در صورتجلسه تنظیمی برای عدم احراز صلاحیت هادی صباغی یکی از نامزدها، محمد رضا برادران معاون ورزشی اداره کل و نماینده آن اداره در کمیته سه نفره در زیر امضای خود به احراز صلاحیت این چهره خدمتگزار ورزش و یکی از همکاران مطبوعاتی ما اشاره کرده  است و چون دو نفر دیگر یعنی دبیر هیات استان و نماینده حقوقی که توسط هیات انتخاب شده است، صباغی را فاقد صلاحیت تشخیص داده اند ، نام وی را برای قرار نگرفتن در لیست کاندیداهااز دم تیغ گذرانده اند. به عبارتی این دو عزیز یک طرفه به قاضی رفته و راضی بر گشته اند.

اگر سوابق مدیریتی و اجرایی هشت کاندیدای احراز صلاحیت شده مورد بررسی قرار بگیرد با همه احترامی که به عزیزان قائل هستیم می توان ادعا کرد که کارنامه مدیریتی صباغی از کارنامه برخی از آنها درخشان تر و سنگین تر می باشد. حال که دو نفر از سه عضو کمیته سه نفره رای به بی صلاحیتی هادی صباغی داده اند چه بهتر خواهد شد که ملاک احراز صلاحیت کاندیداهای تائید شده را جهت اطلاع افکار عمومی در اختیار رسانه ها و بخصوص رسانه های ورزشی استان قرار بدهند. اگر اعضای کمیته به تصمیماتی که اتخاذ کرده اند ایمان کامل دارند با این کار می توانند بر همه پیش بینی ها، اظهار نظر ها و رفتارهای جانبدارانه ادعا شده مهر باطل زده و خط قرمز بکشند.

در جامعه از بابت این رفتار اعضای کمیته ، حرف و حدیث های فراوانی مطرح است و کسانی که رای صادر کرده و در میان کاندیداها، صباغی را حائز شرایط تشخیص نداده اند برای پایان دادن به هر گونه پیش داوری بهتر است شرایط مورد قبول دیگر نامزدها را از بابت مدیریتی به سمع و نظر مردم برسانند.

در گیرودار بحث و تایید صلاحیت ها ، رئیس سابق هیات فوتبال استان در مصاحبه ای از روند تصمیم گیری کمیته سه نفره از جایگاه هیات فوتبال استان دفاع کرده است. کسی نیست به وی که خود در این بحث ذینفع بوده و یکی از نامزدهای تصدی پست ریاست هیات فوتبال می باشد بگوید که عزیز دل، شما در این قضیه فقط یک نامزد هستید و حق اظهار نظر در مورد دیگر کاندیدا ها و تاثیرگذاری بر روند بررسی صلاحیت ها را ندارید! همین مصاحبه ها و همین دخالت ها و دفاع های خارج از چارچوب قوانین و مقررات است که آدمی را نسبت به اقدام برخی ها مبنی بر مهندسی شدن انتخابات توسط کسانی که در مسند قدرت هستند به شک و تردید وادار می کند.

اگر تا روز برگزاری مجمع دخالت ها همچنان ادامه پیدا بکند و برخی ها برای جلب رضایت رای دهندگان و روسای هیات های شهرستانی قول سهمیه لیگ سه و لیگ دو بدهند و از راههای غیر اصولی برای جمع آوری رای اقدام نمایند از هم اینک زنگ خطر برای فراهم شدن فضای سالم برگزاری انتخابات به صدا در می آید.

باید بپذیریم آنهایی که برگزار کننده مجمع بوده و خود کاندیدا داشته و برای برنده شدن یک نفر از جمع کاندیداها تمایل دارند، نمی توانند مجری خوب و بی نقص و بی طرفی باشند. اگر بر خلاف این ادعا فکر می کنید جریانات مربوط به مجمع از آغاز فعالیت کمیته سه نفره تا پایان مجمع را زیر نظر داشته باشید تا در پایان در این ارتباط سخن بگوییم.