1

نگاهی کوتاه به کشتی فرنگی اردبیل در سال ۸۰

دوستداران کشتی در اردبیل از حال نزار این رشته ناراحت هستند و دلگیر.
کسانی که دوران اوج و شکوفایی کشتی فرنگی اردبیل را شاهد بوده اند از این که در این روزها کوچک ترین رد پایی از آن دوران دیده نمی شود احساس دلتنگی می کنند. بازگشت به دوران گذشته و احیای دوباره این رشته کار یک یا دوروز نیست . سرمایه گذاری بر روی پایه ها سال ها طول خواهد کشید تا اثرات مثبت خود را با بروز چهره های جویای نام نشان بدهد. اگر امروز شاهد بر آن هستیم که حرکتی برای استعداد یابی و تحت پوشش قرار دادن افراد مستعد انجام پذیرفته است، نباید انتظار داشته باشیم که همین فردا نتایج آن را شاهد باشیم. این کار بدون شک به زمان نیاز دارد و اگر کارها اصولی و روی برنامه انجام بگیرد امیدواریم که کشتی اردبیل در آینده ای نزدیک به آنچه که استحقاقش را دارد دست پیدا بکند.
ذکر خاطره ای از گذشته ای نه چندان دور که کشتی فرنگی اردبیل با چهره های جوان و مستعدش قطبی بزرگ در سطح کشور بود نمی تواند خارج از لطف باشد.
در فروردین ماه سال 1380 از سوی کمیته فنی تیم های ملی کشتی ازاد و فرنگی برای گزینش نفرات برتر جهت حضور در رقابت های جام جهانی و قهرمانی آسیا، تعدادی از کشتی گیران به اردوهای تیم ملی دعوت شدند . در رشته فرنگی و در اوزان مختلف افراد زیر از اردبیل به اردو دعوت شدند.
58 کیلوگرم: علی اشکانی 63 کیلوگرم: شهرام خاکسار   69 کیلوگرم: حسن پازاج   75 کیلوگرم: مهدی هژبری و 85 کیلوگرم: علی رضا نیکخو
این تعداد را با دعوت شدگان این روزها مقایسه کنید تا بدانید که برخی آقایان پرمدعا و خود محور در ده سال اخیر چه به روز کشتی اردبیل که نیاوردند.