1

کار دسته جمعی ضامن موفقیت در میزبانی والیبال آسیا

با نزدیک شدن به اردیبهشت ماه سال 96 ، استان اردبیل حال و هوای والیبالی به خود می گیرد. فرا رسیدن سال نو و کم شدن فرصت باقیمانده تا میزبانی رقابت های والیبال امید های آسیا، حرکت ها در میان مسؤولان مربوطه و اعضای کمیته ها شتاب بیشتری به خود می گیرند تا بتوانند با عمل کردن به موقع به تعهدات ، استان دلاور پرور و شهید پرور اردبیل میزبانی سربلند و سرافراز برای این رقابت ها باشد.
ممکن است، باشند افرادی که نظر مساعدی برای میزبانی مسابقات مهم بین المللی و آسیایی در استان نداشته باشند و در مقابل هستند کسانی که میزبانی استان برای رقابت های ورزشی مهم را برای توسعه ، رشد و پیشرفت استان در زمینه های ورزشی، گردشگری و اقتصاد مؤثر تلقی می کنند. با احترام به نظر آنهایی که اعتقادی به میزبانی رقابت ها و تاثیر آنها در روند توسعه استان ندارند، باید گفت که برگزاری رقابت های مهم ورزشی می تواند در ابعاد مختلف از جمله ورزشی و گردشگری تاثیر بسیار مطلوب در استان داشته باشد.
دیدگاه استاندار اردبیل در این رابطه کاملا ستودنی است. هرچند به برخی اقدامات و برخورد ها ی استاندار در حوزه ورزش و تربیت بدنی می توان حرف های زیادی زد ولی حمایت وی از برگزاری رقابت های والیبال و وقت گذاشتن برای تحقق مطلوب میزبانی از سوی وی را باید به فال نیک گرفت.
موفقیت در میزبانی یک دوره مسابقه ورزشی مهم ، یک کار دسته جمعی مطلوب و مناسبی را طلب می کند. تک روی و به نوعی تمایل به بهره برداری از میزبانی به نفع خود و دوستان، روند کار ها را می تواند با مشکل مواجه نماید.
در طی برگزاری این رقابت ها توجه ورزشی ها و والیبالی ها و جوانان کشورهای شرکت کننده، متوجه اردبیل خواهد بود. بهره برداری مناسب از این موقعیت، هنر مسؤولان و دست اندرکاران مربوطه را طلب می کند و این که گفته می شود باید برای رسیدن به هدف تکلیف هر ارگان و نهاد و هر مجموعه ای باید تعریف شده و مشخص باشد به این علت است که وقفه و اختلالی در امور ایجاد نشودتا میزبانی شهری که تاریخی با شکوه و پر افتخار دارد، افتخار دیگری بر افتخارات آن بیفزاید.
اگر در اداره امور و برنامه ریزی بخواهیم خودمحوری و به نوعی تک صدایی را پیشه کنیم و همه کارها را بر مبنای ضرب سکه میزبانی به نام خود و مجموعه تحت مدیریت خود بزنیم با آبروی منطقه بازی خواهیم کرد. کار دستجمعی و صادقانه دست در دست هم گذاشتن می تواند ضامن موفقیت و سربلندی باشد.
اگر تاریخ ورزش اردبیل در بعد از استان شدن منطقه مورد بررسی قرار بگیرد، حتما مشاهده خواهد شد که در هر مقطعی که این شهر میزبانی رقابت های مهمی را بر عهده گرفته و با موفقیت آن را پشت سر گذاشته است از دست اندرکاران میزبانی و تلاشگران آن عرصه همواره به نیکی یاد شده است. بعد از گذشت نزدیک به سی سال از میزبانی موفق اردبیل در مسابقات قهرمانی کشور کشتی فرنگی تا سؤالی در این ارتباط مطرح شود ، گفته می شود که در زمان مدیریت حاج ابراهیم روشنی در اداره کل تربیت بدنی وقت و ریاست محمود نعمتی تیمسار کشتی منطقه در هیات کشتی استان این رقابت ها به خوبی میزبانی شده است و همه میهمانان نیز با خاطری خوش اردبیل را ترک نموده اند.
اگر در میزبانی والیبال آسیایی نیز اصولی عمل شود و رضایت همه حاضرین در اردبیل جلب گردد در جواب سؤالی در سی یا چهل سال آینده در مورد این موضوع خواهند گفت که در دوره استانداری مجید خدابخش، مدیریت ایوب بهتاج در اداره کل ورزش و جوانان و ریاست نادر فلاحی بر هیات والیبال استان، اردبیل برای اولین بار در میزبانی یک رقابت آسیایی سربلند و موفق بود.
اینک نیز در کم تر از دو ماه مانده به این مهم، همه باید یک دل و متحد شوند و سرنوشت امور و تعیین تکلیف آنها را به خرد جمعی واگذار بکنند. باید قبول بکنیم که در هیچ کاری هر چند کوچک و کم اهمیت یک دست نمی تواند صدا داشته باشد و دست های به هم گره خورده هستند که می توانند کاری بکنند کارستان و رکوردی بزنند جاودانه و همیشگی.
میزبانی مسابقات ورزشی مهم بین المللی علاوه بر بحث اثرگذاری در توسعه ورزش و گردشگری می تواند در بهسازی اماکن ورزشی و اضافه کردن بر امکانات رشته ها نیز مؤثر باشد.
تعویض کفپوش دو مجموعه رضازاده و شهید آسمانی و بهسازی اساسی این دو ورزشگاه از مهم ترین آثار و برکات میزبانی اردبیل برای رقابت های آسیایی والیبال است. اگر این میزبانی به اردبیل محول نمی شد بهسازی دو مجموعه یاد شده و تعویض کفپوش های آنها به این سادگی ها میسر نمی شد.
ورزشکاران و والیبال دوستان اردبیلی تلاش، همت، پشتکار، کوشش، دوندگی و از خود گذشتگی کسانی را از روز استارت خوردن بحث میزبانی تا پایان رقابت ها زحمات قابل توجهی را متقبل شده و خواهند شد ، نمی توانند فراموش کنند ولی در کنار همه این ها انتظار یک دلی و یک رنگی و حاکم کردن خرد جمعی برای پیشرفت امور نیز مورد انتظار علاقه مندان به ورزش و والیبال استان می باشد.