1

علم و ادب مجموعه ای فعال در رده های پایه فوتبال

چاپ مطلبی تحت عنوان “تلاشگران عرصه تیم های پایه زحمتکشان واقعی فوتبال استان” در شماره قبل ، عکس العمل هایی را به دنبال داشت. آنهایی که فوتبال پایه و توجه به آن را عامل اصلی در آینده پربار این رشته می دانند، این اقدام و ادامه آن را کاری قابل قبول و لازم و ضروری تلقی کردند ولی برخی دیگر از عزیزان که فوتبال پایه را مغازه ای دو نبش می انگارند و در فکر دوشیدن آن و کسب درآمد بیشتر به هر بهایی و وسیله ای هستند به نوعی مطلب منتشر شده را دارای اشکال های اساسی دانستند.
هر کاری که در فوتبال و ورزش انجام می شود، نمی تواند از عیب و ایراد به دور باشد. املای نانوشته غلطی نخواهد داشت. آنهایی که ایرادهای یک مجموعه را تشخیص می دهند اگر لب به بندند و حرفی نزنند بزرگ ترین خیانت را به ورزش انجام خواهند داد . اگر کسی احساس تکلیف می کند، اگر کسی خود را در سرنوشت و آینده فرزندان این منطقه سهیم می دانند، نباید که در خلوت با در و دیوار حرف بزند . اگر مشکلی و اشکالی و رفتار نامتعارفی در ورزش ما دیده می شود باید آنهایی که می دانند فریاد بزنند و همه را از مشکلات آگاه کنند تا برای رفع و حل آنها اقدام نمایند.
به هر حال همه کسانی که در فوتبال پایه سرمایه گذاری کرده، وقت گذاشته و به تربیت آیندگان این مرز و بوم همت می کنند، قابل احترام هستند و کارشان باید مورد تقدیر قرار بگیرد. همانطوری که گفته شد مسلما در انجام این وظایف احتمال وجود برخی مشکلات و مسائل وجود دارد که می توان با حسن نیت و یک دلی و به دور از هر گونه جانبداری در برطرف کردن آنها اقدام نمود.
در این شماره به سراغ یکی دیگر از مجموعه هایی که در سطح شهر اردبیل در رده پایه فعال هستند می رویم. مجموعه ای به نام علم و ادب که عمده فعالیتش در رده های پایه فوتبال می باشد.
امور جاری این مجموعه توسط یکی از زحمتکشان و علاقه مندان و مربیان فوتبال اردبیل به نام رضا احمدی انجام می شود. احمدی در تیم های ذوب آهن و شهرداری اردبیل بازی کرده و دارای مدرک مربیگری cآسیا و دانشجوی مقطع کارشناسی رشته تربیت بدنی است.
او در سال های 93 و 95 به عنوان استعداد یاب مدارس فوتبال استان همکاری نموده و مدرک آنالیزوری حرفه ای فوتبال را نیز از فدراسیون مربوطه دریافت کرده است. این مربی جوان ، سابقه مربیگری و قهرمانی در لیگ برتر بزرگسالان استان و صعود به لیگ دسته سه کشوری با تیم فوتبال پیک آوران در سال 93 و مربیگری تیم نونهالان ذوب آهن در لیگ برتر کشور در سال 94 را در کارنامه خود دارد و در حال حاضر نیز سرمربی تیم فوتبال نونهالان و نوجوانان علم و ادب اردبیل است.
وی در ارتباط با هدف از راه اندازی مجموعه ای تحت عنوان علم و ادب گفت: علی رغم این که استان اردبیل از نظر علاقه مندان و استعدادهای بالقوه در رشته فوتبال جزء مناطق مهم در کشور است، متاسفانه به دلیل مشکلات زیاد از جمله نبود حامی مالی روز به روز با کاهش تیم های فعال در این رشته مواجه می شود. با توجه به این امر با تعدادی از همکاران احساس کردیم که تا حد توان و دانش خود در راه ساماندهی استعدادها در رده های نونهالان و نوجوانان وارد گود شویم و با انجام امر استعدادیابی، باشگاهی برخوردار از یک ساختار منظم و منسجم را نیز راه اندازی نماییم.
وی افزود: فعالیت باشگاه در حال حاضر در رده نونهالان و نوجوانان در فوتبال متمرکز است و در دو رده یاد شده مجموعا 60 نفر به طور مستمر تحت آموزش مربیان این مجموعه قرار دارند.
وی مهم ترین هدف مجموعه در سال آینده را راهیابی به لیگ برتر عنوان کرد و گفت: نبود حمایت کننده مالی یکی از مشکلات فعالان در عرصه فوتبال منطقه است و هزینه های مجموعه ما نیز توسط اولیاء و تلاش همکاران تامین می شود.
وی که مسؤولیت این مجموعه را بر عهده دارد افزود: برای توسعه هرچه بیشتر فوتبال و شکوفا شدن استعدادهای جوانان و نوجوانان لازم است مسؤولین ، تلاشگران این عرصه را به طرق مختلف مورد حمایت و پشتیبانی قرار بدهند.
وی گفت: فراهم نمودن امکانات سخت افزاری برای تیم های فعال، سازماندهی باشگاهها و مربیان، راه اندازی کانون فعال برای مربیان و حل مشکل بیمه آنها و برگزاری منظم و مرتب مسابقات از مواردی است که می توانند در راستای حمایت از فوتبال توسط مسؤولین انجام شود.
وی در پایان از داود نیکنام و حمید کاظم زاده به عنوان دیگر مربیان این مجموعه نام برد.