1

تجلیل پیشکسوتان فوتبال از بزرگ مرد اخلاق ورزش استان

جمعی از بزرگان و پیشکسوتان فوتبال اردبیل در منزل مرد بزرگ اخلاق و ورزش و فوتبال استان، هوشنگ معماری حضور یافتند و از خدمات ستودنی و فراموش نشدنی وی به فوتبال منطقه تجلیل کردند.
فوتبال اردبیل مگر می تواند چهره هایی چون هوشنگ معماری را فراموش نماید؟ دیدن چهره های بزرگان و عزیزانی چون حسن پاسبان، داود حسنی فرد، حبیب حدیثی، نادر کهنمی ، مسعود هوشمندی و دیگر افتخار آفرینان فوتبال اردبیل در کنار چهره ای محبوب و دوست داشتنی چون هوشنگ معماری لذتی وصف ناپذیر دارد.
آن چیزی که پاسبان ها، حسنی فردها، کهنمی ها و معماری ها را ابدی و جاودانه کرده اند فقط بازی فوتبال و توپ زدن آنها نبوده و نیست. رفتار، کردار، اخلاق، منش پهلوانی، تواضع، افتادگی، امانت داری و صدق و صفای آنها است که برای این عزیزان جایگاه رفیع در جامعه ایجاد کرده اند. در استان ما بوده اند افراد زیادی که در ورزش بوده و فوتبال بازی کرده اند ولی بیشتر آنها جایی در اذهان مردم و در نزد افکار عمومی ندارند و در مقابل تا نامی و یادی از بزرگانی چون هوشنگ معماری می شود به احترامش به پا می خیزند و کلاه از سر بر می دارند.
هوشنگ معماری در فوتبال ما از آن دسته افرادی است که تکرار نشدنی است. سلامت نفس، پاک دستی، علو طبع، صداقت، جوانمردی و روراستی از ویژگی های مهم و قابل توجه این مرد بزرگ و یکی از پرچم داران فوتبال دهه سی و چهل فوتبال اردبیل است.
هوشنگ معماری سرمایه ای بزرگ و غیر قابل توصیف برای فوتبال اردبیل است. عشق او به فوتبال و تعصبش به تیم های اردبیلی زبانزد خاص و عام است. هر رفتار و کردار معماری درس بزرگی است که باید جوان ها و امروزی ها از او درس بگیرند . باید افراد متکبر، مغرور، خودخواه و از خود راضی که در ورزش و فوتبال ما جولان می دهند در پای درس اساتیدی چون هوشنگ معماری بنشینند و در راه خود سازی گام بردارند.
قدم هایی که برای تشکل پیشکسوت های فوتبال و پیش قدم شدن در تجلیل و قدردانی از زحمتکشان فوتبال و ورزش برداشته می شود ستودنی است و در این راه زحمات یکی از پیشکسوتان دوست داشتنی، خیر و خوش قلب فوتبال اردبیل حاج عزیز دمیرچی نیز محوری برای ادامه این گونه اقدامات به یاد ماندنی است.
در چنین جمعی که چهره های بزرگ و افتخار افرین ورزش و فوتبال اردبیل جمع می شوند جای از دست رفتگان فوتبال اردبیل، بزرگانی چون مقصود بایرامی، جعفر صراطی و هوشنگ چمن آرا بیشتر احساس می شود.