1

رونق نظر سنجی ها

این روزها در فضای مجازی بازار نظر سنجی ها در مورد عملکرد هیات ها ، عاملین سقوط تیم شهرداری، ناکارآمدی دست اندرکاران ورزش استان، بهترین بازیکن سال و … بسیار پر رونق و گرم گرم است.
این که اکثر ترتیب دهند گان این نظر سنجی ها هدفی جز خدمت به ورزش و فراهم کردن زمینه تشویق و ترغیب ورزشکاران نداشته و ندارند جای شک و تردید نیست ولی مسلما با توجه به محدودیت شرکت کنندگان و حضور افراد در فضای مجازی نمی توان به نتایج به دست آمده کاملا دل بست و بر روی آنها مانور داد.
در ورزش و دنیای حرفه ای آن، آمارها و کسب عناوین و بالا رفتن از سکوهای قهرمانی و انجام اقدامات لازم و گسترده برای گسترش و توسعه رشته های مختلف ورزشی و … برای انتخاب برترین ها مورد استفاده قرار می گیرند و مسلما بر پایه جامعه آماری محدود نمی توان به طور کامل قضاوت کرد و نتایج از آن را به کل جامعه تعمیم داد.
برخی از نظر سنجی ها هم که در ارتباط با افراد بخصوص صورت می گیرد ریشه در افکار و اهداف دیگری دارد. کانال هایی که گردانندگانش مشخص نبوده و به مخاطبین معرفی نمی شوند و به صورت یک مجموعه در اختیار عمل کرده و منتقدین و مخالفین مجموعه مورد حمایت خود را سزاوار هرگونه حمله و انتقام قرار می دهند نظر سنجی های جهت دار آنها که نتایجش از همان روز اول آغاز مشخص است نشان دهنده کارآیی و یا ضعف یک مدیر و یک رئیس نمی تواند باشد.
آنجا که طبیب شد بد اندیش
افزوده شود به دردمندی
این مار همیشه می زند نیش
زنهار به زخم کس نخندی