1

تدبیر و آرامش حلقه های گمشده فوتبال اردبیل

چه گویی که کام خرد توختم
همه هر چه بایست آموختم
یکی نغز بازی کند روزگار
که بنشاندت پیش آموزگار
جایگاه خرد و اندیشه و تدبیر در هر شئونی از شئونات زندگی آدمی ، جایگاهی ممتاز و معتبر و والا است.
آیا در فوتبال ما در پنج سال گذشته تدبیر و برنامه ریزی ها و استفاده از خرد جمعی و مشورت با افراد کاردان و شناخته شده مورد توجه بوده است؟
در این که فوتبال و اداره آن در پنج سال گذشته با مشکلات و دست اندازهایی روبرو بوده است هیچ شک و تردیدی نباید داشت. متاسفانه با وضعیتی که در حال حاضر بر سیستم مدیریتی و برگزاری مجمع انتخاباتی آن حاکم است برای رفع مشکلات و هموار کردن دست اندازها از سوی متولیان امر رغبت چندانی مشاهده نمی شود.
ضعف در عملکرد و پیروی کردن از برخی روش ها موجب شده است تا هیات فوتبال استان آن اقتدار و مرتبت خود را از دست بدهد.
چرا در سال های اخیر همیشه در اطراف فوتبال استان ، حاشیه سایه گسترده و در آن خود نمایی کرده است؟
باید گفت وقتی تدبیر و آرامش بر هر کار و باری حاکم نباشد ظهور حرف و حدیث نه تنها در فوتبال بلکه در هر رشته ورزشی اجتناب ناپذیر می نماید.
اگر تدبیر بود و خرد جمعی بر فوتبال حاکم می شد امکان نداشت که مجمع قانونی سالیانه هیات فوتبال در چند سال گذشته حتی برای یک بار تشکیل نشود. اگر آرامشی وجود داشت بودجه سالانه هیات و پیش بینی هزینه مورد تصویب مجمع قرار می گرفت و همه چیز در مجرای قانونی به پیش می رفت. اگر بر اساس قوانین و آئین نامه اقدام می شد انتخاب دبیر و خزانه دار باید با تصویب مجمع رنگ و لعاب قانونی به خود می گرفت.
اگر خرد جمعی در هیات فوتبال حکمرانی می کرد دادن وعده های پوچ و بی اساس و امیدوار کردن مردم و دوستداران فوتبال در هیات استان نمی توانست جایگاهی داشته باشد و اگر کار کشته ها و امتحان پس داده ها در هیات صاحب جایگاه و موقعیت می شدند خود محوری و حرف های بی پایه زدن با چراغ قوه هم اگر می گشتند یافت نمی شد.
هر چه بود گذشت و در این میان فوتبال اردبیل بزرگ ترین و فراموش نشدنی ترین ضربات را متحمل شد و بر جان خرید ولی امیدواریم اگر قرار است فوتبال رنگ آرامش به خود بگیرد تدبیر و خرد در آن در سال های آینده حرف اول و آخر را بزند.