1

اکباتان باشگاهی فعال در رشته فوتبال

معرفی تیم های پایه و کسانی که در این مسیر گام گذاشته و متحمل زحمت می شوند را برای خود یک وظیفه تلقی می کنیم. آینده فوتبال اردبیل بستگی به پرورش و تربیت اصولی و درست نونهالان و نوجوانانی دارد که می خواهند در این رشته ورزشی فعالیت نمایند.
در دو شماره قبل مطلبی در نشریه تحت عنوان مربی کیست منتشر شد و در شماره جاری نیز مطلبی با تیتر شخصیت مربی انتشار یافته است . کسانی که در تیم های پایه به عنوان مربی و معلم خدمت می کنند باید ویژگی های یک مربی کامل را دارا باشند و به هیچ وجه از صراط مستقیم و راهی که ضامن موفقیت و کامیابی است منحرف نشوند و به خاطر امور دنیوی، آخرت خود را در معرض فروش قرار ندهند.
فوتبال اردبیل برای بازگست به روزهای اوج گذشته به پشتوانه سازی نیازمند است که بار اصلی این پشتوانه سازی بر روی دوش کسانی است که در این ارتباط فعالیت می کنند.
در این شماره به سراغ زحمتکشان باشگاه اکباتان می رویم. یکی از بنیانگذاران این مجموعه که مسؤولیت مربیگری تیم های نونهالان را نیز بر عهده دارد حسین بخشنده است.
بخشنده مدرک مربیگری C آسیا دارد و مربیگری تیم پدیده اردبیل در رده بززرگسالان ، سرمربیگری نونهالان اکباتان به مدت سه سال متوالی و دو سال هم مربیگری تیم های نوجوانان و جوانان اکباتان را در کارنامه خود دارد.
وی در رابطه با چگونگی تشکیل مجموعه اکباتان و افتخارات به دست آمده گفت: باشگاه اکباتان در سال 90 به همت مسیحا راثی پور، علیرضا میرزازاده به همراه اینجانب بنیان گذاشته شد و از آن تاریخ تاکنون توانسته است به افتخارات قابل توجهی دست پیدا بکند که قهرمانی نونهالان استان و صعود به ر قابت های کشوری در سال های 91 و 92 و 93 و 94 ، نائب قهرمانی جوانان استان در سال های 93 و 94 و 95 ، قهرمانی در لیگ جوانان استان در سال 94 و صعود به رقابت های کشوری ، کسب عنوان دومی رقابت های لیگ بزرگسالان استان در سال 95 و قرار گرفتن در سکوی سوم کشوری نوجوانان در سال 94 از جمله افتخارات به دست آمده توسط این باشگاه در پنج سال گذشته بوده است.
وی کمک به ورزش و پیشرفت فوتبال و شناسایی بازیکنان نخبه در رده های پایه و مساعدت برای فراهم آوردن زمینه های لازم برای شکوفایی استعدادهای فوتبال منطقه را از مهم ترین اهداف این مجموعه برشمرد.
وی افزود: مجموعه اکباتان در حال حاضر فقط در رشته فوتبال فعال بوده و در همه رده های سنی در مسابقات استانی و کشوری حضور داشته و بیش از 200 بازیکن جوان و جویای نام را تحت پوشش دارد .
وی در رارتباط با برنامه های پیش بینی شده برای سال 96 گفت: از مهم ترین برنامه های باشگاه حضور تیم فوتبال بزرگسالان در رقابت های دسته سه کشوری و حضوری فعال و مثمر ثمر در رده های پایه مسابقات استانی و کشوری و تلاش برای کسب افتخار و ایجاد انگیزه بیشتر در بین نوجوانان و جوانان استان می باشد.
وی نبود اسپانسر و حمایت کننده مالی را یکی از مشکلات عمده تیم های ورزشی اردبیل ذکر کرد و افزود: به دلیل وجود این مشکل در حال حاضر هزینه های جاری باشگاه بر عهده مدیر باشگاه، مسیحا راثی پور و رئیس باشگاه دکتر اسماعیل ارسع می باشد. ناگفته پیداست که این امر می تواند باشگاه را با مشکلات عمده ای مواجه نماید . برای تاثیر گذاری بیشتر کسانی که در رده های پایه فعالیت کرده و ثقصد خدمت در این راستا را دارند لازم است حمایت های کافی از سوی مسؤولان انجام پذیرد.
وی در پایان تلاشگران این مجموعه را به شرح زیر معرفی کرد: حسین بخشنده: سرمربی جوانان و امید،
قاسم محمدی: سرمربی نوجوانان، شهریار قانع: سرمربی نونهابلان، مسیحا راثی پور: سرمربی بزرگسالان، علیرضا میرزازاده: سرپرست جوانان و بزرگسالان .
حبیب میرزاپور سرپرست نوجوانان