1

پایان تاریخ مصرف روسای هیات فوتبال استان ها

تاریخ مصرف برخی ها در تشکیلات فدراسیون فوتبال با برگزاری انتخابات و انتخاب مهدی تاج بعنوان رئیس فدراسیون فوتبال به پایان رسید.

همه اقدامات و حمایت ها و پشتیبانی ها و در برخی از موارد غیر قانونی عمل کردن های فدراسیون فوتبال و شخص کفاشیان به خاطر آررادیو ورزش در برنامه تازه های ورزشی در ساعت 11 روز شنبه هیجدهم اردیبهشت اعلام کرد که استاندار گیلان برای تیم ملوان 500 میلیون ریال کمک مالی کرد.

با شنیدن این خبر ناخودآگاه به یاد تیم شهرداری و چگونگی برخورد مسئولان استان با این تیم و موضع آنها در قبال تیم افتادم. دو سال است فریاد می زنیم که آقای استاندار جای دوری نخواهد رفت که برای یک بار هم که شده باشد تیم و گردانندگان آن را با حرف های خود دلگرم کنید. خواهش کردیم به خدا چیزی از بزرگواری شما کم نخواهد کرد اگر برای دقایقی در یکی از دیدارهای خانگی شهرداری در ورزشگاه حضور پیدا بکنید و نوشتیم و نوشتیم حداقل کمکی هر جند ناچیز به این تیم بکنید و یا در شرایط حادی که تیم با آن دست و پا می زد التماس کردیم جهت تقویت روحیه تیم، استاندار محترم پاداشی در نظر بگیرد تا شاید بتوان در بالا بردن روحیه تیم و کسب نتیجه ، موثر عمل کند ولی گویا حرف ورزشی نویسان در این استان خریدار ندارد و کسی اهمیتی به این درخواست ها و التماس ها و فریاد ها نمی دهد.

آنقدر مسئولین عزیز به حرف های دلسوختگان و دوستداران فوتبال گوش نکردند و به تذکرات داده شده در ارتباط با وجود برخی مسائل در درون تیم اهمیت قائل نشدند تا امروز تیم با یک بحران روبرو شده و در آستانه سقوط به دسته دو قرار گرفته است.

اگر شهرداری در لیگ دسته یک نماند و به نوعی با سقوط این تیم دل جوانان و دوستداران فوتبال منطقه بشکند باید آنهایی که می توانستند برای تقویت و حمایت تیم کاری بکنند و قدمی بردارند بر نداشتند فردای قیامت به عملکرد ضعیف خود در پیشگاه خداوند متعال باید پاسخگو باشند.

آنچه برای جامعه و بخصوص جامعه رسانه ای استان تا حدودی آشکار و روشن است ظرفیت بسیار کم مسئولین در روبرو شدن با نقد عملکردهاست و به بیانی دیگر آستانه انتقاد پذیری مسئولان ما در حدی بسیار پائین و دردناک قرار دارد.به جز برخی از افرادی که امروز چشم بسته و بدون هر گونه حساب و کتاب هر رفتار و کردار و عمل مسئولین را به حق و درست و اصولی می دانند عده ای نیز بر این اعتقاد دارند اگر انتقاد نشود بهتر است چرا که عواقبی چون محرومیت از برخی موارد را می تواند به دنبال داشته باشد.

در بساط و سفره گسترده ورزش و فوتبال کشور ، سهم اردبیل یک تیم دسته یکی است که آنهم گرفتار طوفانی شده است سهمگین و بس خطرناک که نجات پیدا کردن از آن کاری آسان و ساده نمی تواند باشد.

دوستی می گفت تو هم از فوتبال و تیم شهرداری و گلایه از مسئولین دست بردار . هر چند گذر تو به جلسات و مقر مسئولین نمی افتد می بینی فردا شما را از آفتابی شدن در ورزشگاه و تماشای مسابقات محروم بکنند.

در هر صورت به ملوان کمک می کنند تا زمینه بقای آن در لیگ برتر را فراهم کنند و علیرغم درخواست ها به شهرداری نیم نگاهی هم نمی کنند تا تیم به دسته دوم سقوط نماید.

ای امروز بود که باید به نفع او و یا فرد مورد حمایتش در گلدان ریخته می شد.

اگر می بینیم که از دو سال قبل رئیس فدراسیون و یار وانصار وی چشم بر روی واقعیت های موجود بسته و به نحوی حاضر به از دست دادن یاران خود نبودند به نظر می رسد امروز با مشخص شدن تکلیف ریاست و عوض شدن صندلی کفاشیان با تاج دیگر حساسیت های قبلی و حمایت های کورکورانه جایی در برنامه های فدراسیون نداشته باشد.

تا انتخاباتی دیگر چهار سال فرصت بوده و زمان باقی است و بنابر این هر کسی که در انتخابات روسای هیات های استان ها بتوانند رای بیاورند برای آرام کردن و همراه نمودنشان فرصت زیادی وجود دارد و مطمئنا  همانند دو سال اخیر فدراسیون نشینان این روزها خود را در معرض انتقاد ها و گلایه ها قرار نمی دهند چرا که با حمایت از برخی ها در انتخابات فدراسیون به خواسته خود رسیده اند و به راحتی می توانند پشت کسانی را که فکر می کردند کفاشیان و دوستانش تا ابد ریاست آنها را تامین کرده اند ، خالی می کنند و با افراد و چهره های جدید فصلی نو را در اداره فدراسیون باز می کنند.

از همان لحظه ای که اعضای مجمع و بخصوص روسای هیات های استانی رای خود را به نفع کفاشیان و تاج در گلدان ها ریختند رشته های اخوت و حمایت و پشتیبانی میان آنها و رئیس فدراسیون از هم گسسته شد و کار ها به روال چهار سال قبل برگشت داده شد و به قولی روز از نو و روزی از نو.

به نظر می رسد مهدی تاج برای هیات های استانی با یک دید وسیع و کارشناسانه و به دور از هر گونه جانبداری و حرکات احساسی نگاه کرده و برنامه ریزی کند و برای اینکه بتواند از همان آغاز فعالیت مقبولیت خود را در بین دوستداران فوتبال در سطح کشور افزایش دهد با بررسی کامل عملکرد روسای هیات های استانی  و جایگاه روسای هیات ها در بین مردم و فوتبالی ها  نسبت به برگزاری انتخابات سالم در هیات های استانی سراسر کشور اقدام نماید.

مسلما تاج با رزومه ای که دارد با فعالیت افرادی ضعیف، ناکارآمد ، نا لایق، ناشناخته در فوتبال و صحنه ساز و صحنه پرداز و باند باز و خود محور موافق نخواهد بود. تاج با رئیسی که توسط زیر دستانش کتک بخورد ودر مقابل برخی ها بمانند موم نرم باشد و در راستای تامین منافع خود و دوستانش حق را زیر پا بگذارد، کوتاه نمی آید و در برنامه هایش برای این قبیل افراد جایی در نظر نمی گیرد.

تاج همیشه در سخنان و اقدامات خود تلاش کرده است که خود را آدمی صادق و طرفدار راستگویی جلوه دهد و بنابر این باید با کسانی که در کارهایشان صادق نبوده و دروغ را چون نقل و نبات به کار می بندند مبارزه نماید و نسبت به حذف آنها از فوتبال استان ها اقدام کند تا به این ترتیب بتواند برخی از هیات ها را از وجود این صفت مذموم و ناپسند پاک و منزه نماید.

به انتظار می نشینیم تا اقدامات تاج را در جهت بهبود بخشیدن به امور فوتبال استان ها و حل مشکلات مدیریت آنها شاهد باشیم.