1

ایران در اندیشهء دومین قهرمانی والیبال امید های آسیا ،اردبیل به فکر میزبانی موفق و به یاد ماندنی

اولین دوره مسابقات والیبال پسران امید قهرمانی آسیا در اردیبهشت سال 94 با حضور 16 تیم در کشور میانمار برگزارشد.
در این رقابت ها تیم ملی جمهورس اسلامی ایران به سرمربی گری پیمان اکبری و با کاپیتانی چهره برتر این رقابت ها پوریا فیاضی به مقام قهر مانی رسید.در این رقابت ها تیم ایران با کسب 6 پیروزی و بدون شکست بر سکوی اول آسیا تکیه زد. تیم های کره جنوبی ، تایوان و چین به ترتیب دوم تا چهارم شدند و تیم های میانمار ، ژاپن ، هند و تایلند مکان های پنجم تا هشتم را به دست آوردند.
این رقابت ها از 23 اردیبهشت ماه 94 تا سی ام این ماه به طول انجامید .
تیم ایران در این دیدارها ابتدا تیم ملی هند را 3 بر صفر شکست داد. دومین دیدار ایران در این رقابت ها با قطر انجام شد. قطری ها نیز به سرنوشت هندی ها دچار شدند . قطری ها که از چند بازیکن غیر بومی و بازیکنان صرب و کوبایی و آفریقایی برخوردار بودند در برابر نمایش عالی یاران ایران کاری از پیش نبردند. در ادامه این رقابت ها ایران تیم های فیلیپین و ژاپن را نیز با نتایج مشابه 3 بر صفر شکست داد .
در پنجمین دیدار یاران جوان و جویای نام ایران اسلامی در مقابل تایوان صف آرایی کردند و این دیدار حساس و سنگین را 3 بر 2 بردند.
تیم ایران در این دیدار در حالی که دو بر صفر از حریف عقب بود با هوشیاری کادر فنی و آنالیزور تیم و تغییرات انجام یافته در ترکیب سه گیم متوالی به پیروزی رسید.
آخرین دیدار ایران در این رقابت ها در تاریخ سی ام اردیبهشت ماه 94 در برابر تیم قدر و مدعی کره جنوبی انجام شد.
ایران با ترکیب پوریا فیاضی،جواد معنوی نژاد،جواد حسین آبادی،مصطفی باقری، امیر علی محمد فتحعلی محمد فلاح و رسول شهسواری در برابر تیم مدعی کره جنوبی صف آرایی کرد.
تیم ایران بازی بسیار خوب و با قدرتی را به نمایش گذاشت و تحت تاثیر فریاد های گوش خراش کره ای ها قرار نگرفت . در این دیدار رسول شهسواری خوب توپ گرفت و مصطفی باقری خوب پاس داد و پوریا فیاضی عالی سرویس دریافت و اسپک زد و جواد معنوی نژادو جواد حسین آبادی در خط حمله پر فروغ ظاهر شدند تا ایران با کارنامه ای درخشان قهرمان بشود و نام خود را به عنوان اولین قهرمان این رقابت ها در تاریخ والیبال امید های آسیا ثبت نماید.
ایران برای دفاع از عنوان قهرمانی خود در دومین دوره رقابت ها در خانه و در شهر اردبیل از 11 اردیبهشت ماه به میدان خواهد رفت.
درتیم ملی امید نسبت به دور اول خانه تکانی اساسی صورت گرفته است . پیمان اکبری جای خود را به خوان سیچلو داده است تا این مربی نام آشنا به همراه تیم در اردبیل از عنوان قهرمانی دفاع نماید . در میانمار رضا ابراهیمی، سعید رضایی و مرتضی عهدی به عنوان مربی در کنار پیمان اکبری حضور داشتند ولی در اردبیل محمدرضا تندروان، محمدرضا دامغانی، علی فتاحی، جواد مهرگان و وحید صادقی سیچلو را یاری خواهند کرد . همچنین در دور اول رقابت های آسیا دکتر هادی قاسمی بدنساز و هانی فرخی آنالیزور و دکتر اکبر محمدی فرد فیزیوتراپ و اکبر عسگری ماساژور تیم بودند که در دومین دوره این مسؤولیت ها به ترتیب به عهده سید مهدی هاشمی، علی تاج الدین، بهزاد میرزایی و منوچهر جواهری محول شده است.
تیم ملی ایران برای کسب آمادگی هر چه بیشتر برای حضور مقتدرانه در رقابت ها در حال حاضر در اردوی تدارکاتی لهستان به سر می برد.
تکرار مقام قهرمانی و این بار در خانه برای تیم ملی جمهوری اسلامی ایران از اهمیت به سزایی برخوردار می باشد. در اول سال و به دنبال بازدید سرمربی تیم ملی از امکانات اردبیل اعلام شد که تیم ملی اردوی آمادگی را در اردبیل برپا خواهد کرد ولی به نظر می رسد آماده نشدن سالن رضازاده این امکان را فراهم نکرد و تیم برای قرار گرفتن در شرایط مسابقه به اردوی لهستان اعزام گردید.
با نظر سرمربی تیم در اردوی لهستان 16 بازیکن حضور دارند و مسلما از این تعداد باید چهار بازیکن خط به خورند تا سیچلو 12 بازیکن خود برای رقابت های آسیایی را معرفی بکند.
16 بازیکن حاضر در اردوی لهستان عبارتند از:جواد کریمی، شایان حمودی و فردین قله قوند (پاسور)، امین اسماعیل نژاد و جابر اسماعیل پور (پشت خط زن)، سلیم چپرلی، سعید جواهری توانا، اسماعیل مسافر، امیرحسین اسفندیار و امین خداپرست (دریافت کننده)، رحمان تقی زاده، سهند اله وردیان، – علی اصغر مجرد و علی یوسف پور(سرعتی زن)، محمد دلیری و علی نودوزپور (لیبرو).
مردم اردبیل و دوستداران ورزش و علاقه مندانم به والیبال در این منطقه مصمم هستند که میزبان خوب و سرافرازی برای دومین دوره رقابت های والیبال امید های پسران آسیا باشند.
امکانات مورد نیاز برای این رقابت ها با حمایت مسؤولین اجرایی استان و بخصوص استاندار اردبیل فراهم شده است و تلاش ها در آخرین فاز انجام می شود تا اردبیل بتواند در پایان رقابت ها ضمن کسب رضایت دست اندرکاران از میزبانی ، دومین قهرمانی امید ها در آسیا را نیز شاهد باشد.
هر چند تعداد تیم های شرکت کننده در رقابت ها نسبت به دوره اول آن کاهش چشمگیری داشته و از 16 تیم به 11 تیم رسیده است ولی مسلما رقابت ها از کیفیت خوبی برخوردار خواهد بود و در طول برگزاری رقابت ها تماشاگران می توانند مسابقات زیبایی را شاهد باشند.
بازسازی و بهسازی دو مجموعه ورزشی تختی(سالن شهید آسمانی) و شش هزار نفری حسین رضازاده از برکات میزبانی اردبیل برای این رقابت ها می باشد. این مسابقات اگر به جز این دو مورد هیچ دستاورد دیگری برای اردبیل و استان ند اشته باشد همین دو مورد برای ورزش اردبیل کافی است . در حال حاضر اردبیل می تواند ادعا بکند که صاحب دو مجموعه سرپوشیده ورزشی استاندارد برای میزبانی رقابت های مختلف می باشد .