1

باز سازی وبهسازی سالن های شهید آسمانی و رضازاده اقدامی مناسب و قابل تقدیر

مجموعه ورزشی شش هزار نفری رضازاده برای میزبانی رقابت های والیبال امیدهای آسیا بازسازی شد و از آمادگی کامل برای برگزاری این رقابت ها برخوردار می باشد.

ورزشگاه رضازاده مجموعه ای زیبا و منحصر به فردی است که در بهترین نقطه شهر و به همت دولتمردان و تلاش مسؤولین استان احداث شده و سرمایه ای بزرگ برای ورزش استان به شمار می رود.

هر چند که از اولین روزهای افتتاح این مجموعه، مسؤولین ورزش استان معتقد به این بوده اند که مجموعه می تواند میزبانی مسابقات مهم و بین المللی و آسیایی را عهده دار گردد ولی نواقص و کاستی های موجود در آن اجازه این امر را نمی توانست بدهد.

بعد  از این که میزبانی اردبیل برای رقابت های والیبال امیدهای آسیا کلید خورد و با حمایت های استاندار رنگ واقعیت به خود گرفت در بازدید نمایندگان فدراسیون آسیایی باز سازی دو مجموعه یاد شده مورد تاکید قرار گرفت و از سوی اداره کل ورزش و جوانان اقدامات لازم برای تحقق خواسته های فدراسیون آسیایی آغاز شد.

بازسازی مجموعه ورزشی رضازاده با حجم عملیاتی که باید در آن انجام می پذیرفت تا تاریخ مقرر  شده توسط فدراسیونی ها ناممکن و ناشدنی به نظر می رسید. این واقعیتی است که باید پذیرفت و حتی خوشبین ترین افراد نیز نمی توانستند بپذیرند که بهسازی مجموعه برابر نظر و رای نمایندگان پیش رفته و به موقع همه چیز برای میزبانی اردبیل آماده شود.

بر اساس شنیده ها درخشنده نماینده فدراسیون آسیایی نیز تا همین اواخر بر این باور بود که اردبیل قادر به میزبانی نخواهد شد و بنابراین به داورزنی رئیس فدراسیون مدام تاکید می کرده که محل مسابقات از اردبیل به تهران انتقال داده شود ولی وقتی در 29 فروردین ماه دو مجموعه رضازاده و شهید آسمانی مورد بازدید دوباره قر ار گرفت، درخشنده ضمن تحسین همت و تلاش اردبیلی ها برای آماده کردن مجموعه های یادشده ، اردبیل را برای میزبانی لیگ جهانی والیبال شایسته دانست و این امر را نیز به فدراسیون والیبال منعکس کرد.

کار شبانه روزی انجام یافته در یک ماه گذشته عیر ممکن ها را ممکن ساخت و با اقدامی مناسب و تغییرات اساسی در همه بخش ها،  ورزشگاه حسین رضازاده را به مجموعه ای استاندارد و با برخورداری از همه پارامترهای مورد نیاز برای میزبانی رقابت های جهانی و آسیایی و بین المللی تبدیل کرد.

کسانی که قبل از بازسازی، با تمامی بخش های مجموعه رضازاده آشنایی داشته باشند اگر در حال حاضر این قسمت ها را از نزدیک ببینند به حجم بالای کارهای انجام یافته و تلاش قابل تقدیر دست اندرکاران مربوطه پی خواهند برد.

سالن سرپوشیده شهید آسمانی اردبیل نیز با تغییرات عمده و اساسی روبرو شده است . بازسازی سکوها، زیر پله ها، نصب اسکوربودجدید،بازسازی جایگاه، تعویض کف پوش، تعویض سقف سالن و … از مهم ترین آنها محسوب می شود. به هم ریختگی این سالن، امید برای آماده شدن آن تا رقابت های آسیایی را کم رنگ می کرد و نویسنده این سطور نیز از جمله افرادی بود که آماده شدن آن را بعید می دانست ولی این مجموعه در حال حاضر در وضعیتی است که می توان ادعا نمود تا آغاز رقابت ها مشکلی برای بهره برداری از آن وجود نخواهد داشت.

فرصتی دست داد تا هفته گذشته در ساعت 23 سری به سالن شهید آسمانی بزنیم. اکیپ های مختلف مشغول کار بودند تا بتوانند با غلبه بر کمبود وقت و زمان ، توانایی و وفای به عهد مسؤولین و دست اندرکاران مربوطه را به نمایش بگذارند و فصل جدیدی در تاریخ میزبانی اردبیل برای رقابت های ورزشی و طرح توانانی ها و استعداد های منطقه بگشایند.

فضای دیگری که در کنار دو مجموعه یاد شده در حال بازسازی است سالن کشتی مرحوم میرعباس سید حاتمی است. این سالن که حق بزرگی بر گردن ورزش و کشتی کشور و آسیا دارد به مرور زمان فرسوده و تقریبا استفاده از آن با انواع مشکلات و ناملایمات همراه می شد. بازسازی آن کاری بسیار پسندیده و زیبا است که اکنون در دستور کار اداره کل ورزش و جوانان قرار گرفته است. سالنی که با بهره بردن از کم ترین امکانات در سال های گذشته توانسته است چهره های بزرگی به کشتی ایران و آسیا تحویل دهد مسلما این توانایی را خواهد داشت که با افزایش امکانات و استاندارد سازی بتواند در سایه تلاش مربیان و دست اندرکاران هیات، کشتی استان را در رسیدن به روزهای اوج گذشته همراهی نماید .

برخورداری اماکن و سالن های سرپوشیده اردبیل از جایگاه مناسب برای خبرنگاران یکی از آرزوهای دیرینه کسانی بود که سال ها برای ورزش اردبیل نوشته اند و قلم زده اند و خوشبختانه در دو سالن رضازاده و شهید آسمانی این جایگاه با برخورداری از امکانات مورد نیاز آماده بهره برداری شده است.

و نکته آخر این که بیان این واقعیت ها وسیله ای برای برخی از عزیزان که همیشه عینک بدبینی بر چشم داشته و حرکت های مثبت در ورزش اردبیل را نیز منفی می بینند برای حمله به نشریه ما تلقی نشود. به این آقایان توصیه می شود برای یک ساعت هم که شده، عینک بدبینی و منفی بافی را از چشم های خود دور سازند و از دو مجموعه یاد شده بازدید کنند و آن گاه هر طور که خواستند رفتار کرده و اظهار نظر نمایند. یاحق.