1

استقبال گرم از میهمانان والیبال در فرودگاه اردبیل

ُظهر روز جمه هشتم اردیبهشت ماه فرودگاه اردبیل از حال و هوای ورزشی برخوردار بود. جمعی از خانواده بزرگ ورزش و والیبال استان در ترمینال فرودگاه جمع شده بودند تا از نمایندگان فدراسیون جهانی و کنفدراسیون آسیا و عوامل اجرایی از فدراسیون والیبال جمهوری اسلامی ایران استقبال کنند.
دختران کوچکی با لباس های محلی و دسته های گل در دست در محل ورودی میهمانان ایستاده بودند تا با تقدیم گل به میهمانان ، یکی از بزرگ ترین و مهم ترین ویژگی مردم اردبیل یعنی میهمان نوازی را به نمایش بگذارند.
در محوطه فرودگاه خودروهای زیادی با نظم و ترتیب خاص در انتظار میهمانان بودند تا آنها را به محل اسکان برسانند. مسؤولین اسکان مسابقات، اسامی همه میهمانانی که قرار است در روز جمعه وارد فرودگاه اردبیل بشوند را در دست دارند و تلاش می کنند رانندگان خودروها را توجیه کنند که از چه مسیر و چگونه باید خود را به مقصد برسانند.
در گوشه دیگر عده ای جوان ایستاده اند و با تبادل نظر آماده اند نا میهمانان آنها به فرودگاه برسند و آنها وظیفه خود را که مترجمی است آغاز بکنند . مترجمین قبل از ورود میهمانان کاملا توجیه شده اند و هر کدام با اسم و موقعیت میهمانان خود آشنا شده اند.
کارکنان زحمت کش و خدوم اداره کل ورزش و جوانان و اعضای هیات والیبال استان نیز در تب و تاب رسیدن میهمانان و هماهنگی هرچه بیشتر برای انتقال درست و به موقع آنها به محل های در نظر گرفته شده هستند.
این که گفته می شد در طول برگزاری رقابت های والیبال امیدهای آسیا به مدت ده روز اردبیل رنگ و بوی والیبالی به خود می گیرد از جو حاکم بر ترمینال فرودگاه کاملا صحت این ادعا احساس می شد.
ایوب بهتاج مدیر کل ورزش و جوانان، محمد رضا برادران و بهرام آقاخانی معاونین ورزشی و پشتبانی اداره کل ، عوض نخست رئیس ورزش و جوانان شهرستان اردبیل و نادر فلاحی رئیس هیات والیبال استان به محض ورود میهمانان به آنها خوش آمد می گویند و فرزندان گل اردبیل با تقدیم دسته گل هایی زببا از طرف مردم قهرمان منطقه ورود آنها به استان سرافراز اردبیل را خیر مقدم می گویند. بازار مصاحبه در ترمینال فرودگاه داغ است. خبرنگاران خبرگزاری های مختلف در تلاش هستند که از مسؤولین خبرهای لازم برای انعکاس به موقع را کسب کنند. سون ساک رئیس کمیته داوران آسیا از قضاوت 11 داور بین المللی در این دیدارها خبر می دهد. درخشنده نماینده کنفدراسیون آسیا نیز به دقت بر امور نظارت داشته و سعی می کند که جابجایی و انتقال میهمانان بر اساس پیش بینی های اولیه انجام بپذیرد.و ایوب بهتاج مدیر کل ورزش و جوانان نیز در ارتباط دایم با عوامل اجرایی و مسؤولین کمیته های حاضر در ترمینال فرودگاه است تا از همان لحظه اول، توانایی بالای فرزندان اردبیل در میزبانی رقابت های مهمی چون قهرمانی والیبال امیدهای آسیا را نشان بدهد.
همراه با این میهمانان ، اعضای تیم والیبال ازبکستان نیز وارد فرودگاه اردبیل می شود. مترجم و راهنمای این تیم بلافاصله با معرفی خود به سرپرست تلاش می کنند تا کارهای جاری اعضای تیم از جمله تحویل ساک ها و وسایل آنها در کم ترین زمان ممکن صورت بگیرد تا در حداقل زمان آنها را به محل استراحت هدایت کنند تا تیم بتواند بعدازظهر جمعه اولین تمرین را در سالن رضازاده انجام بدهد.
همه میهمانان با تلاش عوامل کمیته تشریفات و کمیته پشتیبانی، محوطه قرودگاه را ترک می کنند. بهتاج نیز بعد از انتقال همه میهمانان به همراه درخشنده خوشحال از فرودگاه به سمت اردبیل حرکت می کند. چرا که ورود مسؤولین اصلی مسابقات از فدراسیون جهانی و کنفدراسیون آسیا و انجام به موقع برنامه های پیش بینی شده می تواند مقدمه ای برای میزبانی اردبیل سرافراز باشد.
و در نهایت نگارنده این سطور به همراه نادر فلاحی رئیس هیات والیبال استان و مسعود ناصری مسؤول روابط عمومی هیات بیش از نیم ساعت در محوطه ترمینال در ارتباط با زحماتی که در سال های اخیر برای والیبال کشیده شده است و لزوم حفظ وحدت و یک دلی در برگزاری موفق رقابت های آسیا گفتگو می کنند و به امید آن که در پایان رقابت ها، همه از میزبانی موفق اردبیل راضی و خشنود باشند و این استان را برای میزبانی دیگر رقابت های مهم بین المللی نامزد بکنند فرودگاه اردبیل را ترک می نمایند.
لازم به یاد آوری است که دومین دوره رقابت های والیبال مردان زیر 23 سال آسیا از روز دوشنبه 11 اردیبهشت ماه به میزبانی اردبیل برگزار می شود.
بر اساس برنامه اعلام شده تیم ملی جمهوری اسلامی ایران در دور مقدماتی در گروه دو تیمی قرار گرفته و تنها دیدار مقدماتی را نیز 11 اردیبهشت ما در ساعت 17/30 در مقابل پاکستان انجام می دهد.