1

اردبیل آماده میزبانی مسابقات والیبال امیدهای آسیا

تیم ملی والیبال زیر 23 سال آقایان چهارشنبه هفته گذشته وارد اردبیل شد و 10 تیم دیگر آسیایی نیز برای شرکت در رقابت ها از امروز به مرور به اردبیل می رسند تا رقابت های آسیایی از دوشنبه هفته جاری آغاز شود.
اولین دیدار تیم ملی ایران در روز دوشنبه در ساعت 17 و در محل سالن بازسازی شده رضازاده برگزار خواهد شد. ناگفته پیداست مردم ورزشدوست و جوانان علاقه مند به والیبال از این رقابت ها استقبال خوبی خواهند کرد و با حضور در ورزشگاه و پر کردن آن با تشویق های خود تیم ملی را در رسیدن به هدف حمایت خواهند کرد.
در سه ماه گذشته دست اندرکاران امر برای میزبانی موفق اردبیل زحمات قابل توجهی را متحمل شده اند. تلاش آنها از هیات والیبال استان گرفته تا اداره کل ورزش و جوانان و استانداری مورد نظر همه علاقه مندان به ورزش می باشد. مردم به خوبی خدمتگزاران صادق و عاشق را از نان به نرخ روزخورها تشخیص داده و چندان اهمیتی به مانورها و ادعای آنها نمی دهند.
بارهاگفته ایم و بار دیگر لازم است تکرار شود که متاسفانه هستند کسانی که در چنین موقعیت هایی به دنبال بهره برداری شخصی و گروهی می باشند. این ها هرچند که زحمت می کشند و گوشه ای از کار را بر عهده گرفته و برای رسیدن آن به مقصد تا آنجایی که منافعشان ایجاب می کند دوندگی می نمایند ولی چون نیت آنها خالص نبوده و در پشت پرده اقدامات آنها اهداف دیگری کمین می کنند در نهایت نمی توانند موفق باشند و در دراز مدت به آنچه که می خواهند دست پیدا بکنند.
با نگاه منصفانه به روند میزبانی استان از طرح مساله تا به اینجای کار باید اعتراف کرد که کارها از طرف همه مسؤولین و دست اندرکاران به خوبی پیش رفته و با توان و قدرت آنها از آزمایشی سخت و بزرگ موفق بیرون آمده اند. موفقیت در چنین کارهایی حاصل یک کار دسته جمعی می تواند باشد هر کس و یا هر گروهی که بخواهد بر طبل غرور و خودخواهی بکوبد و تنها خود را عامل اصلی همه موفقیت ها بدانند، نمی توانند در دل مردم برای خود جا باز بکنند
اگر کسانی از اولین روز آغاز مسابقات تا آخرین روز آن به نوعی بخواهند تک روی نمایند و زحمات دیگران را به نام خود بزنند و از دسترنج برخی ها برای خود و دوستانشان داستان ها بسرایند به همت رسانه ها در پایان رقابت ها به مردم معرفی خواهند شد. انصاف نیست که در این عرصه مهم بخواهیم از موقعیت خود سوء استفاده نمائیم و در میان خانواده بزرگ ورزش با رفتارهای غلط و اظهار نظرهای نسنجیده تخم تفرقه بیفشانیم.
انتظار مردم
والیبال در حال حاضر به یکی از رشته های مورد علاقه مردم تبدیل شده است . مردم با توجه به نتایج سال های اخیر از والیبال “افتخار” می خواهند . مردم انتظار دارند جوانان ما در گروه سنی امیدها در دومین دوره رقابت های آسیایی توانا تر ظاهر شوند و در شرایط میزبانی توانایی و دانایی خود را آشکار سازند.
کادر فنی و مربیان تیم به خوبی می دانند که کسب افتخار در رقابت های آسیایی که دروازه رسیدن به مسابقات جهانی است یک تیم همدل، با انظباط و سخت کوش را می طلبد. تیمی می تواند فارغ از تمام تاکتیک ها و تکنیک ها بر قله افتخار به ایستد که فعل خواستن را توانستن صرف نماید و 12 بازیکن در قالب یک روح تحت فرمان مربیان و کادر فنی قرار گیرند.
برنامه های اردویی و دیدارهای تدارکاتی و خبرهای رسیده از روند آماده سازی تیم نشان دهنده امیدواری به استمرار قهرمانی امیدهای ایران اسلامی در آسیا می باشد.
سالن های رضازاده و شهید آسمانی با حمایت های استاندار و تلاش مجموعه اداره کل ورزش و جوانان به طور مطلوب آماده شده اند. تکمیل زیر ساخت ها و رساندن آنها به حد استاندارد یکی از آرزوهای دیرینه ورزشکاران و ورزشدوستان اردبیلی بود. از این به بعد دیگر بهانه ای برای پیشقدم نشدن در میزبانی رقابت های مهم وجود نخواهد داشت . زحمات کسانی که سرمایه ورزش اردبیل را به وضعیتی ایده آل و مطلوب رساندند فراموش شدنی نخواهد بود.
برای این که رقابت های والیبال امیدهای آسیا سرافرازانه در اردبیل برگزار شود در پشت صحنه افراد و گروههای زیادی شبانه روز تلاش کرده و می کنند . در ظاهر قضیه، هیات والیبال ، اداره کل ورزش و جوانان و استانداری بیشتر مطرح می شود در حالی که هستند افراد زیادی که صادقانه و بدون از هر گونه جار و جنجال و ایجاد حاشیه برای موفقیت استان دوندگی می کنند. زحمات آنها نیز قابل تقدیر است و باید به موقع ضمن معرفی از آنها به نحو شایسته تقدیر به عمل آید.
امیدواریم در روز پایان رقابت ها از این که استان اردبیل توانسته باشد میزبانی را با موفقیت پشت سر بگذارد از خوشحالی در پوست خود نگنجیم .
خدایا چنان کن سرانجام کار
تو خشنود باشی و ما رستگار