1

پنالتی بادآورده برای خونه به خونه

در روزی که همه چیز برای پیروزی شهرداری آماده بود ، لحظه ای غفلت همه امیدواری ها را به نامه امیدی و یاس تبدیل کرد.

شهرداری یکی از بهترین و زیباترین بازی فصل خود را در مقابل تیم متمول و پولدار خونه به خونه برگزار کرد و به راستی که شایسته برد در مقابل حریفی تا بن دندان مسلح بود ولی برای رسیدن به پیروزی و برخوردار شدن از یک حاشیه امنیت در جدول رده بندی را اجازه ندادند و تیم شهرداری در عین برتری با پذیرش گل سوم در آخرین دقایق بازی به نتیجه مساوی تن داد.

با بازی خوبی که شهرداری در مقابل بیش از 8 هزار تماشاگر خودی انجام داد نباید دروازه اش سه بار گشوده می شد. در حقیقت اشتباهات خط دفاع و کندی و کم دقتی آنها و اشتباه دروازه بان بر روی گل دوم ، تیم را از یک پیروزی و کسب سه امتیاز باز داشت و اتفاق افتاد آنچه نبایست به وقوع می پیوست.

با بازی ضعیف و کند بازیکنان خط دفاع این سوال می تواند مطرح شود که چرا به موقع به جذب بازیکنان مورد نیاز در این خط اقدام نشد و حتی در نیم فصل با انتقال یار موثر این خط نیز موافقت بعمل آمد.

تساوی به دست آمده در دیدار با خونه به خونه برای لحظاتی دنیا را برای تماشاگران اردبیلی سیاه کرد و مشاهده گریه تماشاگران علاقه مند اردبیل همزمان با به صدا درآمدن سوت پایان بازی دل آدمی را به درد می آورد. برخی از تماشاگران همچون افراد پدر مرده زار زار گریه می کردند و عاملین تیره روزی و ضعف تیم را به خدا واگذار می نمودند.

کارشناس داوری نیستم که در مورد داور به صراحت اعلام نظر بکنم و باید ادعای اردبیلی ها مبنی بر مشکوک بودن سوت داور را کارشناسان امر بررسی نمایند ولی آنچه در درون محوطه هیجده قدم اردبیل بلافاصله بعد از سومین گل این تیم رخ داد و داور با دمیدن در سوتش نقطه پنالتی را نشان داد مشکوک به نظر می رسید و اگر این ادعا تایید بشود چه کسی و چگونه باید احقاق حق نماید؟

تورج حق وردی در آبادان نیز داور اردبیل با صنعت نفت بود و آقایانی که چیدمان داوری را بر عهده دارند با چه منطق و دلیلی برای دو هفته متوالی یک داور را برای قضاوت دو دیدار یک تیم انتخاب می کنند؟ آیا در کشور با کمبود داور مواجه هستند و یا نمی دانستند که حق وردی هفته گذشته برای تیم اردبیل سوت زده است؟ آیا این انتخاب کاری معمولی و عقلانی به نظر می رسد؟

البته ممکن است که برخی ها بگویند چون اردبیلی ها به نتیجه دلخواه نرسیده اند مخالفت آغاز کرده اند ولی اگر گل درست و بدون نقص دریافت می کردند تماشاگران و علاقه مندان می توانستند اعتراض بکنند؟

امیدوارم که من اشتباه بکنم ولی تا آنجا که من دیدم تا زمانی که اردبیل 2 بر صفر عقب بود سوت داور سوت هایی بحق بود ولی بعد از به ثمر رسیدن گل اول اردبیل مسیر سوت ها کمی فرق کرده و باد آن به سمت مازندران می وزیدتا جاییکه آخر مثنوی برای شمالی ها خوش شد و با به دست آوردن یک پنالتی رسیده از آسمان با یک امتیاز اردبیل را ترک کردند.

در ارتباط با این بازی باز هم سخن خواهیم گفت.