1

والیبالیست های جوان ایران همراه با ۶ هزار تماشاگر اردبیلی سرود پیروزی سر دادند

در آخرین دیدار از نخستین روز رقابت های والیبال قهرمانی زیر 23 سال آسیا، تیم امید ایران قبا نتیجه 3 بر صفر بر پاکستان سخت کوش پیروز شد.
با نظر کادر فنی در آغاز مسابقه رحمان تقی‌زاده، سعید جواهری توانا، امین اسماعیل نژاد، جواد کریمی، سهند اله‌وردیان و سلیم چپرلی به میدان رفتند. در گیم اول مسابقه بازیکنان ایران که از حمایت همه جانبه و پرشور تماشاگران اردبیلی بهره می بردند به خوبی کار کردند و امکان هر گونه عمل از حریف را گرفتند و در نهایت این گیم را با نتیجه 25 بر 12 به نفع خود به پایان رساندند.
در ست دوم و به دنبال آشنایی پاکستانی ها با جو سالن این تیم جنگنده ظاهر شد و شانه به شانه تیم ایران به پیش رفتند.علی رغم بازی قابل قبول پاکستانی ها شاگردان سیچلو این گیم را به زحمت و با نتیجه 29 بر 27 به پیروزی رسیدند.
در گیم سوم نیز پاکستانی برای متوقف کردن ایرانی ها به آب و آتش زدند و در این میان تلاش بازیکن شماره 10 این تیم کاملا به چشم می آمد اما این گیم را نیز تیم ایران با حداقل ختلاف امتیاز و با نتیجه 28 بر 26 پیروز شد تا شادی به اردوی اردبیلی های خونگرم حاضر در سالن حاکم گردد.
در این دیدار امین اسماعیل زاده پشت خط زن تیم ملی امید با 17 امتیاز به عنوان امتیاز آورترین بازیکن این دیدار معرفی شد.
در اولین روز رقابت ها علاوه بر بازی ایران و پاکستان سه دیدار دیگر نیز برگزار شد.
در نخستین دیدار قزاقستان در یک دیدار نزدیک و پایاپای ازبکستان را در ست پنجم شکست داد.
در دومین دیدار تیم نه چندان مطرح مالزی به کار بزرگی دست زد و تیم مدعی استرالیا را 3 بر 1 مغلوب کرد .سومین دیدار 11 اردیبهشت را دو تیم ژاپن و سریلانکا برگزار کردند. ژاپنی های مدعی برای پیروزی در این دیدار کار سختی را در پیش رو نداشتند و در سه ست متوالی و با نتایج 25 بر 14 و 25 بر 17 و 25 بر 13 حریف خود را مغلوب کردند.
خوان سیچلو سرمربی تیم والیبال ایران پس پیروزی 3 بر صفر شاگردانش مقابل تیم پاکستان در نشست خبری با ابراز رضایت از نتیجه به دست آمده گفت: پاکستانی ها در ست اول کاملا تحت تاثیر تیم ایران بودند و با تغییراتی که در گیم دوم دادند ما را دچار مشکل کردند و با بالا رفتن ضریب اشتباهات بازیکنان بازی گره خورد .
وی بازی اول در چنین مسابقات را مهم ارزیابی کرد و اظهار امیدواری نمود که تیم ایران به روند رو به رشد خود ادامه بدهد.
وی در ارتباط با احتمال قهرمانی ایران در این رقابت ها گفت:فقط خدا می‌داند که در آینده چه اتفاقی می افتد ولی می توانم این قول را بدهم که ایران برای اول شدن به میدان می رود و این کار سختی است اما می خواهیم برای رسیدن به این جایگاه با تمام وجود بجنگیم .
وی با اشاره به حضور گسترده تماشاگران در این دیدار گفت: حضور تماشاگران فوق العاده بود و مسلما حمایت آنها در ادامه راه می تواند کمک حال تیم ایران باشد
دومین روز رقابت ها
در دومین روز از رقابت های والیبال امید های آسیا سه دیدار برگزار شد. در این روز تیم ملی جمهوری اسلامی ایران استراحت داشت ولی تماشاگران اردبیلی از دیدارهای این روز هم استقبال چشمگیری داشتند به طوریکه می توان گفت بیش از دو هزار نفر تماشاگر در آخرین دیدار دومین روز در سالن رضازاده حضور داشتند.
در نخستین دیدار ژاپن در یک دیدار سنگین با نتیجه 3 بر 2 از سد تایلند گذشت و به عنوان صدرنشین گروه Dبه مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌ها صعود کرد. تایلندی ها به خوبی در مقابل مدعی قهرمانی ایستادگی کردند و نتایج به دست آمده در گیم ها تایید کننده این ادعا می تواند باشد.
گیم های اول، سوم و پنچم این مسابقه را ژاپنی ها با نتایج 30 بر 28 و 25 بر 19 و 15 بر 8 به نفع خود به پایان بردند و تایلندی ها در گیم های دوم و چهارم و با نتایج 25 بر 20 و 25 بر 22 به پیروزی رسیدند.
در دومین دیدار ازبکستان در برابر چین تایپه کاری از پیش نبرد و با شکست 3 بر 2 از این تیم از صعود به مرحله بعد بازماند.
در سومین دیدار این روز چینی ها برای اولین بار در این رقابت ها به میدان رفتند.
بازیکنان تیم ملی ایران برای تماشای بازی یکی از حریفان قدر خود در سالن مسابقات حضور یافته و کادر فنی و بازیکنان به دقت بازی این تیم را زیر نظر گرفته بودند.
چینی ها شگفتی ساز اولین روز رقابت ها یعنی مالزی را با نتیجه 3 بر صفر مغلوب کردند.
در پایان روز دوم تکلیف تیم های ایران، پاکستان و ژاپن برای صعود مشخص شد و پنج تیم دیگر صعود کننده در پایان سومین روز رقابت ها معرفی خواهند شد
تمرین تیم ملی در روز دوم
بازیکنان تیم ملی بعد از تماشای دیدار تیم های چین و مالزی تمرین با نشاطی را در زمین اصلی مسابقات برگزار کردند.
در این تمرین شاگردان سیچلو ابتدا با انجام حرکات کششی به گرم کردن پرداختند و سپس در دو گروه به بازی پرداختند. تمرین دریافت و سرویس هدف اصلی کادر فنی در این تمرین بود.
مصاحبه مربی چین
کیونگ ژانگ سرمربی تیم والیبال زیر 23 سال چین در پایان دیدار با مالزی در مصاحبه با خبرنگاران گفت: ایران تیم خوبی است و من فکر می کنم دو تیم ایران و چین برگزار کننده فینال رقابت ها باشند.
وی در ارتباط با تیم مالزی گفت: مالزی تیم خوبی است ولی کوتاهی قد آنان در مقابل بازیکنان ما برای آنها مشکل ساز شد
وی افزود: در اولین دوره این رقابت ها تیم چین به مقام چهارم دست یافته بود ولی امسال برای رسیدن به جایگاه مناسب تلاش می کنیم.
وی در پایان گفت: قرار گرفتن در سکوی اول قهرمانی بسیار سخت است و در بازی های انجام یافته تیم ایران را تیمی خوب دیده ام و فکر می کنم ایران در این رقابت ها به مقام اول برسد و چین نائب قهرمان شود.
سرمربی ژاپن و المپیک 2020
سرمربی تیم والیبال امید ژاپن با تجلیل از نقش سه بازیکن بالای  2 متری این تیم در پیروزی مقابل تایلند گفت: این سه بازیکن برای حضوری موفق در المپیک 2020 آماده می شوند.
فومیتوشی توکاناگا سرمربی ژاپن در پایان بازی با تایلند افزود:: بازی خوبی برگزار شد و تایلند یکی از تیم های خوب حاضر در این رقابت ها به شمار می رود.
وی افزود: در برابر تایلند از سه بازیکن بلند قد خود استفاده کردیم . این بازیکنان به خاطر بلندی قدشان می توانند در دفاع به خوبی کار بکنند. وی در پایان گفت: برای حضور در رقابت های جهانی مصر علاقه مند هستیم و برای رسیدن به آن در این رقابت