1

ضرورت تعیین تکلیف هیات های ورزشی

نه تنها ورزش اردبیل بلکه می توان ادعا کرد که کل استان در روزهای اخیر تحت تاثیر مسابقات والیبال قهرمانی امیدهای آسیا قرار گرفته است. قدم که به ورزشگاه حسین رضازاده می گذاری شور و حال خاصی را احساس می کنی . در زمان برگزاری مسابقات ایران همه می آیند، فرقی نمی کند که ساعت برگزاری مسابقه وسط روز و یا دم غروب باشد. به عشق ورزش و والیبال و برای حمایت از تم ملی جمهوری اسلامی ایران همه رو به سمت ورزشگاه رضازاده می گذارند.
استاندار اردبیل در یکی از بازدید های خود از اماکن ورزشی و قبل از آغاز رقابت ها گفته بود که در جریان این رقابت ها اردبیل رنگ و بوی ورزش و والیبال به خود خواهد گرفت و به راستی که الآن منطقه ما در چنین وضعیتی قرار دارد.
پخش مستقیم مسابقات از شبکه های داخلی و خارجی ، اردبیل را به مرکز توجه بسیاری از هموطنان و کشورهای آسیایی تبدیل نموده است و از این که به همت مسؤولان چنین فر صتی فراهم شده تا در سایه ورزش و کمک گرفتن از والیبال، این منطقه کانون توجه جمع کثیری از مردم ایران و آسیا باشد اقدام بسیار مناسب و چشمگیری است که اثرات مثبت و تاثیر گذار آن مسلما در آینده ای نزدیک برای منطقه قابل احساس خواهد بود.
مدت هاست که مسؤولین اداره کل ورزش و جوانان و هیات والیبال و دیگر نهاد ها و ارگان هایی که درگیر مسابقات بودند فرصت کمتری برای حل برخی از مشکلات جاری را داشتند و اینک که به یاری پروردگار و همت همه دست اندرکاران، مسابقات والیبال به خوبی و خوشی در حال برگزاری است و تا چند روز آینده با شناخت قهرمان و تیم های برتر به کار خود پایان خواهد داد فرصت لازم فراهم می شود که اداره کل ورزش و جوانان در راستای جبران برخی از عقب ماندگی ها از جمله تعیین تکلیف هیات هایی که با سرپرستی اداره می شوند و یا قرار است که انتخابات آنها برگزار شود را جبران نمایند .
یکی از هیات هایی که باید برای ادامه راه و پایان دادن به هرگونه حرف و حدیث، مجمعش باید برگزار شود هیات فوتبال استان می باشد.
مهر ماه سال 95 باید مجمع این هیات برای انتخاب رئیس جدید برگزار می شد ولی کشمکش ها، اختلاف ها، منیت ها و دهها علت دیگر دست به دست هم دادند و تا به امروز این کار را به تعویق اندازند.
فوتبال پرطرفدارترین رشته ورزشی به شمار می رود. جمعیت تحت پوشش این رشته قابل مقایسه با دیگر رشته های ورزشی نبوده و نیست. سر و سامان دادن به وضعیت آن و انجام امور جاری این رشته به تلاشی دوچندان و به کارگیری نیروهای امتحان پس داده، کارآزموده و تحصیلکرده نیاز دارد.
برای یک هیات فوتبال پویا و پرتحرک فصل بهار و تابستان می تواند بهترین فرصت جهت برنامه ریزی و آماده کردن برنامه یک فصل کاری باشد . اگر در مدت یاد شده، امسال نیز نتوانند به اما ها و اگر های این هیات پایان داده و بحث مدیریت آن و برگزاری مجمعش را حل و فصل نمایند برای یک فصل دیگر نباید امیدی به بهبود وضعیت این رشته پرطرفدار داشته باشیم.
امید آن می رود تا پایان فصل بهار مسؤولان برگزاری مجمع به توافق برسند و برای فوتبال اردبیل و آینده جوانان این دیار از مواضع خود عقب نشینی کنند و به بلاتکلیفی موجود پایان بدهند و به نوعی کشتی در هم شکسته از طوفان منیت ها و عناد و یک دندگی را به ساحل امن برسانند.
باید بپذیریم که ادامه وضعیت موجود به هیچ عنوان به نفع فوتبال اردبیل نبوده و نیست و آیندگان کسانی را که در این ارتباط احساس مسؤولیت نکنند نخواهند بخشید.