1

فضول باشی ورزش و عشق مصاحبه

فضول باشی دوست داشتنی و رک گو وصادق و بی ریای ورزش اردبیل را در جریان رقابت های والیبال آسیا در سالن رضازاده دیدم. در میان تماشاگران و در گوشه ای نشسته و به والیبال تماشا می کرد. غرق بازی جوانان و آینده سازان والیبال آسیا بود و اصلا به اطرافش اهمیت نداده و به نوعی در دنیای خودش غرق بود.
به آرامی در کنارش نشستم و از حال و احوالش پرسیدم و این که آیا از برگزاری رقابت های والیبال آسیایی در اردبیل راضی است یا نه؟
فضول باشی با آهی که از ته دل کشید گفت خدا پدر و مادر کسانی را که امکان میزبانی اردبیل را فراهم کردند بیامرزد . کاری بسیار ماندنی و فراموش نشدنی. نمردیم و حداقل آخر عمری در اردبیل یک مسابقه مهم بین المللی را دیدیم. واقعا باید به آنها و زحمتکشان واقعی این رویداد دست مریزاد گفته شود.
گفتم مواظب باش از کسی اسم نبری . عده ای عادت کرده اند تا در چنین مواردی اسمی از آنها به میان نیاید شروع به جوسازی می کنند . کاری نکن که شما را هم دشمن والیبال به شمارآورند و بر علیه تو برخی اقدامات انجام بدهند و تو را به حاشیه سازی در مورد والیبال متهم بکنند.
نگاه تندی به من کرد و گفت: عجب دور و زمانه ای شده است .جمعی می خواهند ورزش پله ترقی آنها باشد و به قولی طالبان شهرت و کسانی که می خواهند ره صد ساله را یک شبه به پیمایند رو به ورزش می نهند تا از این راه به نان و نوایی برسند ولی بدان که این گونه تفکر در دراز مدت نمی تواند کاری از پیش ببرد و نهایت آبروریزی و طرد از جامعه ورزشی در انتظار آنها خواهد بود.
در ادامه گفت: برخی ها عاشق و دلباخته مصاحبه هستند . طالبان شهرت برای قرار گرفتن در مقابل دوربین و یا چاپ عکس هایشان در رسانه ها و قرار گرفتن و اسم و رسمشان در خروجی خبرگزاری ها سر از پا نمی شناسند و برای این که به طور متعدد به این خواسته دست پیدا بکنند حاضر هستند همه چیز را زیر پا بگذارند. دروغ بگویند، اتهامات واهی متوجه افراد مختلف بکنند و از ایجاد تفرقه و چند دستگی در ورزش باکی نداشته باشند . این قبیل افراد به ظاهر دوستدار و عاشق و واله و سرگشته ورزش هستند آنها دلباخته پست و مقام و مطرح شدن هستند. باید امکان ابراز وجود از آنها گرفته شود و کارها به دست صاحبان اصلی و استخوان خرد کرده ها و صادق های بی ادعا سپرده شود.
گفتم فضول باشی چیه؟ دل خیلی پری داری به تو چه مربوطه که چی عاشقه مصاحبه است و کی نیست ول کن ترا خدا بگذار عشق بکنند و با دوربین صفا نمایند.