1

چرا از ورود بانوان به سالن رضازاده جلوگیری شد؟!!

عدم موافقت با حضور بانوان در سالن رضازاده برای تماشای مسابقات والیبال امیدهای آسیا حرف و حدیث هایی را به دنبال داشته و برخی ها به دنبال سوء استفاده از جو ایجاد شده در این ارتباط بوده اند.
برهمگان روشن است که تصمیم گیری در این قبیل مسائل از وظایف اداره کل ورزش و جوانان و دیگر مجموعه های تحت پوشش این اداره کل نبوده و نیست. در چنین مواردی اداره کل می تواند پیشنهاد دهنده باشد اما این که پیشنهاد مورد پذیرش قرار بگیرد و با اجرای آن موافقت گردد بر عهده دیگر ارگان های مسؤول می باشد.
وقتی تصمیم نهایی بر عدم حضور اتخاذ شد و ساعتی قبل برای اجرا ابلاغ گردید دست اندرکاران و مجریان مسابقات والیبال در مقابل عمل انجام یافته قرار گرفته و بر اساس قانون و مقررات مجبور به اطاعت بودند.
این که بیائیم و بلافاصله از وضعیت به وجود آمده بخواهیم به نفع خود استفاده کرده و در مقصر جلوه دادن یک مجموعه ای تلاش کرده   و آن ها را در مقابل سیل تهمت ها قرار بدهیم نمی تواند کاری منطقی ، قابل قبول و اصولی باشد.
همه آنهایی که از اولین روز در جریان برگزاری مسابقه بودند به نوعی در مصاحبه های مختلف تبلیغ می کردند که برای دیدن والیبال با خانواده بیایید و با افتخار این حرف ها را می زدند و می خواستند از دیگران در اعلام سبقت بگیرند و آنگاه که کارها بر وفق مراد پیش نمی رود می خواهند به نوعی کاسه کوزه ها را بر سر یک مجموعه بشکنند.
بارها گفته ایم که افتخار میزبانی و بهتر برگزار شدن رقابت ها برای استان و مردم قهرمان و ولایتمدار منطقه است . کوچکترین اختلاف و کدورت و سوء تفاهم می تواند در ادامه رقابت ها در مسیر برگزاری مطلوب بازی ها تاثیر منفی داشته باشد.
هر ارگان و نهاد و بخش و قسمت و اداره کل و هیاتی که گوشه ای از کار را گرفته و برای سرافرازی ایران اسلامی و استان قهرمان پرور اردبیل تلاش نماید برای مردم، عزیز و قابل احترام می باشد.
اداره کل ورزش و جوانان به دنبال اظهار نظر های متفاوت بیانیه ای به شرح زیر در ارتباط با موضوع عدم حضور بانوان صادر کرده است:
اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل در اطلاعیه ای ضمن عذرخواهی از فراهم نشدن امکان حضور بانوان در ورزشگاه محل برگزاری مسابقات والیبال اعلام کرد : به موجب الزام قانون ، حضور بانوان در ورزشگاه ها در حین برگزاری رقابت های ورزشی مردان ( به غیر از بانوان خبرنگار و زنان خارجی که برای تماشای این گونه مسابقات حضور می یابند ) منع قانونی دارد بااین حال ، برای اخذ مجوز حضور بانوان علاقه مند با نظر مثبت مسئولین استانی، مکاتبات لازم با مرجع قانونی کشور انجام، لیکن به دلیل این که نتیجه پی گیری های موصوف دیرهنگام قطعی گردید فرصت کافی برای اطلاع رسانی در این خصوص فراهم نشد.