1

اردبیلی ها و حمایت همه جانبه از تیم ملی والیبال

همه آمده بودند تا بار دیگر حامی تیم ملی کشورشان باشند. از هر مقطع سنی در میان تماشاگران دیدار پایانی والیبال آمیدهای آسیا دیده می شد. از پیرمرد 80 ساله تا نوجوان 7 ساله و در بعضی موارد کودکان دو تا چهار ساله در بغل پدران مشتاقانه در میان جمعیت جا شده بودند تا آنها نیز با آن دست های کوچک تیم ملی را حمایت نمایند و در شادی مردم همیشه در صحنه و قهرمان اردبیل سهیم باشند.
مسؤولین نیز آمده بودند. آنها می خواستند حاصل ماهها تلاش و دوندگی خود را در خنده های رضایت تماشاگران ببینند. این تماشاگران اردبیلی چقدر پرانرژی ، پرشور و با حال هستند. فضایی را در سالن شش هزار نفری رضازاده ایجاد کرده بودند که حتی با سابقه ترین ورزشی های کشور نیز آن را کم نظیر که نه بلکه بی نظیر می خواندند.
وزیر ورزش و جوانان دکتر مسعود سلطانی فر، محمد رضا داورزنی سرپرست فدراسیون والیبال از این همه استقبال از نوع پرشورش متعجب شده بودند . بدون شک داورزنی وقتی جو حاکم در سالن رضازاده را دید برای انتخابش حتما نمره 20 داد و در برابر میهمانان و مسؤولین ورزش کشور احساس غرور کرد.
از تیم ها و عوامل اجرایی که خارج از استان بودند یک نفر را نمی توان سراغ گرفت که در این چند روز از اردبیل ، مردم منطقه و میزبانی آنها اظهار رضایت نکند.
چه بزرگوارند مردم منطقه و چه با احساس و پرشور هستند ورزشدوستان این استان . اقدام و عملکرد آنها در جریان برگزاری رقابت های قهرمانی والیبال زیر 23 سال آسیا اقدامی ماندنی و شاید تکرار نشدنی باشد.
بودند عزیزانی که وقتی میزبانی اردبیل برای این رقابت ها مطرح شد به نوعی با بی اعتمادی و در برخی از موارد تنگ نظرانه به آن نگاه می کردند و امیدی برای میزبانی اردبیل نداشتند ولی وقتی در اولین روز ورود تیم ها انسجام و برنامه ریزی آنها را دیدند و از پیشبرد منظم و بدون دردسر کارها روبرو شدند از فکری کرده بودند و از ادعایی که داشتند عقب نشینی نمودند و بر همت و اراده و عشق و بزرگواری مردم اردبیل صحه گذاشتند.
حضور گرم و پرشور مردم برای همه مسؤولین پیام های خاصی را به دنبال داشت. این که تاکنون در حق مردم ورزشدوست در حد شان و اندازه و لیاقت آنها توجه نشده است. تماشاگران اردبیل تا کنون از نظر تماشای مسابقات مختلف با چه محرومیت هایی که روبرو نبوده اند.
این که استانی در هیچ یک از رشته های ورزشی و در سطوح بالای لیگ نماینده ای نداشته باشد ولی ذر ه ای از عشق مردم به ورزش کم نشود نشانی از بزرگواری و اوج انسانیت و علو طبع این مردم مهر بان و دوست داشتنی است.
اردبیل سال ها در انتظار میزبانی یک مسابقه مهم و بین المللی بود و تلاش مسؤولین و دست اندرکاران امر برای اخذ موافقت میزبانی والیبال زیر 23 سال آسیا این فرصت را فراهم کرد تا آسیا و کشور بار دیگر میهمان نوازی و صفای مردم منطقه را از نزدیک لمس بکنند و این خود می تواند برای استان موفقیت قابل توجهی باشد.
از همه کسانی که از اولین روز مطرح شدن بحث میزبانی تا مرحله انتهایی و اختتامیه مسابقات متحمل زحمت شدند و گوشه ای از مسؤولیت را بر عهده گرفتند باید تقدیر و قدردانی شود. به استاندار اردبیل و مجموعه استانداری، شهرداری، نیروی انتظامی و دیگر ارگان ها و سازمان هایی که دست برگزار کنندگان را گرفتند ، از اداره کل ورزش و جوانان، هیات والیبال استان، هیات های ورزشی استان و شهرستان ها و از همه بالاتر به مردم قهرمان و همیشه در صحنه و تماشاگران پرشور و خونگرم باید خسته نباشید جانانه گفته شود و برای همه آنهایی که در این راه حتی یک قدم کوچک برداشتند آرزوی سلامتی و تندرستی شود .
در میان آنهایی که زحماتشان کاملا قابل احساس و نتیجه کارشان مطلوب بود لیدر های تماشاگران بودند.
لیدر ها این عاشقان ورزش که عاشقانه و مخلصانه برای سرافرازی ورزش منطقه تلاش می کنند در جریان مسابقات به خوبی انجام وظیفه کردند و کار هدایت و مدیریت تماشاگران را به خوبی انجام دادند.
در سایه همکاری تماشاگران و لیدرها در طول برگزاری رقابت ها محیطی سرشار از صمیمیت و وطن پرستی در سالن ایجاد شده بود و این خود نشان از فرهنگ بالا و عشق مردم منطقه به ورزش و ایران اسلامی داشت.
کار بزرگی بود که انجام پذیرفت و مسلما اگر سوءتفاهمی که به درست و یا به غلط در جامعه والیبال ما رخنه کرده با درایت و مدیریت دست اندرکاران برطرف گردد والیبال اردبیل می تواند در سطح کشور حرف های زیادی بری گفتن داشته باشد .
مردم اردبیل شایسته بهترین ها هستند و امیدواریم که این مسابقات مقدمه ای برای سرافرازی هر چه بیشتر ورزش اردبیل باشد.