1

کاندیداهای شورای شهر از حرف تا عمل

شهر اردبیل در روزهای اخیر شرمنده مدعیان ساختن شهر آباد شد. شرمنده آنهایی که با شعارهای مختلف و رنگارنگ برای پیشرفت و توسعه شهر برنامه می د هند و این در حالی است که عملکردشان با ادعا و شعارشان همخوانی نشان نمی دهد.

از اولین ساعات آغاز قانونی فعالیت تبلیغباتی کاندیداهای شورای شهر با حمله گسترده و همه جانبه طرفداران، هواداران، دلسوختگان، سینه چاکان و نمک پرورده های کاندیداها در کم ترین زمان ممکن چهره شهر تغییر یافت و حداقل زیبایی و تنفس برای یستن را از دست داد.

تعداد قابل توجهی سطل به دست و عکس بر دوش به شهر روی آورده و فضاهای خالی در اماکن ، فضای سبز و تیر های برق را محلی مناسب برای معرفی نامزد های خود تشخیص داده و اهمیتی به تغییر چهره شهر و از بین بردن حداقل زیبایی های آن نمی دادند.
آنهایی که برای جلب آرای مردم شعارآبادی شهر، توسعه و پیشرفت آن را می دهند در گام اول برای رسیدن به آن هدف چهره شهر  و آسیب رساندن به آن را در دستور کار خود قرار دادند. حال مردم چگونه به آنهایی که برای قرار گرفتن بیشتر در معرض دید، اصول و قانون مربوط به تبلیغات انتخابات را زیر پا گذاشته اند اعتماد کنند و آنها را برای رسیدن به کرسی پارلمان محلی مورد حمایت قرار بدهند؟

علی رغم تعیین محل های مختلف برای نصب پوستر کاندیدا ها اصول اخلاقی انتخابات رعایت نمی شود و هر کس که از راه می رسد عکس نامزدش را بر روی عکس کاندیداهای دیگر می چسباند و با این کار خود را فاتح مطلق میدان رقابت در انتخابات شورای شهر می پندارد.

خلاصه انتخابات شورای شهر دنیای خاص خودش را دارد. کسانی که در کارنامه اجرایی شان حتی یک نقطه روشن نمیتوان پیدا کرد چنان پوستر های جالب چاپ و شعارهای زیبایی داده اند که اگر آدمی از قبل نسبت به آنها شناخت نداشته باشد فکر می کند با بزرگ ترین، داناترین و آگاه ترین افراد روی زمین مواجه است.

برخی ها هم که فاقد رزومه کافی و قابل قبول هستند به ذکر عناوین کلی پناه برده اند. ذکر عناوین کلی بدون پرداختن به جزئیات، گمراه کننده است. خود را رئیس دانشگاه معرفی می کنند ولی نمی گویند رئیس کدام دانشگاه و کدام شهر، و این نشان دهنده پرده کشیدن بر روی واقعیت ها و نداشتن رزومه ای قابل دفاع و کافی بر ای راه یافتن به پارلمان محلی است.

در روزهای منتهی به رای گیری ارائه لیست  از سوی اقشار و گروه های سیاسی افزایش پیدا می کند. در لیست برخی از گروه های سیاسی رد پای بعضی از نمایندگان مجلس کاملا مشخص است. قرار گرفتن اسامی افرادی کاملا ناشناخته ، بدون فعالیت چشمگیر و بدون بهره بردن از کارنامه ای قابل دفاع کاملا شبهه بر انگیز است.

آیا کسی که توان اداره یک مجموعه ای کوچک در یک شهر  کوچک را نداشته باشد می تواند ادعای راه یابی به پارلمان محلی مرکز استان را داشته باشد و حرف های دیکته شده از طرف دیگران را برای جلب آرای مردم بر زبان جاری نماید؟

به هر حال امیدواریم افرادی که به حق شایستگی حضور در شورای اسلامی شهر را داشته باشند با رای مردم همیشه در صحنه انتخاب شوند تا بدین وسیله امور شهر بر افراد لایق و توان و کاردان سپرده شود.

لازم به یادآوری است که در بین کاندیدا ها هم بودند افرادی که مطرح شدن به هر ترتیبی را نپذیرفتند و در تبلیغات خود و طرفدارانشان  بر اساس قانون عمل کردند و نامی نیک از خود بر ذهن ها به یادگار گذاشتند.