1

وظیفه بازیکنان در دیدار با پیکان

آخرین دیدار تیم فوتبال شهرداری اردبیل در لیگ دسته اول آزادگان فردا در تهران برگزار می شود. دیداری که به نوعی می تواند چهره سه تیم از پنج تیم سقوط کننده به دسته دو را معرفی بکند.دیداری که برای شهرداری اردبیل از اهمیت بیشتری برخوردار بوده و می تواند تاثیر قابل توجهی در تعیین سرنوشت آن همراه با نیم نگاهی به نتایج برخی از تیم ها داشته باشد.

پیشرفت و موفقیت در فوتبال و کامیابی و سرافرازی در آن، راه و شرایط خاصی دارد. اینکه تیم شهرداری ، مدیران، کادر فنی و بازیکنان در طول فصل تا چه حدی از قانون و اصول حاکم بر فوتبال تبعیت کرده اند بر ما معلوم نیست ولی اگر بخواهیم با توجه به نتایج به دست آمده و موقعیت تیم در جدول قضاوت بکنیم باید بگوئیم که استفاده و به کار بستن این اصول در طول فصل درست و در مسیر صحیح نبوده است.

این اصل ثابت شده است تیمی که بهتر، دلسوزانه تر، متحدتر، مخلص تر، دقیق تر و با انگیزه تر از دیگران و حریف به میدان قدم بگذارد مزد و پاداش خود را دریافت می کند. و اما امیدواریم بازیکنان شهرداری که به لحاظ استعداد و فیزیک بدنی و …. از حریف چیزی کم ندارند از آوردگاه شهر قدس سربلند خارج شوند و اسباب رضایت و انبساط خاطر علاقه مندان صمیمی فوتبال را فراهم نمایند.

شایسته خواهد بود بازیکنان بدون چشم دوختن به نتایج دیگر تیم ها با تمام قوا در  انجام وظیفه خود کوشا باشند و با توجه کردن به دیگر میادین تمرکزشان را به هم نزنند و منطقی تر و بدور از هرگونه عجله و شتاب در فکر گشودن دروازه حریف باشند.

در مقطعی اینچنین حساس نباید در ذهن بازیکن خطور بکند که یار کناری من در آخرین بازی در کنارم نیست، بلکه باید چنین فکر کند که همه آمده اند و همه هستند و همه مصمم اند تا در آخرین دیدار فصل سرود پیروزی سر دهند و اینکه در دیگر میادین چه نتیجه ای حاصل می شود را برای 90 دقیقه از ذهن دور کنند و به بازی فکر کنند و دلاورانه بجنگند و در پیشگاه وجدانشان با به صدا درآمدن سوت پایان شرمنده نباشند.

ما وظیفه خود را بخوبی انجام بدهیم و با دست پر از میدان خارج بشویم و بقیه را به حق واگذار بکنیم که هرچه صلاح باشد آن اتفاق می افتد.  شهرداری برای فوتبال اردبیل و استان نعمت بزرگی بوده و است. از همان آغاز فصل برنامه ریزی ها، رفتارها و حرکات باید بر اساس حاکمیت اصول پایه ریزی می شد تا امروز چشم ها را نگران، دلها را پرطپش و چهره ها را برافروخته و قدم های ماندن در لیگ یک را سست و لرزان نمی دیدیم.

برای بحث در تک تک موارد که آرزوهای فوتبالدوستان اردبیلی را در معرض فروپاشی قرار داده اند روزها و ساعت ها می توان بحث کرد و باید به موقع به این کار اقدام شود . اینک فقط فرصت ابراز وجود برای بازیکنان این تیم مهیاست تا روز دوشنبه نام خود را از فهرست آسیب رسانان به شهرداری پاک نمایند و با کسب پیروزی در میدان پیکان اگر قرار هم بر رفتن باشد سزاوارانه میدان آخرین رقابت را ترک نمایند.