1

صعود تیم فوتبال امید شهید نی زنی به لیگ دسته اول

صعود تیم فوتبال امید شهید التفات نی زنی به رقابت های لیگ مناطق امید کشور از معدود موفقیت هایی است که فوتبال اردبیل در فصل گذشته به دست آورده است.
صعود تیمی که با تلاش جمعی عاشق و علاقه مند و با هزینه های شخصی اداره می شود، جای قدردانی بسیار دارد. مسؤولین ما عادت کرده اند تا در ورزش و فوتبال موفقیتی به دست می آید با مصاحبه های مختلف و فخر فروشی های متعدد سعی می کنند به نوعی حاصل تلاش دیگران را به نام خود به ثبت برسانند و در عملکرد خود جای خاصی به آن اختصاص بدهند ولی زمانی که شکست و یا ناکامی به سراغ ورزش و فوتبال می آید حضرات مدتی سکوت پیشه می کنند و بعد از آن به دنبال مقصر می گردند و زمین و زمان را به هم دوزند و دامن خود را از هر گونه آلودگی و اتهام مبری دانسته و حمله به دیگران و بی تقصیر جلوه دادن خود را به هر طریق ممکن پیگیری می کنند.
ناگفته پیداست که این قبیل افراد ، فرصت طلبان از خدا بی خبر و عاشق پست و میز و ریاست هستند و حاضرند همه چیز را برای چند روز حکمرانی فدا کنند . آنها از این که حقایق را زیر پا بگذارند باکی نداشته و استفاده از هر وسیله ای را برای دست یافتن به اهداف مباح می دانند. هیچ وقت در شکست ها و ناکامی ها قدم پیش نمی گذارند ، سینه سپر نکرده و از نتایج به دست آمده به طور منطقی و اصولی دفاع نمی کنند. در این مراحل برای خود ، دوستان و سر سپردگانشان سهمی قائل نمی شوند و همه آنها دست به دست هم می دهند تا کاسه کوزه ها را بر سر دیگران بشکنند و همچنان خود را مدعی خدمتگزاری و عاشق ورزش و فوتبال قلمداد نمایند و اما همانطوری که اشاره شد در موفقیت ها نیز سهم خود را بالاتر و بیشتر و با اهمیت تر از همه جلوه بدهند.
به هر حال این گونه رفتارها، برنامه ریزی ها و اقدام ها دیگر نمی تواند مورد قبول جامعه ورزشی باشد. حنای آنها رنگ خود را از دست داده و به نوعی بین ورزشی ها و فوتبالی ها مشت افراد حیله گر و بادمجان های دور بشقاب باز شده است.
موفقیتی که تیم شهید نی زنی به دست آورد قابل تقدیر است. در فصلی که گذشت، بودند تیم هایی در رده های پایه که علی رغم تبلیغات گسترده ، حمایت های متعدد و ادعاهای آنچنانی ره به جایی نبردند و در سکوت خبری با تحمل شکست از رسیدن به رده های بالاتر باز ماندند ولی کاری که تیم شهید نی زنی در عصر عدم موفقیت و ناکامی فوتبال اردبیل به دست آورد می تواند نشان از عشق به کار و خدمت بی منت باشد.
امیدواریم صداقت و یک رنگی در بین دست اندرکاران فوتبال پایه استان هر چه بیشتر حاکم گردد، چرا که نتیجه این کار می تواند نجات فوتبال اردبیل از بلایی که به آن دچار است را به دنبال داشته باشد
گفتگویی با سرمربی تیم امید شهید التفات نی زنی انجام داده ایم تا علاقه مندان با این باشگاه و برنامه های آن در آینده بیشتر آشنا بشوند.
مصطفی سید سلطانی سرمربی تیم شهید نی زنی در ارتباط با پیشینه و سابقه این باشگاه گفت: در سال 1391 توسط اینجانب باشگاه آذردان اردبیل با فعالیت در رده سنی جوانان و امید رسما آغاز به کار کرد
متاسفانه شرکت آذردان که تولید کننده درب های ضد آب بود ور شکسته و کارخانه بسته شد ؛ولی باشگاه آذردان بدون اسپانسر و حمایت مالی در مسابقات کشوری جوانان و امید به صورت قدرتمند با هزینه خود بازیکنان شرکت کرد .
در فصل 96_95 باشگاه آذردان با باشگاه شهید التفات نی زنی اردبیل ادغام شد و فصل جدیدی در فعالیت های فوتبالی این مجموعه گشوده شد. باشگاه شهید نی زنی با مدیر عاملی نورالدین آسیابانی و به سرمربیگری اینجانب در رده جوانان در مسابقات لیگ یک کشوری مقام چهارم رو کسب کرد.با همان تیمی که در لیگ کشوری چهارم شده بود درمسابقات لیگ برتر امید استان اردبیل حضور یافتیم و با کسب عنوان قهرمانی به عنوان نماینده استان جواز حضور در رقابت های لیگ مناطق امید کشوررا به دست آوردیم.
وی افزود: تیم شهید نی زنی با تقویت در برخی از پست ها و انجام تمرینات فشرده در دو مرحله مسابقات کشوری به عنوان تیم اول به مسابقات مرحله پایانی که به میزبانی شهر دهلران در استان ایلام برگزار شد صعود کرد و در مرحله پایانی با شکست دادن تیم های امید استقلال خوزستان و امید آبفای اصفهان و امید مرزنشینان دهلران به عنوان تیم اول به لیگ دسته یک امید کشوری فصل 96_97 صعود کرد.
وی در ارتباط با چگونگی تامین هزینه های انجام یافته در جریان رقابت ها گفت: همه هزینه های مورد نیاز برای حضور در رقابت های استانی و کشوری توسط خود بازیکنان و مدیریت باشگاه و کادر فنی تامین شده است.
سید سلطانی با اشاره مسابقات امید های استانی در فصل گذشته گفت: لیگ برتر امید استان با حضور 5 تیم آذردان شهیدنی زنی اردبیل؛ذوب آهن اردبیل؛ ساوالان مشکین؛اکباتان اردبیل و پدیده پارس آباد برگزار شد در پایان این رقابت ها تیم با 12 امتیاز به عنوان تیم اول به لیگ مناطق امید کشوری صعود کرد.
وی در ادامه افزود: مرحله اول لیگ کشوری به میزبانی استان زنجان وبا حضور 6 تیم آذر کوثر تبریز؛ مهدیه تبریز؛شهرداری بوکان؛موعود زنجان؛شهرداری زنجان وآذردان شهید نی زنی اردبیل برگزار گردید که در این مسابقات نیز با 12 امتیاز و با بیشترین گل زده و کمترین گل خورده به عنوان تیم اول به مرحله پایانی مسابقات صعود کردیم و در مرحله پایانی به میزبانی دهلران ایلام که با حضور 4 تیم استقلال خوزستان؛ آبفای اصفهان؛آذردان شهیدنی زنی اردبیل و مرزنشینان دهلران ایلام برگزار گردید با 7 امتیاز و با بیشترین گل زده و کمترین گل خورده به عنوان تیم اول به لیگ دسته یک امید کشوری صعود کردیم.
وی گفت: تیم فوتبال امید آذردان شهید نی زنی اردبیل در فصل 96_95 بهترین خط حمله و بهترین خط دفاعی رقابت ها را از آن خود کرد . این تیم در مسابقات فصل با 5 گل خورده و با 35 گل زده به عنوان بهترین تیم در رده امید لیگ مناطق کشور ایران محسوب می شود.
وی لزوم حمایت از این تیم برای ادامه حیات و حضور آبرومندانه در رقابت های دسته یک لیگ امید کشوری را مورد تاکید قرار داد و گفت: مراتب نیاز تیم برای حمایت به اطلاع مسؤولین ورزش و فوتبال استان رسانده شده است و چنانچه این امر محقق نشود چاره ای جز واگذاری امتیازآنها نخواهیم داشت . متقاضیانی از شهر های کاشان و تبریز برای خرید امتیاز تیم های جوانان و امید با باشگاه تماس گرفته اند.
سید سلطانی در ادامه افزود: به عنوان سرمربی تیم می توانم تعهد بدهم که اگر به دو تیم جوانان و امید حداقل 700 میلیون ریال مساعدت کنند هر دو تیم می تواند به مرحله بعد صعود کرده و افتخار آفرین باشند.
وی افزود با توجه به این که تیم های جوانان و امید شهید نی زنی تنها نمایندگان استان در مسابقات لیگ یک کشوری جوانان و امید هستند انتظار می رود با محبت مسؤولین و بخصوص دکتر بهتاج مدیر کل ورزش و جوانان زمین چمن استادیوم تختی و استادیوم شهرستان نیر و استادیوم علی دایی جهت تست گیری و تمرین و بازیهای تدارکاتی و رسمی در اختیار اینباشگاه قرار گیرد.
وی در پایان اعضای تیم فوتبال امید شهید نی زنی را به شرح زیر معرفی کرد:
افشین آقا میرزایی،آرین عشرتی ، مهدی همرنگ ، محمد ذکایی، حسن قادری، محمد حسین رجبی، پوریا طریقی،علی زندیان، سیاوش حامدی،علی لیالی،فرید احدی، سیاوش ارجمندنیا،پدرام اروجی،   آیدین نعیمی،پویا گلدوست ،ابراهیم عالیزاده، برهان عابد، علی استادی، علیرضا عبدالعلیزاده ، سیاوش نیک خو، امیررضا زندیان، سینا کاظمی، میلاد سیدپور، یوسف محرمی، علیرضا جهانبخش، میلاد کریمی، عرفان بنیادی
سرمربی تیم جوانان و امید :مصطفی سیدسلطانی ومربیان تیم:مصطفی امانی و بهمن حامدی