1

عدم برگزاری رقابت های فوتسال جام رمضان در رده سنی پایه اقدامی غیر منطقی و سؤال برانگیز

در روزهای اخیر اخبار متفاوتی در ارتباط با برگزاری رقابت های فوتسال جام رمضان به گوش می رسد. گاهی خبرها از عدم برگزاری این رقابت ها حاکی بوده و زمانی دیگر اطلاعیه ای مبنی بر موافقت با انجام رقابت ها در رده سنی آزاد منتشر می شود.

دست همه کسانی که در برگزاری مسابقات فوتسال جام رمضان متحمل زحمت می شوند را می بوسیم و برای آنهایی که امکان برگزاری این رقابت ها را در سالن های بهسازی شده فراهم می کنند درود می فرستیم ولی به راستی ایجاد محدودیت به بهانه های مختلف در برگزاری رقابت های جام رمضان نمی تواند کاری قابل قبول و پسندیده و به نفع ورزش و فوتسال استان تلقی شود.

اماکن ورزشی و بخصوص دو سسالن شهید آسمانی و رضازاده بازسازی شده اند تا در خدمت ورزش و جوانان و آینده سازان این منطقه قرار بگیرند. این که ادعا بشود که سالن تحویل دائمی نشده و بنابر این امکان برگزاری رقابت های فوتسال وجود ندارد ادعایی قابل قبول نمی تواند باشد. چرا سالن برای برگزاری میتینگ انتخاباتی بدون هرگونه حرف و حدیث و صحبتی از تحویل و پیمانکار دو دستی تقدیم می شود و وقتی بحث جوانان اردبیل و استفاده آنها به میان می اید دلیل های مختلفی پشت سر هم ردیف می شوند؟

خدایش بیامرزد مرحوم هوشنگ چمن آرا را که در دوران اوج فوتبال اردبیل همه ساله در تعطیلات نوروزی رقابت های جام عقاب را برگزار می کرد. این مسابقات فضای کافی برای بروز استعدادها و چهره شدن جوانان جویای نام  در فوتبال اردبیل را فراهم می کرد . در فوتسال،  جام رمضان و برگزاری رقابت ها در سطوح سنی مختلف نقش جام عقاب را همه ساله بازی می کند.

 روا نیست که امسال به هر دلیل و علت و توجیه و بهانه ای رقابت های فوتسال در رده های سنی پایه را لغو کنند. بازیکنان رده سنی آزاد در طول سال و به بهانه های مختلف می توانند در رقابت ها و حتی تمرینات منظم و مرتب حضور پیدا بکنند ولی بازیکنان رده های سنی پایه تنها امیدشان به رقابت های جام رمضان است که بتوانند با استفاده از این فرصت توانایی ها ی خود را در معرض دید قرار بدهند و بدین وسیله راه پرفراز و نشیب آینده ورزشی خود را هموار نمایند.

از مدیر کل ورزش و جوانان و هیات فوتبال شهرستان اردبیل انتظار می رود که به تعطیلی رقابت های جام رمضان در سال جاری تن ندهند. هنر مدیریت در این است که در مواقع بحرانی و شرایط سخت امور را به نحو احسن به پیش ببرند و انتظار می رود که مدیر کل ورزش و جوانان برای برخورداری فوتسال اردبیل از آینده ای مطمئن و بهره بردن  آن از پشتوانه ای قوی بر برگزاری مسابقات فوتسال جام رمضان در رده های سنی پایه تاکید کند.

به نظر می ر سد  اگر قرار است رقابت های فوتسال جام رمضان فقط در رده سنی آزاد برگزار گردد و بر روی دیگر مقاطع قلم قرمز کشیده شود همان بهتر که امسال از این رقابت ها و برگزاری آن چشم پوشی شود. باید منتظر بمانیم تا میتینگ ها و گردهمایی های سیاسی کفپوش سالن های ما را به وضعیتی مناسب استفاده ورزشکاران تبدیل کنند و آنگاه رقابت های فوتسال در رده های پایه را  با خیالی آسوده و بدون دغدغه برگزار کنیم.