1

نیاز فوتسال استان به برنامه ریزی و استفاده از نیروهای کارآمد

مسابقات فوتسال جام رمضان همه ساله فرصت گرانبهایی برای حضور تماشاگران و دوستداران فوتسال و تیم های مختلف در رقابت ها را فراهم می کند. متاسفانه موقعیت به دست آمده کمتر مورد استفاده و بهره برداری قرار می گیرد و به عبارتی ساده تر و بهتر می توان گفت که همه ساله در ماه مبارک رمضان فرصت به دست آمده را به سادگی از دست می دهیم.
سال گذشته با حضور تیم هایی قدرتمند از برخی از محلات اردبیل، رقابت های فوتسال از حال و هوای خاصی برخوردار بود. رقابت های حساس با استقبال کم نظیر تماشاگران، حمایت های منطقی و اصولی و دهها عوامل و پارامترهای دیگر زمینه را برای بهره مندی بهینه در راستای رشد و توسعه فوتسال اردبیل فراهم کرده بود ولی با گذشت یک سال از آن تاریخ و رسیدن ایام برگزاری رقابت هایی دیگر، آثاری از برنامه ریزی، تقویت نقاط مثبت و برطرف کردن مشکلات و در نهایت برداشتن گامی به جلو مشاهده نشده است.
قصد و غرض از برگزاری یک دوره رقابت ورزشی چیست؟ آیا قهرمانی یک تیم و یا پرکردن اوقات فراغت تماشاگران می تواند هدف نهایی و غایی از راه انداختن رقابت هایی به نام جام رمضان باشد؟ مسابقات فوتسال جام رمضان سفره بسیار پهن و با برکتی را پیش روی مسؤولین می گشاید و اینجاست که باید هنر، توانایی، موقعیت شناسی و دور اندیشی مسؤولین فوتبال استان به کمک آنها بیاید تا بتوانند از این سفره و دریای پرحجم استعدادهای فوتسال به صورت بهینه و در راستای سربلندی این رشته بهره برداری بکنند.
پدیده های نوجوان و جوانی که در رقابت های سال گذشته مطرح شدند در یک سال گذشته چه سرنوشت ورزشی را پشت سر گذاشتند؟ چگونه از طرف هیات فوتبال استان و شهرستان مورد حمایت قرار گرفتند؟ به چه نحوی فعالیت و تمرینات آنها تحت نظر و مراقبت قرار گرفت و الآن در چه وضعیتی به سر می برند؟
چگونه باید کسانی که سنگ مدیریت فوتبال استان را به سینه می زنند برای پرورش استعدادها و جلوگیری از هدر رفتن آنها اقدام کنند؟ نمایندگان استان در سطوح مختلف لیگ فوتسال کشوری چرا نمی توانند نتیجه ای مطلوب کسب کنند؟ رشته ای که قادر است برای یک مسابقه داخلی بیش از سه هزار تماشاگر را به ورزشگاه بکشاند چگونه در رقابت های مهم حرفی برای گفتن نمی تواند داشته باشد؟ وظیفه چه کس و یا چه کسانی است که از موقعیت های مناسب برای رشد و تعالی فوتسال استفاده کنند؟ آیا مسؤولیت داشتن در ورزش و فوتسال به معنی حفظ موقعیت و جار و جنجال راه انداختن است؟ در طول یک سال گذشته برای فوتسال چه کارها و اقدامات زیر بنایی انجام پذیرفته است؟ آیا وظیفه هیات فوتبال فقط در برگزاری رقابت هایی نیم بند و صدور مجوز نقل و انتقال و احیانا کسب درآمد خلاصه می شود؟ برنامه ریزی برای توسعه و گسترش فوتبال و فوتسال از وظایف چه کسانی است؟
حال این سؤال ها را که مطرح می کنیم دور نیست آن روزی که چشمی دبیر هیات فوتبال استان(قانونی یا غیر قانونی بودنش جای خود دارد) در فضای مجازی قد علم کند و بیانیه صادر نماید که نگارنده را از سال ها قبل می شناسد و چشم بر روی گفته های ما می بندد و در نهایت ما را دشمن فوتبال و ورزش استان معرفی کند و جوابی به مسایل مطرح شده نداشته باشد . شما خدمتگزار، خادم و دوستدار و بزرگ و نجات دهنده فوتبال و ورزش باشید ولی چشم بر روی واقعیت ها نبندید و تسلیم حقایق بشوید.
کسی تا به حال مطلع شده است که برای سال 96 برنامه هیات فوتبال و تقویم آن چیست؟ آیا اطلاع رسانی انجام پذیرفته و کمیته ها برنامه های خود را ابلاغ کرده اند؟ کمیته فوتسال برای بهره گرفتن ایده آل از رقابت های فوتسال جام رمضان در سطح استان و تحت نظر گرفتن همه فعالیت ها چه اقداماتی انجام داده و چه هماهنگی هایی صورت پذیرفته است؟ اگر به موقع اطلاع رسانی شود آن هم از نوع اطلاع رسانی صحیح و نه شعاری با جنبه های تبلیغاتی و خودنمایی می توان در پایان رقابت ها عملکردها را مورد بررسی قرار داد و نتیجه گیری نمود .
این که منتظر بنشینیم و بعد از پایان رقابت ها حاصل دسترنج دیگران را به نام خود بزنیم و بازی با اعداد و ارقام را عملکردی برای خود به حساب آوریم نمی تواند اقدام و کاری برای پیشرفت فوتسال استان باشد. پیشرفت فوتسال استان نیاز به برنامه ریزی و استفاده از نیروهای کارآمد و فوتسالی دارد که امیدواریم حداقل امسال مسؤولین فوتبال