1

سرپرست هیات فوتبال استان منصوب شد

یک بام و دو هوای فدراسیون فوتبال در ارتباط با فوتبال اردبیل پایانی ندارد. چه اتفاقی می افتد که علی رغم تاکید همه مسؤولین با گذشت نزدیک به دو سال بحث فوتبال و مشکلات موجود هیات فوتبال حل و فصل نشده است. تعیین تکلیف این هیات به یک معمای بزرگ و معادله چند مجهولی تبدیل شده که گویا برای حل آن باید دست به دامن ریاضی دانان بزرگ جهان شد. چرا که مسؤولین ما نشان دادند قادر به حل این معادله نیستند و چون درماندگی آنها اثبات شده است روا نخواهد بود که چوب این خصلت ناپسند و نکوهیده را فوتبال و جوانان ما بخورند.
فدراسیون فوتبال و دست اندرکاران آن از جمله رئیس و نائب رئیس فدراسیون در دو سال گذشته همچون ابر بهاری تصمیمات متفاوتی را در مورد فوتبال اردبیل اتخاذ کرده اند و با وعده و وعیدها و موافقت و مخالفت های صوری، کار فوتبال اردبیل را به مرحله ای رسانده اند که کم کم باید به این نتنیجه رسید که نبودنش بهتر از بودنش است.
فدراسیون فوتبال به عنوان متولی این رشته چرا در قبال دو سال بلاتکلیفی این رشته در یکی از استان های مستعد سکوت اختیار کرده و با بیان واقعیت ها و تصمیم قاطع به حرف و حدیث ها ، جانبداری ها و نقشه کشیدن ها پایان نمی دهد؟
فدراسیون فوتبال و رئیس و نائب رئیس دوراندیش و اهل تفکر چگونه خود را در ازای بلاتکلیفی و ناکارآمدی فوتبال استان اردبیل مسؤول نمی دانند؟ آنها آنقدر دوراندیش هستند که نمی خواهند سیلی نقد را با حلوای نسیه معاوضه بکنند و چک نقد را مفت و مسلم از دست داده و در ازای آن چکی مدت دار تحویل بگیرند که برای وصولش چندان مطمئن نباشند.
فوتبال اردبیل حق الناس است و به خاطر یک یا چند نفر چرخ امور آن نباید از حرکت به ایستد و به عقب برگردد. افکار عمومی تشنه شنیدن حرف های درست و اساسی در ارتباط با سرنوشت فوتبال اردبیل در دو سال گذشته است. اقدام نمایندگان و ملاقات های آنها با حضور در فدراسیون، پیگیری های اداره کل ورزش و جوانان استان، رایزنی های هیات فوتبال ، اظهار نظر های دست اندرکاران استان همه و همه از وجود یک یا چند گره در روند کاری این هیات در استان خبر می دهند. چرا نباید واقعیت را گفت و زمینه را برای احقاق حق این رشته پرطرفدار فر اهم کرد؟ تا به کی باید هر کس و هر مسؤولی ساز خود را بنوازد و در این میان سر فوتبال ما بی کلاه بماند؟
فدراسیون فوتبال با اقدام اخیر خود در مورد هیات فوتبال استان نشان داد که چندان دلش به حال جوانان ما نمی سوزد. فدراسیون فوتبال نشان داده است که فکر و ذکرش جلوتر و واجب تر از وضعیت فوتبال استان ها به عواملش در استان ها معطوف می باشد چرا که با توسل به هر وسیله و بند و ماده و اساسنامه ای می خواهد در هر مقطعی توجیهی تازه پیدا کرده و از آسیب رسیدن به دوستان و یاران قسم خورده ممانعت و جلوگیری نماید.
فوتبال اردبیل از فدراسیون های کفاشیان و تاج هیچ بهره و سودی نبرده است. در زمان حکومت این حضرات دور اندیش، فوتبال اردبیل با سیر نزولی و عقب گردی وحشتناک مواجه شده است و متاسفانه آنها که باید به دنبال یافتن علت ها و بررسی آسیب ها باشند توان خود را در نگاه داشتن وضعیت موجود صرف کرده و برای رسیدن به این هدف به هر دری زده و علی رغم ظاهری فریبنده در خفا، قدمی از مواضع خود نسبت به فوتبال اردبیل عقب نشینی نکرده اند.
بحث ما این نیست که حسن برود و حسین بیاید، انشااله بساطش را جمع بکند و فرهاد بیاید و ماشااله برود و زید بر مسند کار قرار بگیرد، خواست ما تعیین تکلیف مدیریت هیات فوتبال در چارچوب مقررات و اصول حاکم بر آن است.
این که نزدیک به دو سال سرنوشت برگزاری یک مجمع انتخاباتی در هاله ای از ابهام قرار بگیرد و هر روز حرف و حدیث تازه ای در ارتباط با آن مطرح گردد نمی تواند ناشی از یک کار درست و منطقی باشد. حتما یک جای کار می لنگد و در این میان وظیفه چه کسانی است که آستین همت بالا بزنند، به فکر میز و مدیریت و مقام و پست و فردایشان نباشند، به آنچه که وظیفه شان است امروز با تمام وجود عمل کنند و به یکباره به همه حرف و حدیث ها، نامهربانی ها، تهمت ها، خودمحوری ها و خود بزرگ بینی ها از طرف هر کس و کسانی که بوده باشد، پایان بدهند و آسمان صاف و آفتابی را جایگزین آسمان ابری و طوفانی فوتبال اردبیل بکنند.
فوتبال اردبیل ملک شخصی یک یا چند نفر نیست که بر سر به توافق نرسیدن آنها باید دو سال در برزخ قرار بگیرد. هر مسؤول در ادره کل، فدراسیون و هیات فوتبال وظیفه ای تعریف شده دارد. اگر همه به وظیفه عمل کنند و در این راه منافع شخصی را قربانی منافع فوتبال و جامعه بکنند نیازی به مصاحبه ها، خودنمایی ها و الکی خوش بودن ها نخواهد بود
هر ارگان و فرد و مسؤولی که سرگردانی فوتبال اردبیل در دو سال گذشته را موجب شده مقصر است و نباید شک و تردیدی داشت که دیر یا زود تاوان رفتارهای نسنجیده خود را خواهند داد.
و اما بشنوید از شاهکار جدید فدراسیون فوتبال در ارتباط با مدیریت فوتبال اردبیل. همه علاقه مندان به فوتبال اطلاع دارند که پس از اتمام دوره چهار ساله رئیس سابق هیات فوتبال استان و مطرح شدن بحث رفتن و یا ماندن وی، نامه ای از فدراسیون فوتبال با امضای اسدی دبیر کل فدراسیون به اداره کل ورزش و جوانان اردبیل ارسال شد که در آن با اشاره به بند و ماد ه ای از اساسنامه به قانونی بودن ادامه ریاست تاکید شده بود و بر اساس همان نامه تا به امروز رئیس سابق هیات در کاخ حافظ ماندگار شده و به رتق و فتق امور پرداخته است.
و اما شنیده می شود که در روزهای اخیر نامه دیگری باز به امضای اسدی به اداره کل ورزش و جوانان ارسال شده که طی آن سرپرستی رئیس سابق هیات فوتبال اعلام شده است. آیا در نگاه اول این اقدام و تغییر موضع و رای فدراسیون مصداق کاملی از ضرب المثل یک بام و دو هوا نمی تواند باشد؟
در این ارتباط چند سؤال قابل طرح است:
1-اگر ادامه ریاست رئیس سابق هیات فوتبال استان بعد از پایان مهلت قانونی بر اساس نامه ارسال شده درست و قانونی بوده است چرا الآن بر خلاف قانون رفتار شده و ریاست وی منتفی و عنوان جدیدی چون سرپرست به وی اعطا شده است؟
2-اگر انتصاب وی به سرپرستی هیات فوتبال بر اساس اساسنامه و عمل به آن بوده است چرا بعد از گذشت نزدیک به دو سال این کار انجام پذیرفته و تقصیر این رفتار دوگانه باید به پای چه کسی و یا چه کسانی نوشته شود؟
3-آیا انتصاب سرپرست جدید با معرفی اداره کل ورزش و جوانان صورت پذیرفته و یا فدراسیون خود به این کار مبادرت کرده است؟ آیا فدراسیون فوتبال مختار است که بدون هماهنگی با اداره کل ورزش و جوانان سرپرست هیات یک استان را منصوب نماید و آیا این عمل نوعی دهن کجی به تشکیلات ورزش استان محسوب نمی شود؟
4-آیا این قبیل رفتار ها و سپردن امور مجمع انتخاباتی به کسانی که خود نامزد و کاندیدا هستند تلاش برای مهندسی کردن انتخابات تلقی نخواهد شد؟
منتظر می مانیم تا عکس العمل ها در قبال بازی با کلمات فدراسیون فوتبال و تغییر عنوان رئیس به سرپرست را شاهد باشیم. حتما طرح این مسایل از طرف برخی اقایان به عنوان دشمنی ما با هیات فوتبال استان تلقی شده و اقدامات بهاری و غیر منطقی فدراسیون نشین ها دلیلی بر رفاقت، دوستی، طرفداری، حمایت و اعمال عدالت و بی طرفی آن حضرات نسبت به حافظ نشینان اردبیل تعبیر خواهد شد.