1

فضول باشی ورزش و نابسامانی فوتبال اردبیل

فضول باشی این روزها کمتر آفتابی می شود. دوست ندارد در ماه مبارک رمضان اوقات برخی از دوستان و مسؤولان را مکدر نماید. معتقد است این ماه عزیز فرصتی است که برخی ها کارنامه خود را مرور بکنند، نگاه منصفانه ای به عملکرد خود داشته باشند و برای خود سازی و تزکیه نفس نهایت استفاده را ببرند.
اما بعد از خواندن مطلب “وضعیت نابسامان فوتبال استان” در تماس تلفنی گفت: باور کن دفتر آقای کریمی نماینده مردم اردبیل،نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی را نمی شناسم و الا با این زبان روزه می ر فتم و بوسه ای بر لبان وی می زدم و خطاب بهش می گفتم، الحق نماینده مردم هستی. در ارتباط با فوتبال حرف دل بسیاری از دوستداران و علاقه مندان به این رشته را بر زبان جاری کرده است. آخر مگر شدنی است که یک رشته ورزشی پرطرفدار چون فوتبال را بیش از دو سال اسیر منیت ها،غرورها،خودمحوری ها و منم منم ها کرد. به این نماینده می گفتم که کسی را با کس دیگر دشمنی و عداوت نیست. فوتبال متعلق به جوانان و دوستداران ورزش منطقه است نباید اجازه داد که عده ای در فکر و اندیشه مالکیت در آن باشند. نظارت حق مسلم و قانونی نماینگان مجلس است. نظارت بر عملکرد مسؤولین این رشته و توجه به میزان تحقق وعده های داده شده توسط آنها می تواند دلیلی محکم بر ادعاهای انجام یافته باشد.
گفتم: فضول باشی تند نرو. کاری نکن که کار دست من و خودت بدهی. نمی دانم چرا عده ای از مسؤولان توان و ظرفیت پذیرش انتقاد و حرف حق را ندارند. سخن و نوشته ات به نفع آنها باشد حرفی نمی زنند و کاری را که کرده ای وظیفه تلقی می کنند ولی خدای ناکرده اگر حرف حقی بزنی که باب میل آنها نباشد حرف ها و نوشته هایت را اراجیف، خودت را مزدور، انگل، خودفروخته، بی لیاقت، بی دانش، خودخواه، گروه فشار، مرتجع و دشمن ورزش و فوتبال قلمداد می کنند و مستقیم و یا غیر مستقیم مورد تهدید قرار می گیری که اگر باز هم زیادی حرف بزنی با برخورد فیزیکی مواجه می شوی و یا سلاح شکایت را به سمت تو آماده شلیک می کنند.
گفت: همینه ، گفته های نماینده جوان و پرتلاش اردبیل این امکان و فضا را ایجاد کرد که بار دیگر از فرصت به دست آمده گفته های خودم در سه سال گذشته را تکرار بکنم. آنها فکر می کنند صاحب قدرتی هستند و با سلاح فوتبال و برخی دست و دل بازی ها که اطرافیانی را جذب کرده اند می توانند هر صدای مخالفی را تحت تاثیر قرار داده و به نوعی آنها را به خاموشی وادار بکنند، اما نمی توانند در مورد نماینده مردم این کار را انجام بدهند. کانال های کذایی آنها با مدیران مجهول دیگر قدرت این که در فضای مجازی حاشیه سازی بکنند را نخواهند داشت و دست نشاندگانشان نخواهند توانست نماینده مردم را تهدید به شکایت و بد و بیراه گفتن بکنند. نماینده مردم حرف جوانان حوزه انتخابیه اش را بر زبان جاری ساخته است ، وضعیت مدیریت فوتبال استان به هر دلیل و علتی که است مطلوب و در شان مردم و جوانان این منطقه نیست و باید نسبت به سر و سامان دادن اقدام کرد. کسی را هم که به طور مستقیم مورد اشاره قرار نداده است و وضعیت کلی فوتبال را مورد توجه قرار داده است.
به فضول باشی گفتم: ای مرد همیشه بیدار و رک گو، خلاصه زمانی تاوان رک گویی و صراحت لهجه خود را خواهی داد. زیاد حرف نزن. باور کن کسانی که در شش سال گذشته از صدقه سر این فوتبال به جایگاهی رسیده و مدرک و موقعیتی را در آن به دست آورده اند به هیچ وجه حاضر به دل کندن از آن نیستند و روی این اصل هر روز ساز تازه ای کوک کرده و ر اه جدیدی را می گشایند و برای رسیدن به هدف از اجرای هیچ برنامه ترسی به خود راه نمی دهند. این قبیل افراد حتی حاضرند با تهمت زنی و حاشیه سازی آبروی مخالفان خود را ببرند تا اجازه ندهند موقعیتی که به ناحق بر آن دست یافته اند مورد تزلزل و آسیب قرار بگیرد.
فضول باشی با همان حرارت قبلی ادامه داد: در این مدت هرچه خواسته اند کرده اند و هرچه اراده نموده اند بر سر فوتبال آورده اند و حتی در مواردی با ارائه آمارهای کذایی و دهان پرکن بر جمعی از مسؤولین تاثیر گذار بوده اند ولی این بار دیگر کفگیرشان به ته دیگ خورده و همه می دانند فوتبال در چند سال اخیر ضربات سنگینی را متحمل شده است و دیگر نمی توان بر روی کم کاری ها و ناکامی ها سرپوش گذاشت و فوتبال را به ورطه نابودی و هلاکت رهنمون کرد.
وی افزود: رضا کریمی حالا لباس نمایندگی مردم را بر تن داشته و وظیفه ای سنگین در قبال جوانان بر دوش دارد، او ورزشکار بوده و ورزشکار هست و بهتر از هر کسی درد ورزشکاران را احساس می کند و با زبان جوانان آشناست. با اظهار نظر صریح مطمئنا تا سر و سامان یافتن این رشته قضیه را پیگیری خواهد کرد و اجازه این که برخی ها برای رسیدن به هدف گذر زمان را برای خود سلاح مؤثری بدانند نخواهد داد.
گفتم: فضول باشی برای شماره جدید نشریه این حرف های تو کافی است. بقیه را برای آینده ذخیره کن. اما خودت را برای دریافت پیام های مختلف از سوی سینه چاکان و حامیان هیات فوتبال استان آماده کن . حداقل کار آنها این باشد که تهدیدت بکنند .اگر ساکت نشوی و به سخن گفتن ادامه بدهی می آیند و در محل کار بد و بیراه نصیبت می کنند تا بدینوسیله تو را مجبور به سکوت بکنند.
فضول باشی خنده تلخی کرد و گفت: این ها روش های منسوخ شده ای هستند و یا به قولی حنای این مدعیان خودبزرگ بین و ناتوان دیگر رنگی ندارد. ما غم فوتبال و ورزش را در دل داریم. با احدی دشمنی و عداوت نداریم. هر کس صادقانه برای ورزش و فوتبال خدمت بکند و برای پیشرفت آن تلاش کرده و با بیان واقعیت ها مردم را در رسیدن به هدف در کنار خود قرار بدهد مخلص و ارادتمند و دوستدارش هستیم و دستشان را می بوسیم و ناگفته پیداست کسانی که نتوانند و نخواهند تن به واقعیت ها بدهند ما را با آنها سر سازشی نخواهد بود.