1

شمس الدین عاملی و هیات والیبال شهرستان اردبیل

در خبرها آمده بود که شمس الدین عاملی از طرف اداره ورزش و جوانان شهرستان اردبیل به عنوان رئیس هیات والیبال شهرستان اردبیل به هیات استان معرفی شده است.
هیات والیبال شهرستان اردبیل از جمله هیات هایی است که ریاست بر آن مانند فرماندهی یک کشتی شکسته و یا ساختمانی با بنیان سست و ضعیف می باشد.چرا که هر فردی در این سمت عهده دار مسؤولیت شده است عمر ریاستش به درازا نکشیده و زود سنگر خدمت را به فرد دیگری سپرده است.
اگر ذهن نگارنده به خوبی یاری کند عاملی ششمین رئیس هیات شهرستان است که در طول سه سال گذشته برای قرار گرفتن در راس آن معرفی شده است و به عبارتی هیات والیبال شهرستان اردبیل به طور میانگین هر سال دو رئیس را برای خود دیده است که اگر این ادعا درست باشد به راستی که رکوردی دست نیافتنی در دنیای مدیریت هیات های ورزشی است.
این که چرا و به چه دلیل و علتی هیات والیبال شهرستان اردبیل اینچنین با تغییر و تحول های مکرر مواجه می شود بحثی است که در این مجال نمی گنجد . انتخاب همکاران برای یک مجموعه ورزشی حق مسلم مسؤولین آن می باشد و این امر را نمی توان به اداره ورزش و جوانان اردبیل و هیات والیبال استان خرده گرفت چرا که در نهایت خواهند گفت امکان ادامه همکاری میسر نبوده است. این یک طرف قضیه و از وظایف قانونی یک مدیر و یا یک رئیس در ارتباط با انتخاب همکاران و جایگزین کردن آنها می باشد. اما این را می توان مطرح کرد که مسؤولین باید در انتخاب و معرفی و انتصاب افراد دقت کافی و لازم را داشته باشند و ناخواسته حکمی را به امضاء نرسانند و فرصت کافی برای ارائه خدمت به فرد منتخب را بدهند.
خوشبختانه بعد از برگزاری رقابت های والیبال امیدهای آسیا در اردبیل استقبال خانواده ها و نوجوانان و جوانان استان برای روی آوردن به این رشته و انتخاب آن برای ادامه حیات ورزشی افزایش یافته است و بهترین دلیل بر این ادعا تبلیغات وسیعی است که این روزها در فضای مجازی ، نشریات و سطح شهرها در ارتباط با فعالیت مدارس والیبال صورت می پذیرد. در حال حاضر بهترین موقعیت برای دست اندرکاران والیبال استان و شهرستان ها فراهم است که از فرصت به دست آمده نهایت استفاده را ببرند و با یک برنامه ریزی اصولی و به دور از هر گونه تنگ نظری و انحصار طلبی ها در جهت گسترش هر چه بیشتر این رشته زیبا تلاش کرده و موفق بشوند.
اگر از استقبال جوانان و خانواده ها به خوبی بهره برداری گردد و نظارت کافی بر چگونگی فعالیت مدارس والیبال انجام پذیرد و کار آموزش آینده سازان والیبال استان در اختیار مربیان کارنامه دار قرار بگیرد ظهور چهره های جوان و مستعد در این رشته دور از دسترس نبوده و نخواهد بود. اگر در این زمینه به وظایف عمل شود مطمئن در فصل آینده رقابت های لیگ دسته اول در تیم عقاب سبلان شاهد حضور چهره های بومی خواهیم بود و این می تواند نقطه مثبتی در کارنامه هیات والیبال استان قلمداد شود.
شمس الدین عاملی که بر اساس شنیده ها برای صدور ابلاغ به عنوان رئیس هیات والیبال شهرستان اردبیل به هیات والیبال استان معرفی شده است یکی از مردان نام آشنای خانواده والیبال می باشد. او سال ها به عنوان بازیکن، مربی، سرپرست و عضو هیات در والیبال اردبیل مثمر ثمر بوده و مسلما حضور وی می تواند بخشی از مشکلات این ورزش را برطرف نماید.
سید شمس الدین عاملی از استخوان خرد کرده های والیبال است و در دوره فعلی هیات والیبال استان نیز مسؤولیت های مختلفی از جمله مسؤولیت کمیته مربیان استان را بر عهده داشته است.
با صدور ابلاغ از سوی هیات والیبال استان، عاملی می تواند به طور رسمی فعالیت خود را آغاز نماید و امید می رود این بار مسؤولیت وی در والیبال اردبیل به چند ماه محدود نباشد تا بتواند برخی از اقدامات مورد نیاز برای توسعه والیبال در سطح شهرستان اردبیل را نهادینه بکند.