1

بازی تحسین بر انگیز تیوا ماشین و بازرگانی حسن پناه

پنجشنبه شب در سالن شهید آسمانی اردبیل و در جریان رقابت های فوتسال جام رمضان دیداری بین دو تیم تیوا ماشین و بازرگانی حسن پناه برگزار شد که با نتیجه یک بر یک به پایان رسید.
کسانی که ناظر بر این بازی بودند از تماشای فوتسالی زیبا و دارای بار فنی بالا لذت بردند و به کادر فنی و بازیکنان هر دو تیم درود فرستادند.
این دیدار که به نوعی می توان بهترین بازی فوتسال جام رمضان امسال تا کنون از آن نام برد گوشه ای از توان و بضاعت فوتسال استان اردبیل را نشان داد. این که چرا تاکنون از این سرمایه و نعمتی که در اختیار استان می باشد به نحو مطلوب بهره برداری نشده است بحث دیگری است که پرداختن به آن فرصت دیگری را طلب می کند.
یک بازی وقتی بار فنی بالایی داشته باشد ، وقتی بر روی نیمکت تیم ها مربیانی توانمند و فوتسال فهم بنشینند، وقتی بازیکنان از آمادگی ذهنی و بدنی کافی برخوردار باشند، زمانی که تیم ها از نظر فنی و ارائه بازی مطلوب حرف های زیادی برای گفتن داشته باشند و وقتی فکر و قصد همه دست اندرکاران دخیل در تیم ها فقط فوتسال و فوتسال باشد دیگر نه از حاشیه ها خبری خواهد بود و نه از فریاد ها و تهدید ها و جوسازی ها و نه از حرکات زشت و زننده برخی از وابستگان به تیم ها. همان کاری که در جریان دیدار دو تیم تیوا ماشین و بازرگانی حسن پناه اتفاق افتاد که نتیجه آن ارائه یک بازی زیبا ، تماشاگر پسند و دارای بار فنی بالا بود.
هر دو تیم و بخصوص تیوا ماشین از همان لحظات اولیه ورود به زمین و گرم کردن نشان داد که از یک انسجام تیمی کافی برخوردار بوده و نظم و انضباط خاصی بر آن حاکم می باشد. همه حرکات و رفتار بازیکنان نشان می داد که اداره و مدیریت تیم از یک اصول خاصی تبعیت می کند و فضای فوتسالی کاملا بر تیم حاکم می باشد. در مقابل تیم بازرگانی حسن پناه نیز که از یاران فوتسالی و نامی استان بهره می برد در هر حرکت خود نشانی از اقتدار و توانایی را نشان می داد.
یکی از بارزترین ویژگی این دیدار عدم دخالت بازیکنان در امر داوری و گردن نهادن به تصمیمات کادر داوری بود. بازیکن وقتی فوتسالی باشد و به مقررات فوتسال آشنا بوده و رمز و رموز آن را بداند دیگر نیازی ندارد که با هر سوت داور صدای خود را بلند کند و به سوی داور خیز بردارد .
بازی این دو تیم و نحوه برخورد بازیکنان با امر قضاوت می توانست کلاس آموزشی خوبی برای کسانی باشد که به خاطر حضور در جام رمضان فوتسالی شده اند.
داوران این دیدار هرچند که اشتباهاتی داشته و حتی از اعلام یک ضربه پنالتی در نیمه اول به نفع تیم تیوا نماشین خودداری کردند ولی هیچ اعتراض و حرکت ناپسندی از سوی بازیکنان این تیم مشاهده نشد.
پایین بودن ضریب اشتباهات در بین یاران دوتیم تماشای یک بازی زیبا برای حاضرین در ورزشگاه را فراهم کرده بود . تیم ها با توجه به آمادگی بدنی بالای یاران خود پرس از زمین حریف را به خوبی اجراء می کردند . تنوع تاکتیکی اجرا شده در طول بازی با توجه به شرایط پیش آمده یکی دیگر از نقاط قابل توجه این دیدار بود. اجرای تاکتیک های متفاوت با دستور نیمکت و سرمربی در بین یاران تیوا ماشین نشان از قدرت این تیم منسجم بود.
در این دیدار که با قضاوت اخوان و نورمحمدی همراه بود تیم بارگانی حسن پناه در دقیقه پنجم از نیمه دوم روی حرکت زیبای تیمی و با ضربه دقیق و تماشایی بهنام قربانی دروازه تیوا ماشین را باز کرد. هنوز دقایقی از به ثمر رسیدن گل حسن پناه نگذشته بود که حامد عباسپور با تیز هوشی و استفاده مطلوب از موقعیت به دست آمده گل تساوی را به ثمر رساند .هر چند که این نتیجه تا پایان باقی ماند و این تساوی سند صعود هر دو تیم به دور بعدی رقابت ها را امضاء کرد ولی تماشاگران تا لحظه نواخته شدن سوت پایان بازی از تماشای آن لذت بردند و با رضایت ورزشگاه را ترک کردند.